MotoNews.pl
7 Czy to prawidłowe działanie ABS ? - Omega B (9462/0) - PT
  

Czy to prawidłowe działanie ABS ? - Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Nie wiem jak powinien poprawnie działać ABS w Omedze B ze skrzynią automat. W innych samochodach z ABS tego nie spotkałem. Dzieje się coś takiego, że po silnym naciśnięciu hamulca na śliskiej nawierzchni pedał najpierw wchodzi płytko i samochód hamuje na mój gust delikatnie a po jakiejś sekundzie pedał wchodzi głębiej i samochód hamuje ostrzej. W obu fazach pedał "kopie". Wygląda to jakby dwustopniowy ABS. Nie wiem czy tak to wygląda w każdej Omedze B czy tylko w moim egzemplarzu. Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć to chętnie poczytam.
Do usłyszenia
  
 
U mnie działa tak samo. Nie wydaje mi się aby było coś z nim (ABS) nie tak.

pozdro
3
  
 
Witam

W mojej Omedze A jest identycznie. Fakt aby wcisnąć pedał głębiej trzeba mocno naciskać on się podda naciskowi ale kół nie blokuje no i chyba o to chodzi.

Pozdrawiam
gieROY
  
 
U mnie z kolei jest jeszcze inaczej. Na bardzo śliskiej nawierzchi lub lodzie ABS reaguje bardzo szybko i jednostopniowo, a na średnio śliskiej czasami obserwuję takie "dwustopniowe" działanie. W serwisie powiedzieli mi,że to zależy od nawierzchni. Będąc w temacie mam pytanie czy jadąc prawymi kołami po śniegu a lewymi po lodzie ABS działa tak samo po obu stronach?
pzdr
_Krzysiek_
  
 
Moze komus pomoge moze nie.
Abs dziele sie na 3 genaracje
I genaracja polega na tym iz abs dziala w momencie gdy jedno z kol wpada w poslizg na pozostalych dziala abs
II genracja podzial na osie przod tyl czyli lewe tylne(wlasciwe dlaczego lewe tylne przeciez kalzue sa po prawej stronie?) wpada w poslig to na prawym tylnum rowniez zaczyna dzialc abs na przodzie nie
No i III generacja kozde kolo osobno dziala i jest mozliwosc dzialania abs tylko na jedno kolo.
Teraz podzial aut strzelam:
omesia A I generacja (to moge potwierdzic bo u mnie tak jest jedno w poslizg reszta dziala)
Koncowka omegi A II genracja ?????
Omega B II generacja no i chyba III
Omega C lub po liftingu B to chyba na pewno III
  
 
Myślę, że dopiero podłączenie konkretnego samochodu do komputera serwisowego wyjaśni sprawę z jakim ABS-em mamy do czynienia.
pzdr
_Krzysiek_