MotoNews.pl
2 Klatka bezpieczeństwa (23668/5) - PT
  

Klatka bezpieczeństwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ dane mi było oglądać fotki z wypadków jak i crash testów DF'a stwierdziłem że konstrukcja tego auta do bezpiecznych nie należy. Właśnie zabieram sie za totalną rozbiórkę i blacharke wiec od razu zamierzam wspawać do wnętrza jakieś delikatne wzmocnienia. Jakich rur (materiał, wymiary itp.) powinienem użyć do zrobienia klatki? Moze ma ktos z Was jakies wymiary poszczegolnych fragmentow albo jakies dane/rysunki z czasow gdy DF'y jeszcze startowały w rajdach? Zaznaczam ze chce pozostawic tylna kanape bo moze sie czasem (do "czegoś" ) przydać i nie chce ograniczac zbytnio przestrzeni wewnatrz. Mysle głownie nad poprowadzeniem rur wzdłuż auta od podlogi przy słupku A do półki pod tylną szybą + poprzecznie od podłogi przy słupku B do góry i pod dachem aż do tego samego miejsca z drugiej strony + jakieś zastrały w otworach drzwiowych ale tak do wyskokości siedzisk + oczywiscie jakieś poprzeczne łączenie tych pierwszych rur pod deską rozdzielczą i w okolicy tylnej półki, oraz przy dachu przy przedniej i tylnej szybie. Zamierzam też wzmocnić podłużnice "jakoś" by przygotowac autko na silnik 2.0 - myśle ze jedyne co moge zrobic to obspawać je dodatkowo blachą. Ale jaką, gdzie i to zrobic?
Co o tym sądzicie? Jaką inną wersje byście zaproponowali, jak inaczej poprowadzili rury? A moze inne punkty mocowania?
Jak ktos uważa ze pomysl jest bez sensu i chciałby tylko to powiedziec to niech nic nie pisze, prosze tylko o konkretne rady co i jak powinienem zrobic zeby to coś dało, na co zwrocic uwage itp.
  
 
Kant z klatką bedzie rasowo wyglądał Tylko taką klatkę bezpieczeństwa to musi wykonać fachowiec żeby faktycznie Cię chroniła podczas wypadku a nie powodowała dodatkowego zagrożenia. W końcu to trochę żelastwa w środku. I z tego co mi wiadomo to trzeba mieć homologacje żeby się drogówka nie czepiała
Pzdr
  
 
Z crash testow widac ze fiat ma dosyc slabe srodkowe i przednei slupki i na nich bym sie skupil. przednie to kwas z wygladem. Dach chyba tez lichutki moze przy dachu wzdluz przy srodkowym slupku wspawac do podluznicy ale to tez sie mija z celem... jak klatka to klatka musi byc kwadrat zeby wogole cos to dalo mysle ze jak wykonasz to amatorsko bedzie to tylko dla twojej swiadomosci a dla rzeczywistego wypadku moze nic nie dac

Widzilem ze ten fiat co bil rekord mial klatke zrobiona moze oprzyj sie na tym ? napewno ktos kiedys myslal nad tym jak ja zrobic zeby nie bylo prowizory.
  
 
to juz lepszy pomysl niz kombinacje z instalacja gazowa a propos tej, wlasnie wpadlem na szatanski pomysl zamontowania kuchenki w samochodzie wykorzystujacej propan butan, na dwa paliniki, ale chyba bez piekarnika
a teraz serio, mi tez po glowie chodzi taka klatka. raz nawet widzialem u jednego drecha w deefie, ale wyraz twarzy mial tak tepy, ze nie chcialem wdawac sie w konwersacje, bo balem sie ze nie zrozumie zdan zlozonych. zna ktos moze kogos, kto trudni sie zakladaniem klatek profesjonalnie?
  
 
Cytat:
2003-08-24 20:47:55, MaciekW pisze:
Widzilem ze ten fiat co bil rekord mial klatke zrobiona moze oprzyj sie na tym ?


A dokładnie tutaj i tutaj

Myślę że sporo na ten temat będzie wiedział KiLeR bo sam szykuje swojego fiata do rajdów, w końcu jest kierowcą Koła Młodych Automobilklubu
  
 
Co jak co ale wyszukiwarke to mamy I klasa ;]
  
 
Cytat:
2003-08-24 21:34:03, MaciekW pisze:
Co jak co ale wyszukiwarke to mamy I klasa ;]


I sugerujesz ze taki temat juz byl? Przed napisaniem skorzystałem z tego dobrodziejstwa, przejrzałem wszystkie 30 wyników i nie znalazłem nic konkretnego poza pojawiającymi sie gdzieniegnie słowami "klatka", "klatke" nie majacymi związku z tematem.
Te fotki ze strony FSO AK bedą bardzo pomocne - dzieki GDA. Szkoda tylko że by je zapisać trzeba sie tyle napier....ć .
Prace bedzie wykonywał dobry blacharz, ktory juz mial kiedys taki epizod. Tylko musze miec jakas koncepcje i znaleźć najlepszy kompromis pomiedzy bezpieczenstwem a komfortem.
W mojej koncepcji sam widze powazna luke polegajaca na małej sztywności poprzecznej (uderzenie w bok) w dolnej czesci (przy podłodze) ale nie mam pomyslu jak to poprawic nie odbirając wnetrzu walorów użytkowych, może pod podwoziem?
  
 
Race_D tak powinna wyglądać klatka spełniająca minimum homologacyjne
A tu masz niewiele na temat ale coś jest Klatka bezpieczeństwa
  
 
szukam klatki bezpieczenstwa do najstarszego modelu poldka
  
 
Jak chcesz to znam kolesia ktory robi baaardzo dobre klatki: zapraszam na priv.
  
 
Podpinając się pod wątek
Czy ktoś juz oklatkował jakiegos kanta
Zbieram materiał na wykonanie takiej klatki , może ktoś ma doświadczenie w tym?
  
 
Nie wiem nic o tym, zeby w klubie mial ktos Fiaciora z trzepakiem.
Szukasz repliki oryginalu, czy czegos terazniejszego?
  
 
Cytat:
2006-08-03 16:38:05, KiLeR pisze:
Nie wiem nic o tym, zeby w klubie mial ktos Fiaciora z trzepakiem. Szukasz repliki oryginalu, czy czegos terazniejszego?



Najlepiej to orginału, jakis chociaz fotek wnętrza MC albo Akropolisa z tamtej epoki Ewentualnie zadowoli mnie jakas rzemieśnicza robota z naszej epoki
  
 
to fakt ja nie jestem jeszcze w klubie,ale posiadam DFa z klatką-trzepakiem jak kto woli.

moja klatka jest to wersja wyścigowa powstała w 1977 roku i jest zgodna z ówczesnym zalacznikem J.(grubości rur,wielkosc podstaw) zajefajnie usztywniła nadwozie-choć do ideału lub dzisiejszych norm duzo jej brakuje-nie idzie idealnie kolo słupków i do dachu na jakieś 5cm.Ale nawet wyroby Ireco czy pana Kałuży też od dachu odstają.

moja klatka jest taka jak schemat parę postów nizej.

a klatkę z epoki rajdowego DFa posiada pan Jaskłowski w swoim MonteCarlo-jest dokładnie taka sama jak w Rekordzie.
  
 
Cytat:
2006-08-03 16:57:28, MILES125 pisze:
Najlepiej to orginału, jakis chociaz fotek wnętrza MC albo Akropolisa z tamtej epoki Ewentualnie zadowoli mnie jakas rzemieśnicza robota z naszej epoki



Tu musisz sam zdecydowac. Czy klatka bedzie dla nadania smaku i oryginalnosci replice, czy ma przed czyms chronic?
Opcja 1 - tylko oryginalny wzor.
Opcja 2 - tylko dzisiejsze klatki.

Mam namiar na typka, ktory robi dobre klatki pod Warszawa. Jesli bedzie mial fotki, rysunki, instrukcje, to mysle, ze ze zrobieniem repliki epokowej klatki tez nie powinno byc problemu.
  
 
Ja też znam firmę, która robi klatki-co do ceny nie wiem, namiary mogę dać na priva. (Robia klatki z homologacją rajdową, więc nie sądzę, że to będzie tanio).
  
 
Jak to fajnie czasem powspominać dawne pomysły, hehe...


Cytat:
2006-08-03 18:32:25, qbus125rally pisze:
to fakt ja nie jestem jeszcze w klubie,


To na co jeszcze czekasz?

Cytat:
ale posiadam DFa z klatką-trzepakiem jak kto woli. moja klatka jest to wersja wyścigowa powstała w 1977 roku i jest zgodna z ówczesnym zalacznikem J.(grubości rur,wielkosc podstaw) zajefajnie usztywniła nadwozie-choć do ideału lub dzisiejszych norm duzo jej brakuje-nie idzie idealnie kolo słupków i do dachu na jakieś 5cm.Ale nawet wyroby Ireco czy pana Kałuży też od dachu odstają. moja klatka jest taka jak schemat parę postów nizej. (...)


Czyli Miles zobaczysz w Brodnicy jak to wygląda


Cytat:
2006-08-03 21:22:08, KiLeR pisze:
Tu musisz sam zdecydowac. Czy klatka bedzie dla nadania smaku i oryginalnosci replice, czy ma przed czyms chronic?
Opcja 1 - tylko oryginalny wzor.
Opcja 2 - tylko dzisiejsze klatki.
(...)


Opcja 3 - bezpieczna na wzór oryginalnej.
Bo niby czemu nie można zrobić bezpiecznej klatki na wzór oryginalnej? Jeśli rury będą nieco grubsze i/lub z lepszego materiału to chyba nie aż taka tragedia. Przecież to i tak nie jest oryginał i nie tylko to będzie się różnić . A epokowe klatki też chyba poprawiały w jakimś stopniu bezpieczeństwo bo raczej nie robili ich dla lansu .


A ja nadal mam plan zabudowania "ergonomicznej" klatki w oparciu o ten pomysł sprzed lat:
Cytat:
2003-08-24 18:28:11, Race_D pisze:
(...) Mysle głownie nad poprowadzeniem rur wzdłuż auta od podlogi przy słupku A do półki pod tylną szybą + poprzecznie od podłogi przy słupku B do góry i pod dachem aż do tego samego miejsca z drugiej strony + jakieś zastrały w otworach drzwiowych ale tak do wyskokości siedzisk + oczywiscie jakieś poprzeczne łączenie tych pierwszych rur pod deską rozdzielczą i w okolicy tylnej półki, oraz przy dachu przy przedniej i tylnej szybie. (...)



Tyle że teraz wiedza i zaplecze sprzętowo-warsztatowe troche lepsze .


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-08-03 22:02:48 ]
  
 
Cytat:
2006-08-03 21:22:08, KiLeR pisze:
Tu musisz sam zdecydowac. Czy klatka bedzie dla nadania smaku i oryginalnosci replice, czy ma przed czyms chronic? Opcja 1 - tylko oryginalny wzor. Opcja 2 - tylko dzisiejsze klatki. Mam namiar na typka, ktory robi dobre klatki pod Warszawa. Jesli bedzie mial fotki, rysunki, instrukcje, to mysle, ze ze zrobieniem repliki epokowej klatki tez nie powinno byc problemu.



Było by super
  
 
Race_D pisze:

"Czyli Miles zobaczysz w Brodnicy jak to wygląda "


hmmm brodnica?? jak narazie u mnie jest w sferze marzeń,ale czasami marzenia sie spełniają...

sorki za OT
  
 
Nie gadaj tylko wpadaj .