MotoNews.pl
2 Silnik wolnych obrotów (102140/26) - PT
  

Silnik wolnych obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak na początek to strasznie dużo problemów mam

Chodzi o wolne obroty, wachania ekstremalne od 800 - 2100. Dodam, że silniczka krokowego nie posiadam bo to jakaś kombinowana instalacja z tego co widze. Mam podejrzenia że może to być zanieczyszczony silnik wolnych obrotów. Czy ktoś to kiedyś czyścił??
  
 
Cytat:
2005-06-21 12:04:09, stanko206 pisze:
...... Czy ktoś to kiedyś czyścił??


TAK
  
 
chwilunia..ale czy na pb tez tak obroty skacza? bo jak nie to raczej kwestia lpg
  
 
Krisztan dzięki wielkie napisz jeszcze czy to może być to i jak trudno to zrobić
  
 
silnik wolnych obrotów to też jest silnik krokowy. Ja co pół roku go czyszcze właśnie z tedo powodu.Wyciąga się wtyczke ze silniczka natępnie odkręca się 2 torxy ( 2 wkręty ) wyciąga się silniczek ( uwaga na cienki oring ) i krzyżakowym śrubokrętem ze szmatą (można namoczyć ją ropą albo benzyną lakową , ekstrakcyjną )czyści się środek i stożek silniczka nie wykręca się tego stożka. Uwaga na śrubki bo jak wypadną - mi wpadły do alternatora który jest pod silnikiem krokowym (2.0 silnik) to wtedy jest mały kłopot ponad godzinę wyciągałem z alternatora - pojechałem części wtedy kupić.
  
 
Cytat:
2005-06-21 12:21:56, malin2 pisze:
silnik wolnych obrotów to też jest silnik krokowy. Ja co pół roku go czyszcze właśnie z tedo powodu.Wyciąga się wtyczke ze silniczka natępnie odkręca się 2 torxy ( 2 wkręty ) wyciąga się silniczek ( uwaga na cienki oring ) i krzyżakowym śrubokrętem ze szmatą (można namoczyć ją ropą albo benzyną lakową , ekstrakcyjną )czyści się środek i stożek silniczka nie wykręca się tego stożka. Uwaga na śrubki bo jak wypadną - mi wpadły do alternatora który jest pod silnikiem krokowym (2.0 silnik) to wtedy jest mały kłopot ponad godzinę wyciągałem z alternatora - pojechałem części wtedy kupić.

No, tak prosto to w 1,5 nie jest.

Silnik krokowy znajduje się praktycznie z tyłu pod przepustkicą.
U mnie by przeczyściś silniczek krokowy wykręciłem całą przepustnicę
i dopiero wtedy jak miałem na wierzchu wszystko mogłem się spokojnie dobrac do tego silniczka.
Czysciłem go ropką, ale pamiętam, że Maestro opisywał na forum że czyścił jakimś sprajem bez rozbierania.
Poszukaj w wyszukiwarce napewno znajdziesz.

Ale z tego co czyta się na tym forum wniskuję, że falujące obroty to nie zawsze jest wina silniczka krokowego.
Na pracę silniczka mają wpływ także prawidłowo działające czujniki.

Stanko napisz kiedy dokładnie występują takie objawy.
Prawidłowo działający silniczek przy odpowiedniej temp. powinien mieć ok. 750mpr.
Przy zimnym silniku obroty mogą na chwilę wzrosnąć, by zachwilę opaść na jakieś 1100-1000, lub nawet 900.
  
 
Po zapaleniu silnika
na gazie obroty wahają się między 800-1100
na benzynie są w miarę stałe 1000

problem pojawia się po przejechaniu jakieś 5 km na gazie wtedy albo utrzymują się obroty 1800-2100 aby po np. 10km spadać w granicę 700-900 i nierzadko potrafi zgasnąć.

Nie wiem jeszcze jak jest na benzynie na trasie dziś spróbuję jechać na benzynie cały czas i zobaczę jak się zachowuje.

Już nie wspominam o Check-u bo to się też zapala po przejechaniu paru kilometrów najlepiej jak go podepne do komputera bo zwierać jakieś styki to nie dla mnie robota zawsze coś muszę spalić.
  
 
NA poczatku najlepiej spr (albo) wymienic swiece i kable WN oraz spr stan plynu chlodniczego (LPG) nie lubi jak jest go mniej. POzdr