Ponownie olej... nie bijcie:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
musze zmienic w mojej bawarce olej jest to 525 TDS z 93 roku... ma przejechane 240000 km i nie mam pojecia jaki byl poprzedni olej... wiem ze bylo juz chyba za duzo na temato olejow na forum ale nie znalazlem zadowalajacej odpowiedzi dla uzytkownikow wlasnie takiego modelu bmw...
POZDRAWIAM
  
 
dla zmniejszenia ryzyka wlej półsyntetyka
  
 
Nie mam pojecia czy ktos juz tego nie podawal ale prosze... macie link do adresu ktory wskaze wam jaki olej macie lac do swojego samochodu www.castrol.com/castrol/multipleproductsection.do?categoryId=82916854&contentId=6009247
albo ten
www.ew2.lubesinfo.com/login.asp?sc=1203

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-06-14 08:11:36 ]
  
 
Podawał
  
 
He ja jade jutro wymienic olej leje castrol gtx 3 bo na takiem poprzedni wlasciciel jezdzil ale mam pytanie bylem w serwisie bmw i pytale mjaki olej mam kupic do skrzynie powiedzieli ,ze : DEXTRON ATU 2 koszt 1 litra 25 zlotych, czy ktos z was wymienial olej w skrzynie ? i czy ktos zna ten olej ?
  
 
W zwiazku z tym ze w Legnicy nie ma gościa który moglby mi wlac Castrol Magnatec... jestem zmuszony wymienic olej samodzielnie z filtrami nie bedzie problemu bo juz je znalazlem ale gdzie znajduje sie "korek" do wylewania starego oleju?
I co mam zrobic ze statym jak go utylizowac?
POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2005-06-22 14:14:26, MohSETH pisze:
W zwiazku z tym ze w Legnicy nie ma gościa który moglby mi wlac Castrol Magnatec... jestem zmuszony wymienic olej samodzielnie z filtrami nie bedzie problemu bo juz je znalazlem ale gdzie znajduje sie "korek" do wylewania starego oleju? I co mam zrobic ze statym jak go utylizowac? POZDRAWIAM


nie wiem czy spuścisz olej samodzielnie, nie wiem jak w TDS-ie ale w moim po spuszczeniu zostaje jeszcze trochę w misce olejowej, w związku z tym musiałem jechac wymienić tam gdzie maja ten cały odsysacz oleju(nie wiem jak fachowo to się zwie), być może u ciebie będzie to samo... Wiec najpierw upewnij się, że po spuszczeniu zlatuje w TDS-ach wszystko a nie jak w TD zostaje część. pzdr
  
 
Jeztom - jak może zostać olej przy spuszczaniu przez korek spustowy. Oczywiście napewno masz racje jeżeli tak mówisz, ale jeżeli tak jest z tym spustem to dla mnie jest to jakaś totalna głupota. Zawsze spust jest w najniższym miejscu silnika, zeby cały olej zleciał W sumie jeszcze nigdy nie widziałem żeby olej został (
Druga rzecz to to, że korki zreguły sa ferromagnetyczne i ściagaja wszystkie opiłki metalowe, a jak je wyśsiesz ssakiem ?? Totalna bzdura jak dla mnie (
Zresztą z drugiej strony jeżeli nawet tak jest to nie widze problemu, proponuje tylko posłuzyc sie lewarkiem i przechylić auto na te stronę w która powinien spłynąć olej do spustu
  
 
no rzeczywiscie dziwne, takie TD to byly w latach 80 a wtedy to raczej nie mieli tych wysysaczy ;]
  
 
Cytat:
2005-06-22 20:59:39, Buczer pisze:
Jeztom - jak może zostać olej przy spuszczaniu przez korek spustowy. Oczywiście napewno masz racje jeżeli tak mówisz, ale jeżeli tak jest z tym spustem to dla mnie jest to jakaś totalna głupota.


Cytat:

no rzeczywiscie dziwne, takie TD to byly w latach 80 a wtedy to raczej nie mieli tych wysysaczy ;]



Głupota, nie głupota, ale tak jest, gdyby tak nie było sam bym sobie to wymienił. Po spuszczeniu zostaje, teraz dokładnie nie pamiętam czy 1 litr czy 1,5 litra oleju i żaden zakład nie mający wysysacza nie podejmie się tego oczywiście chodzi o silnik m21. A przy wymianie byłem i na własne oczy widziałem .pzdr

PS: i ponoc to żaden ewenement nie jest
  
 
No ja jestem ciekaw dlaczego nie zrobili spustu w najniższym miejscu miski, tylko jakieś kombinacje odwalają Bezsens totalny.
  
 
spust jest w najniższym miejscu miski. oczywiście całego oleju nigdy nie spuścisz, zawsze zostanie go trochę na elementach silnika, i tu jest magnatec jest niezbyt dobrym rozwiązaniem. silnik trzeba nagrzać odpowiednio by olej nie był gęsty i po odkręceniu korka odczekać nawet ze 30 minut. warto też podnieść troszkę autko tak by spadek był w stronę spustu oleju. oczywiście nie cały olej zejdzie, bo gdzieś tam zostanie go trochę, ale żadne wysysanie też nic tu nie zmieni.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
spust jest w najniższym miejscu miski


No jak Marcin możesz tutaj przeczytać - niestety nie zawsze
Jeztom chyba wie co pisze
  
 
Cytat:
No jak Marcin możesz tutaj przeczytać - niestety nie zawsze
Jeztom chyba wie co pisze


chodzi o to, że w 2,4td korek jest skierowany nie pionowo w dół tylko poziomo i z tego to wynika. co nie zmienia faktu że korek jest w najniższym miejscu miski. w tych silnikach trzeba delikatnie podnieść jedną stronę by olej sam ładnie wyciekł.
pozdrawiam