MotoNews.pl
  

Płyn hamulcowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czołem,
Co jaki czas/przebieg wymieniacie płyn w układzie hamulcowym ?
Od paru dni, po dość ostrej jeżdzie po mieście, przednie felgi mam ciepławe i nie wiem skąd dobywa się smród czegoś nagrzanego do kilkuset stopni. Przednie tarcze mam chyba lekko podkolorowane na niebiesko - więc myślę że to one tak śmierdzą. Tarcze i klocki wymieniałem jakiś rok temu ( podobno LUKAS ).
Dziś sprawdzę czy mam przyblokowane hamulce. Tak czy inaczej przejechałem Omą ok 50 kkm i nigdy nie wymieniałem płynu. Czy ktoś może mi wyjaśnić czym grozi jazda z niewymienianym płynem.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Chłonie wodę z powietrza to może się zagotować (korki gazowe) to skuteczność hamowania jest kulawa.
Podjedź do warsztatu gdzie wymieniają płyn (często tam gdzie olej)i niech ci sprawdzą - kilka sekund i z reguły za frajer.
Mówi się, że co dwa lata warto wymienić.

Pzdr.
  
 
O w morde ja nie pamietam kiedy wymieniałem poziom jest OK nawet nie muszę dolewac- chyba jest dobrze z hamowaniem też problemów nie mam.
  
 
Witam

Prawdą jest co napisał Kol. Prowo że płyn chlonie wodę co pogarsza jego właściwości ( wrzenie w duzo niższej temp.i inne dolegliwości ) ale... ku przestrodze , kiedyś w ASTRZE wymieniłem płyn bo też wszyscy mówili ( człowieku nie wiadomo kiedy wymieniany , a wiesz .... itd itp) w każdym razie po 3 dniach po wymianie ( a nadmieniam że hamowała super i płyn był bardzo klarowny) szlag trafił uszczelki w pompie hamulcowej ( oczywiście nie wlałem R-3 !!! tylko płyn DOT-4 Uczciwy ATE w takich metalowych pojemniczkach ) i co Panowie na to ??? Może przypadek ja obstawiem że nie ( zresztą z innej beczki w OMESI miałem zalany płyn w chłodnice jakiś zielony a właściwie taki żarówiasto seledynowy płyn 2 lata !! , też posłuchałem garażowych doradców , kupiłem płyn TEDEX tak zachwalany i po tygodniu wymienilem pompę tym razem wodną szczęście w nieszczęściu zalożyłem też nowy pasek rozrządu ale teraz wiem że im mniej się grzebie, kręci, kombinuje tym autko jest mniej zawodne

czego i Wam życzę

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Cześć, jeśli wymieniać to podstawowa zasada że na ten co był . Narka
  
 
Problem w tym że jak kupuje się autko z drugiej ręki to w gruncie rzeczy nie wiadomo co tam jest pozalewane choćby nie wiem na jak uczciwego wyglądał sprzedający (mówie z doświadczenia po zakupie Omesi Do dziś dziękuję Stwórcy że syntetyk Castrola jaki jaki dość lekkomyślnie wlałem nie wyrządził szkód).
Zaś płyn hamulcowy i chłodzący były w wyjątkowo perfidnym stanie
PZDR Vincent
  
 
Witam, witam,
Strasznie mi wstyd - odkryłem co tak mi śmierdzi. Otóż załapałem reklamówkę leżącą gdzieś na ulicy. Gadzina owinęła się wokół rury tóż obok skrzyni biegów. Rura rozgzewa się bardzo i topi to badziewie - efekt wiadomy. Próbowałem to usunąć ale tak się przywarła że muszę ją po prostu wypalić.
Ale dzięki za uwagi o płynie. Chyba go wymienię, mam tylko nadzieję że Niemiec od którego kupiłem Omę serwisował się tylko u Opla ( mam książkę serwisową ) i zalanie tym co sugeruje ASO nie spowoduje problemów.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
ja po zaciagnięciu kury do silnika czułem smród pierza i miesa przez kilka dni
  
 
Sorry, że odkopuje wątek ale jak jest w końcu z tym płynem hamulcowym. Mój jest zielony, w instrukcji napisane jest, że fabrycznie powinien być DOT-4 czy ktoś ma koncepcje na to czyli czy kolor mówi nam co to jest za płyn?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
czy kolor mówi nam co to jest za płyn?

Niedawo walczyłem z tym samym, producenci sami zrobili taki burdel w tych kolorach, że nikt ci nie da 100% pewności co to jest, jeżli nie wiesz jaki masz najpewniej wymienić cały, jeżeli jest ABS najlepiej zlecić to serwisowi aby mieć gwarancję.
  
 
W instrukcji dopuszczają DOT-3/DOT-4 w autodata tylko DOT-4 a z tego co wiem mieszać ich nie wolno. A z drugiej strony widziałem tylko nie pamiętam oznaczenia płyn na którym było napisane, że jest możliwe mieszanie z płynem DOT-3/4. a do serwisu nie pojadę bo u mnie takie patałchy, że na bank coś spieprzą.

Pozdrawiam

  
 
Cytat:
a do serwisu nie pojadę bo u mnie takie patałchy, że na bank coś spieprzą.

No właśnie mam ten sam problem, no ale się udało znaleźć mechanika z serwisu dawnego FSO który potrafił to zrobić i nie mam żadnych problemów, mieszać na pewno nie wolno, ja wymieniłem na dot-4, i chyba nie powinieneś mieś problemów (W B można wlać nawet dot-5)przy podmianie na wyższy dot, chociaż czasami niezbędne jest płukanie układu, niestety nie wiem jak to jest w omie A, za poważny układ aby coś kombinować bez pewności.
  
 
Co do czasu wymiany to wszystko powie wam test.
Jest tester na plyn hamulcowy jak jest za slaby to sie zapali czerwona dioda slabawy zulta git zielony
A plyn chlodniczy sprawdza sie takim ustrojstwem moyna to nawet kupic.Jest pokazana jego temp zamarzania.Ja sie tym kieruje a nie przyblizonymi czasami wymian.
  
 
jęsli się miało DOT3 to zawsze można dolać DOT4 są to płyny mieszalne z tym że DOT4 ma wyższa temperaturę wrzenia i jeśli jest zalecany DOT4 to nienależy dolewać DOT3 chyba że awaryjnie