Cieknie z 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miałem dłuższą trasę (1200km). Wczoraj zajrzałem sobie pod autko i zauważyłem że osłona misy olajowej jest upaciana olejem. Szczególnie przwa krawędź osłony. Guma na prawej półosi też jest oblepiona. Czy to wina jakiejś uszczelki??. Na razie poziom oleju jest w normie ale będę musiał zabrac autko na operację.
  
 
U mnie taki sam wyciek zakończył się wybecalowaniem 7kPLN za remont silnika. To nie uszczelka, to poważne problemy. Szykuj kasę...
  
 
Kurcze, nie strasz tak tymi remontami, bo mozna zawalu dostac. Moze po prostu siemering puscil na wale, lub polksiezyc na misce. Zdarza sie. Ja bym wymienil co trzeba, ewentualnie zaczal sie martwic jak stanie sie ponownie
  
 
Cytat:
2005-06-21 20:23:35, niesztof pisze:
Kurcze, nie strasz tak tymi remontami, bo mozna zawalu dostac. Moze po prostu siemering puscil na wale, lub polksiezyc na misce. Zdarza sie. Ja bym wymienil co trzeba, ewentualnie zaczal sie martwic jak stanie sie ponownie


Oby...
  
 
sprawdź czy osłona przegubu nie jest pęknięta i czy czasami na misce nie ma smaru z przegubu, ja bynajmniej tak miałem że puściła mi obejma i smar wydostawał się z pod osłony gumowej przegubu
  
 
TO NA PEWNO WINA GAZU. PRECZ Z GAZEM. GAZ DO KUCHENEK!!!



ps.
  
 
Andrzej, przestań, nie rób OT...
  
 
Dla wyjaśnienia - u mnie ciekło tak, że miałem olejem zachlapane całe auto począwszy od półosi napędowych poprzez całe podwozie, a na tylnych kołach skończywszy. Taki wyciek oznacza problemy - mniejszy, niekoniecznie
  
 
O kurde balans. To może być aż tak źle?? Zaczynam się martwić. Kur.. nie urok to ..........
  
 
A nie cieknie ci ze szkrzyni? Mam na mysli uszczelnienie wejscia poloski do szkrzyni. Wtedy niezle chlapie po wielu elementach.
Sprawdz kolor oleju, jesli cos zblizonego do czerwieni, to bedzie to uczelnienie polosi. Oczywiscie, brud i zyzycie sprawia, ze olej sciemnieje. Ale oleje z silnikia sa ciemnobrazowe lub czarne, da sie odroznic
  
 
Cytat:
2005-06-22 14:05:14, darmcdoman pisze:
(...)Sprawdz kolor oleju (...)


Fuckt Rzecz kluczowa...
  
 
Cytat:
A nie cieknie ci ze szkrzyni? Mam na mysli uszczelnienie wejscia poloski do szkrzyni. Wtedy niezle chlapie po wielu elementach.
Sprawdz kolor oleju, jesli cos zblizonego do czerwieni, to bedzie to uczelnienie polosi. Oczywiscie, brud i zyzycie sprawia, ze olej sciemnieje. Ale oleje z silnikia sa ciemnobrazowe lub czarne, da sie odroznic



Ja dodam tylko ze jesli chodzi o oleje skrzynia/silnik, to zdecydowanie po zapachu mozna rozroznic - ja przynajmniej potrafie, bo zapach przekladniowego zwala mnie z nog!

Jesli nie rozpoznasz co i jak, to wyczysc wszystko dokladnie, pojezdzisz chwile i bedziesz wiedzial. Poza tym obserwuj ubytki oleju, w koncu skoro cieknie, to gdzies musi ubywac
  
 
Olej wydaje mi się być czarnny i wpada w zieleń.
  
 
Jak czarny to raczej silnikowy.... no ale z zielonym powiadasz? Może jeszcze dochodzi do tego ciecz chłodząca....ale jakim cude się tam by wzięła? Nie to taczej olej z silnika czyli przegląd uszczelniaczy zrobić......
  
 
Moze to faktycznie plyn chlodzacy, skoro zielonkawy kolor ma.Niewiem gdzie w TD jest pompa wody ale u mnie jest tuz nad oslana miski olejowej. POmpe mialem nieszczelna i kapalo tak na ta oslone, plyn mieszal sie z piaskiem (kurzem) i wygladal na pierwszy rzut oka jak olej. Wymienilem wczoraj pompe i jest ok.
  
 
Jak narazie przetarłem szmatką wszystko i obserwuję. Na początku lipca jadę do mechaniora. Dzięki wielkie za wszystkie sugestie i podpowiedzi Przekonałem się, że to forum jest .
  
 
a czy smar z przegubów nie ma koloru czarnego wpadający w zieleń ?????
  
 
Pomacałem dziś tą gumę na półosi i jest cała rozerwana. Czyli jednak musiał puścić simering.

ps. Czyli to chlapał olej ze skrzyni, tak??


[ wiadomość edytowana przez: xymoxjim dnia 2005-06-27 13:34:40 ]
  
 
Już sam nie wiem jak to działa. Powiedzcie czy dobrze myślę: przegub jest osłonięty tą gumą i w środku jest smar. Napiszcie czy to coś co mi chlapało to może być olej ze skrzyni

Czy wystarczy wymienić tą gumę i napełnić smarem??

[ wiadomość edytowana przez: xymoxjim dnia 2005-06-27 14:06:32 ]
  
 
Jesli to wylacznie smar z oslony, to nie powinienes miec mocno zachlapanego podwozia. Smar ma inna konsystencje niz olej. Niewykluczone, ze masz obie ustreki, tzn. siemering plus oslona.
Majac juz na wierzchu przegub, latwo jest wymienic ow siemering, ktory ksoztuje cos miedzy 20-25zlotych. Zrob to moze profilaktycznie, bo jesli zacznie cieknac za jakis czas, ze starosci i od wyciagania przegubu, to nie bedzie to smieszne. Od nowa bedziesz musial wyciagac wszystko.