MotoNews.pl
  

Temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy normalne w Essim jest to że silnik bardzo szybko sie nagrzewa i jeszcze do tego bardzo szybko włącza sie wentylator -wystarczy że silnik jest nagrzany do normalnej tem. i stane na światłach to zaraz włączy sie wiatrak .Dodam że na wiosne wymieniałem termostat założyłem org. więc chyba sie nie spierniczył a poza tym sprawdzałem na przewodach czy sie nie zawiesił i jest OK.
  
 
Myslę iż to dobrze że w miarę szybko silnik nagrzewa ci się co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa. Wentylator ci się załącza więc wszystko ok. Mój też dosc szybko osiąga 3/4 wskaznika zegara i załącza się wentylator schładza do 1/2 zegara i ok.
  
 
Hehe a ja mam całkiem odwrotnie (też jestem po wymianie termostatu, niestety nie na oryginalny) i jak tylko wskazówka wchodzi na literke N to termostat sie otwiera i w takiej temperaturze juz raczej zostaje do konca jazdy (czasem wskazowka poleci na O)podejrzewam, ze byc moze czujnik temperatury zle wskazuje, ale wentylator to mi sie chyba jeszcze nigdy nie wlaczyl (sprawdzalem-jest dobry) czyzby jego wlacznik tez byl spitolony??
Pozdrawiam
  
 
jezeli wskazowka nie wychodzi poza pole noirmal to wszystko jest ok.
  
 
U mnie dochodzi do litery O ( napis NORM idzie od dołu ) więc do zaledwie 1/4 wskaznika i zalacza sie wentylator... ale wszystko w normie do polowy wskaznika jeszcze nigdy nie doszedlem....
  
 
gardenia1 mam taki sam silnik i do niedawnej traski na południe /też miałem złe odczucia/ a zwłaszcza gdy jednego dnia zrobiłem kilkaset kilometerków i jazdy od 5 rano do 21 z 2-3 przerwami po 1 godzince doszedłem do wniosku że essi z silnikiem zeteca chyba tak ma .
hamulce były czerwone a silnik nie.
dodam tylko ,że u mnie strzałka stoi pomiędzy AL na L włacza sie wentylatori schładza do M.

[ wiadomość edytowana przez: woj111 dnia 2005-06-07 18:18:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: woj111 dnia 2005-06-07 18:21:06 ]
  
 
a u mnie wskaznik temp. nie doszedl nawet nigdy chyba do polowy!! wentylator, tez mi sie chyba jeszcze nie wlaczyl... albo jest taki cichy, ze go nie slychac
a jezdze po miescie, to przewaznie 4-5tys. obrotow trzymam chyba, ze mnie cos najdzie to zwolnie...
  
 
z tego co mi się wydaje to są dwa rodzaje termostatow letnie i zimowe, różnią się temperaturą otwarcia ,
może być tak że wymieniłeś na zimowy i dlatego szybko ci się samochód nagrzewa bo bardzo późno otwiera się termostacik
  
 
mówicie o temperaturze? idzie lato a ja mam po przekręceniu kluczyka już MAX temp. Zwarcie to wiem ale gdzie szukać?
  
 
Cytat:
2005-06-07 18:33:39, galowy pisze:
z tego co mi się wydaje to są dwa rodzaje termostatow letnie i zimowe, różnią się temperaturą otwarcia , może być tak że wymieniłeś na zimowy i dlatego szybko ci się samochód nagrzewa bo bardzo późno otwiera się termostacik


2 rodzaje?????
No to już chyba przesada jeszcze nie słyszałem że mogą być letnie i zimowe - albo po prostu mało wiem.
  
 
Ja tez nie słyszałem. A problem może tkwić w brudnym układzie chłodzenia.
  
 
Cytat:
2005-06-08 09:04:54, WilK pisze:
Ja tez nie słyszałem. A problem może tkwić w brudnym układzie chłodzenia.

A czy sądzisz że można przegerzać motor w takim wypadku.?!
  
 
Jeśli się wiatrak włącza i nie wywala płynu, to jest ok. Ale nic pewnego. Choć przegrzać silnik w Fordzie ciężko jest.
  
 
Cytat:
2005-06-08 09:10:44, WilK pisze:
Jeśli się wiatrak włącza i nie wywala płynu, to jest ok. Ale nic pewnego. Choć przegrzać silnik w Fordzie ciężko jest.


Także mi się wydaje że jest raczej OK ale wolałem się upewnić wiatrak owszem włącza sie deosyć często ale dopiero jak wskazówka dochodzi do A w napisie NORMAL.Tylko wiesz zdziwiłem sie że to tak szybko i często następuje.
  
 
Skadinąd jeśli silnik się szybko nagrzewa (oczywiście w granicach przyzwoitości) to mniej się zuzywa, mniej pali itp.
  
 
A ja mam dieselka i mam bardzo ładne grzanie silnika.

po nagrzaniu temperaturka osiąga wartość miedzy O a R i tak zostaje, a wiatraczek schładza do O.
i tomi się bardzo podoba.

ale wiadomo, dieselek lubi ciepełko
  
 
Cytat:
2005-06-08 23:53:31, marcin_op pisze:
A ja mam dieselka i mam bardzo ładne grzanie silnika. po nagrzaniu temperaturka osiąga wartość miedzy O a R i tak zostaje, a wiatraczek schładza do O. i tomi się bardzo podoba. ale wiadomo, dieselek lubi ciepełko



No to mi zawsze dosyć szybko podskakuje do połowy i tam się trzyma. Jeśli jeżdze pom mieście i stane gdzieś to podskakuje do 3/4 i potem schodzi w dół do połowy znowu.
  
 
a czy uszczelka pod glowica ma jakis wplyw na szybkie grzanie sie silnika?Bo ja mam do wymiany owa uszczelke a tez mi sie szybko motor nagrzewa :/

a i drugie pytanie....jak zrobic zeby wentylator dalej pracowal bez przekreconego kluczyka w stacyjce?
  
 
hmm?
  
 
zeby cooler dzialal po wylaczniu stacyjki trzeba na przekaznik od wiatraka podac zasilanie tak zeby pomijalo obwod stacyjki , ale zeby nie zasililo polowy auta na wylaczonym zaplonie , schemat w lapki heja