| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
nds F&F Sympatyk Suzuki Płock | 2005-06-05 11:31:16 Wyobraźmy sobie kierowcę amatora i pilota amatora. Mamy? OK.
Teraz wyobraźmy sobie że wsiedli w samochód i pojechali na rajd amatorski. Mamy? OK.
No i jest próba pachołkowa i mapka wygląda tak, że jest kilka kropek i strzałki. Na postoju jest OK, ale jak się jedzie to kreski się wzajemnie przeplatają i pilot amator dostaje oczopląsu i skrętu kiszek. Jak można sobie w łatwy sposób opisać taką próbę pachołkową? Jak pilot ma dyktować? Jak było to przepraszam. |
bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-06-05 11:43:19
najlepiej trase sobie na swojej kartce rozrysować i kolorkami trase zaznaczyc a z boku opis dodatkowy. i tak na takich próbach najlepszy jest palec pilota. paluchem jak pokaże miedzy jakie słupki wjechać to jest najpewniejsza metoda w sumie to ja tez sie dołączam bo jestem cirekaw opini innych |
owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2005-06-05 11:46:45 a jest jedna sprawdzona metoda jak Cie kierowiec nie slucha - trza go po prostu jebnąć . bo jak ktos jedzie pierwszy raz to w tej calej adrenalinie moze zapomniec Cie sluchac wtedy uderzenie w ramie bardzo pomaga - sprawdzone ![]() |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-06-05 13:04:27 Tak jak OWZ pisal najwiekszy zgryz jest z okresleniem "lewy" czy "od lewej" bo wszystko zalezy czy chodzi o strone samochodu czy pacholka (np. zakret lewy prosty zwykle zaczyna sie od prawej strony pacholka).
Podstawa to podzielic trase na takie "figury": zakret, nawrot i beczka. Przed proba trzeba sobie rozpisac trase na takie elementy albo przy wiekszym obyciu mozna juz dyktowac z rysunku proby. Poza tym kierowca powinien sam zapoznac sie z rysunkiem proby pacholkowej a najlepiej wysiasc z auta w kolejce do PKC i zobaczyc plac jezeli widac. Zgadzam sie z tym ze palec pilota to najlepszy nawigator, nie sluchajcie ludzi ktorzy mowia o "zlych nawykach" itd, i tak na placach nie nauczycie sie opisywac prawdziwych zakretow. I najwazniejsze: TO KIEROWCA A NIE PILOT DECYDUJE O OPISIE TRASY, pilot moze znac metode opisu kierowcy i opisac mu probe ale nie moze byc tak ze pilot opisuje po swojemu a kierowca musi sie domyslac co poeta mial na mysli... Dla przykladu ja uzywam takich slow jak lewy, lewy prosty, nawrot od prawej, beczka od prawej, szykana od lewej, nawrot za drugim. Na koniec chcialbym zyczyc wszystkim jak najmniej pacholkow na zawodach a jak najwiecej szybkich, zajefajnych mini-OESow... |
Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2005-06-05 13:06:57
dobre, jak ktoś napisał paluch jest najlepszy na takie trasy, dobrze jest tez podyktowac 1 manewr na przód zeby kierowca od razu wiedział jak ma złozyc auto zeby bez problemu wejś w nastepny nawrót. Przy typowym kreciole z wieloma nawrotami wszystko sie dzieje takszybko ze im prościej pilot przekaze trase tym łatwiej dotrze do łepetyny kierowcy pozdrawiam Rino |
evilone F&F Sympatyk Krowa126 ETG Toruń | 2005-06-05 14:15:27 no my ostatnio co do drastycznych metod ustalilismy ze przy cwiczeniu roznych przejazdow potracenie pacholka bedzie taryfikowane strzalem z liscia ale nodajspokoj sie oburzyl i nie chcial sie bawic |
cypherius F&F Sympatyk czarny/niebieski Płock/Słupno | 2005-06-05 14:17:40 evilone pamietasz od kogo mial byc ten lisc ? od tego milego kabana w omedze |
bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-06-05 14:58:09
na KJS w grudziądzu przydadzą sie twoje życzenia. w zeszłym roku plac malutki i nasrane słupków- to jest rajd |
nds F&F Sympatyk Suzuki Płock | 2005-06-05 15:21:23
ej no ej no bo ej no ej! no bo jak to tak?
Czy zawsze jest czas zeby np. przerysować sobie trasę po swojemu albo sie przejsc i popatrzec jak jezdza inni? Długo trwa zgranie pilota z kierowcą gdy obaj są zieloni? |
Sajmon F&F Sympatyk 126p, CC, Seicento Bydgoszcz | 2005-06-05 15:41:04 Trenować, trenować, trenować!!! ![]() |
bizer_trikolor F&F Wolny Słuchacz :) DrutKar 652 Toruń | 2005-06-05 15:55:17
jak obydwaj są zieloni to lepiej do naki jest bo obydwaj sie ucz ą tego samego sposobu dyktowania a trase to dostajesz jak odbierasz ksiązke drogową czyli jak sie zapisujesz na rajd nawet jeśli robisz to w dniu rajdu, to masz duuuuuużo czasu zeby sobie próby przerysowac na karteczjke swoją i pokolorować |
KASIACZEK Furious Girl TORUŃ | 2005-06-20 22:24:19
a w tym roku na 7 kaszlów 5 taryfe złapało , w sumie to na całe szczęście aż tyle, bo gdyby nie to, to zaczełabym wątpić w swoje umiejętności
tak od siebie moge dodać, mimo że mam doświadczenie bardzo małe, to najlepiej jak poprostu kierowca ci powie jak chce żebyś mu podyktował trase i sam sie jej nauczy |