Pytanko o odmę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj zaglądając pod maske przypadkowo zauważyłem że mam w jednym miejscu przetarty troche przewód od odmy
odma9sklep)
a także przy pokrywie zaworów jest zagiety, zmniejszając znacząco średnicę, pewnie od temperatury.
Moje pytanko jest takie czy przewód w takim stanie mógł miec wpływ na niższa moc silnika.
Jeśli chodzi o wymianę to gdzie wchodzi ta cześć tej odmy o mniejszym przekroju bo nie widac tego spogladając od góry, potrzeba kanał do jego wymiany?
  
 
Dziura w odmie, niema żadnego wpływu na moc silnika (przynajmniej u mnie nie miała).
Wymiana jej jest prawie prosta,(jejku ile ja rzucałem mięsem)
Do założenia tej małej rurki powinni dodawać na wyposażenie koreańczyka z małymi rękami)
Rurka wchodzi od dołu kolektora dolotowego na wysokości przepustnicy.
Życze powodzenia przy wymianie.
  
 
Dziura poza smrodem w kabinie nie ma wielkiego wpływu na silnik. Natomiast zagięcie (zmniejszenie przekroju) może spowodować:
*Zwiększone zużycie oleju.
*Możliwość uszkodzenia uszczelniaczy silnika. (zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej)
*Spadek mocy. (j.w.)
*w ekstremalnych sytuacjach nawet pracę silnika po wyłączeniu zapłonu.
  
 
Cytat:
2005-06-20 19:26:37, Zerwikaptur pisze:
Dziura w odmie, niema żadnego wpływu na moc silnika (przynajmniej u mnie nie miała). Wymiana jej jest prawie prosta,(jejku ile ja rzucałem mięsem) Do założenia tej małej rurki powinni dodawać na wyposażenie koreańczyka z małymi rękami) Rurka wchodzi od dołu kolektora dolotowego na wysokości przepustnicy. Życze powodzenia przy wymianie.


Zlokalizowałem gdzie dokładnie ta rurka wchodzi, ale myśłe że koreanczyk z mini rączkami miałbym problem chyba z tym.
A ta rurka jest ta wkładana tylko czy przykręcona bo dokładnie to tego nie widze
  
 
Rurka jest wkładana i trzeba uzbroić się w cierpliwość. Dobrze jest "zwilżyć" wnętrze rurki coby łatwiej się nasunęła.
Pozdro
Artur