Regulator ciśnienia paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie,
czy może ktoś wie jaki jest sposób sprawdzenia poprawności działania regulatora ciśnienia paliwa oraz jakie ciśnienie daje pompa paliwa? Reduktor jest na listwie paliwowej wraz z wtryskiwaczmi.
Mam podejżenie, że regulator trzyma zbyt wysokie ciśnienie. Wczoraj pękł przewód gumowy /paliwowy zbrojony , podwójne ścianki 17zł/mb / łączczący filtr paliwa z przewodem paliwowym stalowym. Mam to rozwiązane trochę inne ponieważ oryginalny filtr musiałem wyciąć - miał skorodowane złącza- i zamontować z pomocą przewodów gumowych oraz obejm.
I jeszcze jedno po wymianie pękniętego przewodu założyłem taki sam, który w oczach nadymał się jak balonik do pęknięcia. Straciłem w ten sposób sporo benzyny - w końcu było 13-tego ::
PS w warsztacie usłyszałem propozycję, że założą nowy regulator i się zobaczy ale ta przyjemność zobaczenia kosztować mnie będzie 150zł za regulator. Tak to każdy potrafi.

[ wiadomość edytowana przez: AdamZuk dnia 2005-06-14 09:10:50 ]
  
 
"znajomy znajomego" ma ten sam problem w kadecie gaźnik 1.6
może ktoś zna fabryczny zakres ciśnień w magistralach paliwowych benzynowych silników opli i daewoo?

pozdr
  
 
Kolega wczoraj robił to samo, ma gaz i cały czas chodziła pompa, przewód też gumowy (bo filtra nie dało się odkręcić) , zrobiłem mu na szybciora odcięcie i teraz stwierdził że silnik ciszej chodzi na gazie . Przewody też miał niby podwójne, zbrojone ale chyba niezbyt odporne na benzyne, i opaski podwójne bo 1 nie wytrzymywała. Ciśnienie o ile kojarze to stale utrzymuje się na pozomie 3 barów (czy atm) - dość spore. A gdzie się wpiąć to nie szukałem nigdy może koło filtra jak masz takie urządzenie (jakiś przepływowy manometr) - będzie akurat w miejscu najbardziej wrażliwym.
PZDR
  
 
znalazłem w instrukcji napraw (chwała twórcom wersji elektronicznej!): sprawny regulator utrzymuje ciśnienie w magistrali na poziomie 2,84 - 3,25 bar przy minimalnym wydatku Q=0,92 litra/min; ciśnienie przy max zdławieniu pompy powinno wynosić 4,13 bara.

pozdr
  
 
Cytat:
2005-06-14 14:21:48, kriscross pisze:
znalazłem w instrukcji napraw (chwała twórcom wersji elektronicznej!): sprawny regulator utrzymuje ciśnienie w magistrali na poziomie 2,84 - 3,25 bar przy minimalnym wydatku Q=0,92 litra/min; ciśnienie przy max zdławieniu pompy powinno wynosić 4,13 bara. pozdr


To się nazywa odpowiedz, wielkie dzięki.
W ASO DAEWOO nie potrafili nic na ten temat odpowiedzieć - byłem dziś. A mistrz mechaników (prosty łoś) błysnął intelektem strzerdzeniem, że pada pompa i daje za duże ciśnienie
  
 
Cytat:
2005-06-14 14:27:54, AdamZuk pisze:
mistrz mechaników (prosty łoś) błysnął intelektem strzerdzeniem, że pada pompa i daje za duże ciśnienie



rozumiem ze to niby drgawki agonalne pompy i nagly przedsmiertny przyplyw wydajnosci bosz..co za debile w tym ASO


zreszta ja tez mam przykre doswiadczenia z tym regulatorem..kiedys samochod nie zapalal i smierdzialo benzyna..pojechalem do ASO i wymienili mi regulator w sumie ponad 200zl ale po wyjeciu okazalo sie ze tylko uszczelka poszla..najbardziej pluje sobie w brode ze nie wizalem od nich tego wyjetego ode mnie z samochodu regulatora..coz za glupote sie placi

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2005-06-14 16:06:22 ]
  
 
Cytat:
jenes napisał: Kolega wczoraj robił to samo, ma gaz i cały czas chodziła pompa, przewód też gumowy (bo filtra nie dało się odkręcić) , zrobiłem mu na szybciora odcięcie


Pompa ma chodzić cały czas nawet na gazie. Kiedy kaseta nie dostaje sygnału z czujnika ciśnienia paliwa (lub dostaje sygnał braku ciśnienia) przechodzi w tryb awaryjny. Oprócz tego szyna paliwowa (i wtryskiwacze) nie jest chłodzona paliwem czego te silniki bardzo nie lubią. Trzeba pamiętać że silnik jest sterowany przez kasetę EDC, a nie przez kasetę gazu (nie mówię o wtrysku gazu bo to inna bajka). Odcięcie pompy jest dobre na dojazd do domu i naprawę usterki.
  
 
W espero nie ma czujnika ciśnienia paliwa. Prawdę mówiąc jeszcze się nie spotkałem w czymś takim w żadnym samochodzie.
  
 
Faktycznie nie ma co mnie dziwi. Jest za to czujnik ciśnienia absolutnego i cos co nazywa się: test pompy. Nie mam pojęcia co to znaczy (test pompy).
Jeśli idzie o czujniki ciśnienia to mam duże doświadczenie w dieslach z common rail, tam nikt nie wyobraża sobie układu bez czujnika ciśnienia (ciśnienia rzędu 1400 atmosfer) i myślałem że wszystkie układy z układem wtrysku mają czujniki.
Mimo to podtrzymuję swoje zdanie dotyczące chłodzenia "pseudoszyny" paliwa i wtryskiwaczy. Przejrzałem wiele schematów instalacji gazowej (generacja 2 i 3) i nigdzie nie znalazłem możliwości wyłączenia pompy paliwa. Ponieważ nie projektują tego laicy, musi być powód dla którego nie przewidzieli możliwości wyłączenia pompy paliwa. Samo wyłączenie pompy przy przechodzeniu na gaz nie stanowi przecież żadnego problemu technicznego.
  
 
Cytat:
2005-06-14 19:47:52, Adamo8 pisze:
..... Samo wyłączenie pompy przy przechodzeniu na gaz nie stanowi przecież żadnego problemu technicznego.


Zgadza się ale odbiera prace producentom pomp
  
 
Brak w sprzedaży regulatora 96184231 jaki mam zamontowany natomiast wszędzie jest dostępny do silnika 1,5. taka przewaga bardziej typowej wersji.
Natomiast zakupiłem przewód paliwowy na 12 bar - niech no tylko pęknie.
  
 


Czy jest sens zabierać sie za rozbiórkę regulatotra tzn czy jest w nim cos co mozna wymienić. Któryś z kolegów wspominał o uszczelce

Cos mi popuszcz bo w rurce podciśnienia widze paliwo czasami - założyłem przeźroczystą. Czasem na zimno nie chce odpalić na benzynie a na LPG jest okay


[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2005-06-20 14:06:38 ]
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2005-06-20 14:09:16 ]
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2005-06-20 14:09:24 ]
  
 
Cytat:
2005-06-20 14:02:11, Pawol pisze:
Czy jest sens zabierać sie za rozbiórkę regulatotra tzn czy jest w nim cos co mozna wymienić. Któryś z kolegów wspominał o uszczelce Cos mi popuszcz bo w rurce podciśnienia widze paliwo czasami - założyłem przeźroczystą. Czasem na zimno nie chce odpalić na benzynie a na LPG jest okay [ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2005-06-20 14:06:38 ]



ja wspominalem o uszczelce..jesli da sie kupic uszczelke to napewno jest to groszowa sprawa i mozna ja wymienic..natomiast sam regulator (tutaj nie daje glowy) chyba jest nierozbieralny
  
 
Rozumiem ze uszczelka iedzy magistralą benzyny a regulatorem . Czy tak?