IC w 1.8 TD a temperatura zewnetrzna - takie tam rozwazania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dzis 32 stopnie w cieniu, auto stalo na sloncu, rozgrzane niemilosiernie. Elementy silnika i osprzetu pod granatowa maska to samo.
Nie ma szans w takiej sytuacji na pelne osiagi. Intercooler przeciez spelnia swa funkcje dopiero przy sporym przeplywie powietrza, czyli przy szybkiej jezdzie. Dlatego posiadacze TD maja przyjemne odczucie mocy kiedy na budziku 110, 120, 130.
Wtedy dopiero intercooler jest dobrze owiewany powietrzem.
Wazna jest tez temperatura powietrza na zewnatrz. Jesli jest goraco, to i skutecznosc chlodzenia takim rozgrzanym powietrzem mniejsza.

Pelnia lata, leniwa jazda w koreczku, w pelnym sloncu. Potem nagle proba mocniejszego depniecia, a tu niespodzianka... Jestesmy na poziomie 1.8 TD Endura, czyli 70KM mechanicznych.

Pozdrawiam
  
 
No cóż... mozna zawsze zakombinować z nawiewem na IC, tak jak w rajdówkach i chociażby częściowo w RST.
  
 
Jak w rajdach - wiadro wody na chłodnicę i naprzód
  
 
Wniosek jest jeden:
Jak chcesz sie sciagac to tylko przy wiekszych predkosciach (poza pit-line Wilqu ) i na dodatek zima albo pozno w nocy jak jest chlodno.
  
 
a najlepiej to zamieszkać na syberii
  
 
Można jakąś dziurę w masce zaaranżować i wiatrak chłodzący.
  
 
Jasne, tylko jak to zrobić żeby to jakoś wyglądało? Juz kilka miesięcy zastanawiam się jak zrobić coś dyskretnego a zarazem skutecznego...
  
 
No i tu jest pole do popisu dla Tunerów
  
 
Witam.
Czy silnik 1.8 Endura ma 70 KM? Ja mam taki. Mam też IC i myślałem że mam 90 KM. Dzięki za odpowiedź.
  
 
Jeśli jest IC to ma 90 KM. Turbodiesel bez chłodnicy powietrza ma 75 KM.
  
 
Wydawalo mi sie, ze Endura nie miala IC oryginalnie, tylko turbine. Ale pewnosci nie mam musialbym poczytac. Co do 70KM to dane mam z katalogu z roku 1997 i tego akurat jestem pewien.
  
 
Dane się zgadzają. Endura DE TC nie miała intercoolera i ofkors 70 KM. Ale wsadzenie go nic nie daje bez rzeźby w EDC.
  
 
Cytat:
2005-06-25 21:14:48, munIO pisze:
Jak w rajdach - wiadro wody na chłodnicę i naprzód


hmmm...a gdyby tak zamontować spryskiwacz wodą IC ??
  
 
Kiedyś Litwini na Bemowie mieli w Kadecie GSi taki zajzajer. Pompka od spryskiwacza lała na IC lodowatą wodę z butli od dystrybutora. I dał im radę tylko Skyline
  
 
No tak, tylko, ze woda do spryskiwania IC mialaby w temperature znacznie wyzsza niz otoczenie. Stojac na sloncu, pod maska pewnie z 60C. Natryskiwanie takiej wody byloby bez sensu. Ale nic to, upaly sie niedlugo skoncza, osiagi beda znacznie lepsze

Dzieki Wilku, uspokoiles mnie. A juz zaczynalem miec metlik w glowie
  
 
Pisałem, że woda była lodowata. Ze zbiornika 5-galonowego z bagażniku. Taki zbiornik jak dostarczają do zakładów pracy. Kostki lodu były dorzucone, także temp wynosiła parę stopni.

A co do Twojego, to muszę popatrzeć co zrobić w EDC żeby podnieść moc. Na oko to nic trudnego. Ale napiszę jak się upewnię.
  
 
Sprawdzilem wlasnie w broszurce zamieszczonej na forum. Otoz w Bolero II montowali TD z 90KM i nazywali je endura.

Ja u siebie mam 90KM, ale system LUCAS, nie Bosch. Nie ma przeplywomierza np. Nie wiem, czy da sie w tym wypadku zbyt wiele pokombinowac?
  
 
Jak już pisałem - zobaczę w papierkach.
  
 
A gdyby tak użyć do chłodzenia IC chłodziwa takiego jak używają do chłodzenia obrabiarek - jego temp. jest bardzo niska niezwykle trudno się nagrzewa a przy tym jest stosunkowo tani. Do tego jakaś pompka, wymuszony obieg. Jakoś owinąć IC rureczkami np. z miękkiej miedzi ? Co wy na to?
  
 
To mogloby byc niezle. Dobrze to zaplanowac, i IC moglby caly byc w takim plaszczu "wodnym", pozostawala by kwestia rozwiazania recyrkulacji plynu chlodzacego i samego chlodzenia. Moglby to byc lod na przyklad. Tyle, ze na dluzsza mete to by bylo malo praktyczne jednak, ze wzgledu na koniecznosc dostarczania odpowiedniej ilosci "zimna" do ukladu.