Zrób to sam: "jak śćiągnac kierownice OMA B"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
jak w temacie, problem w tym ze mam poduszke i sie boje zeby nie wybuchla))) rozkrecilem oslone kolumny, widze kabelki i niewiem czy moge je odlaczyc... aku nie musze odlaczac bo pokazuje bald i tak i tak musze gdziesz na techa skoczyc.
dziekuje za sugestie..
PS ktos wczesniej odkrecal w celu oddania do obszycia i zle ja zamocowal.. poprostu auto jedzie prosto a kierownica jest przekrecona w lewo)) podobno mozna to ustawic gdzies w ukladzie ale nie wiem co i jak, wole sciagnac i przelozyc sam.
  
 
kolego przestawienie kierownicy nie swiadczy o dobrze naprawionym układzie prostej jazdy. jaka masz pewnośc w którą strone wykrzywiona jest kierownica. moze jest obrócona o 180 stopni. ale zycze powodzonka bo mój szef tez chciał zaoszczedzić i teraz ma 2,5 obrota w prawo kierownicą i 1,5 obrotą w lewo. a ja mu m owiłem ze ustawienie to tylko 40 zł a ze sie napracował to ma pecha....
a z drugiej strony to airbag na kierownicy przykręcony jest na klucz T40 (gwiazdka) a sciągaj lepiej na odłaczonym akumulatorze bo czesto ładunki elektrostatyczne mogą spowodować strzał poduchy. Zwłaszcza należy tego przestrzegać w wiekowych autach bo producenci daja 10 lat gwarancji na airbagi. a zdarzają sie niedawno czytałem artykuł same wystrzały poduch.
pozdrawiam
  
 
Najbezpieczniej jest odłączyć akumulator na 15 min przed grzebaniem przy poduchach. Potem odkręcasz 2 śruby z tyłu kierownicy(typ torx) potem wyciągasz poduszkę i wypinasz z niej kabel. Kierownica przykręcona jest nakretką zabezpieczoną podkładką z blachy. Jak już zdejmiesz kierownicę, to uważaj na taśmę pod kierownicą. Jest tam takie śmieszne zabezpieczenie które łatwo wyłamać. Jeśli świeci ci kontrolka od poduch, to przy okazji sprawdziłbym też samą taśmę, czy nie jest uszkodzona i czy przewodzi prąd, bo jak bedzie uwalona to szkoda wydawać dodatkową kasę na techa. Ogólnie robota b. prosta.
  
 
mozna to zrobic za pomoca zbieznosci, jedz na ustawienie i oni tam juz to zrobia aby bylo OK
  
 
Panowie jaka zbieżność???????
Przed zdjęciem należy oznaczyć na kolumnie i na kierałce położenie a przy montażu wystarczy wcelować Jak się nie uda to korekta..
Zbieżność to sie robi jak zmieniamy kierownice np na "sportową" i regulacja na wieloklinie nie wystarcza.. zakres 2,5cm błędu można w ten czas korygować drążkami kierowniczymi..