Problem z płynem chłodzącym (128)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie wynikł dziwny problem. SL generalnie stoi w garazu, wyciągany okazjonalnie. Ostatniego razu kontrolnie sprawdzam poziom płynu w chłodnicy, otwieram, a tam pustawo, tzn nie widac nic.. a w zbiorniczku płynu w połowie między max/min. Do chłodnicy dolałem nie cały litr i było pod korek. Zrobiłem 20km odstawiłem do garazu, stał tydzien.
Dzis przyjechałem wymienic filtr powietrza, z ciekawości odkręcamkorek.. słysze syk, gul gul.. patrze znowu pusto... a zbiornik wyrównawczy pełniutki! Co jest?????

acha, auto utrzymuje zdrową temperature 90 stopni.
  
 
Wlej uszczelniacz do układów chłodzenia. Pewnie się gdzieś rozszczelnił. I pooglądaj dokładnie chłodnice i przewody, moze zobaczysz jakieś rozszczelnienie.
  
 
Chlodnioca raczej nie chyba, ze od uderzenia, sprawdz dokladnie weze lubia miec male pekniecia na zagieciach, pompe wody mi ciekla, zobacz tez nagrzewnice czy nie jest mokra, w moim mialem to samo okazala sie uszczelka pod glowica jak sciaglem to byla tak stara, ze sie polamala w mak przy sciaganiu z bloku a woda uciekala na zewnatrz bloku dokladnie kolo kolektora wydechowego, ale jak temperatura sie utrzymuje w granicach 90 to uszczelka raczej nie
  
 
Ja jestem przeciwnikiem wlewania jakich kolwiek uszczelniaczy.A czy zbiorniczek wyrównawczy jest wyrzej czy niżej od korka w chłodnicy? Może jest układ zapowietrzony. I do póki termostat się nie otworzy to tak będzie się działo. Nie zmieniałeś ostatnio płynu?
  
 
Chłopaki, nie zrozumieliście. Zauważyłem zmniejszenie się poziomu płynu w chłodnicy, dolałem, a po 20km owy płyn przemieścił się do wyrównawczego. Jest tamjuz full płynu! było w połowie zakresu min/maks a tu juz jest ponad maks...!
  
 
czyli jest gdzies przytkany - chyba 7,90 kosztuje magiczny plyn do przeczyszczania ukladow chlodzenia
  
 
eeee.... a zbiorniczek nie jest nizej niz korek od chłodnicy?? :>
  
 
tu jest rozwiązanie
  
 
zmien korek od chlodnicy- szwankuje w nim jeden z zaworkow.
  
 
To własnie podpowiedział Łukasz. Do 128 pasuje jaki korek?
  
 
Księciuniu , zobacz czy Ci nie spasi korek od Kanta/Polozena , dostępny w każdym sklepie z częściami do Polskich/Dajewo aut.
Ja zawsze robię tak , że upierdzielam tą część ze sprężynką i dolną częścią korka i zostaje tylko sama " przykrywka " z uszczelką , co gwarantuje swobodny przepływ cieczy ze zbiorniczka do chłodnicy i spowrotem , a na zimę mam korek w całości z dołem , żeby mi się autko lepiej grzało . Spróbuj a przekonasz się sam !! BTW jeszcze nie sprzedałeś sedana ?? Może jakaś promocja go już obejmuje.... . Pozdro . Piotrek.
  
 
Jak najbardziej pasuje korek z DF-a jest identyczny koszt okolo 12 zl