MotoNews.pl
  

Problem z zapalaniem...ale nie espero;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z samochodem mojej kobiety..tzn niby ona ma problem ale jej problemy sa moimi problemami

samochod..renault 21..silnik 8v wielopunktowy wtrysk..czyli jest pewne podobienstwo miedzy naszymi 1.8 i 2.0 problem z samochodem jest nastepujacy: nie zapala na pb..jak odpala sie go na lpg nie ma problemu..jak odpala sie go na pb kiedy silnik jest cieply nie ma problemu..ale kiedy odpala sie zimny silnik na benzynie wtedy najpierw sie wogole nie zalapuje potem w miare krecenia zapala krztusi sie i gasnie a za jakims 10tym razem wreszcie zapala i mimo ze sie krztusi utrzymuje jakos obroty i wreszcie jak sie rozgrzeje to dziala juz normalnie..

pytanie do was..gdyby to bylo espero..jakie moga byc potencjalne przyczyny takiego stanu rzeczy?? chodzi mi o zwykla burze mozgow..rzucajcie prosze jakiekolwiek pomysly jakie przyjda wam do glowy..Maja bedzie wdzieczna

aaah uwagi o tym ze na pikurze czy innym kikurze beda wiedziec lepiej albo zebym podpial komp do zlacza diagnostycznego jakkolwiek nie sa pozbawione sensu jednak chwilowo wydaja mi sie zbedne
  
 
moim zdaniem niewatpliwa wina lezy po stronie pewnej czesci skladowej samochodu, z renaultami to juz tak jest. moj kolega mial tak samo i po wymianie jak reka odjal. czesc skladowa tego psujacego sie zestawu nazywa sie "żona" i ma numer katalogowy rowny jej numerowi telefonu. po wymianie owej czesci na nowy, nieuzywany element wszystkie obawy zniknely (razem z owym klopotliwym renault)
  
 
Gdyby bylo to Espero postawilbym na pompe paliwa.

Nawet na forum ktos niedawno mial podobny problem, ze zapalic na benzynie nie chcial, a jak sie nagrzal to jezdzil. Potem sie jeszcze pogorszylo, ale wymienil pompe i juz wszystko dziala (no chyba, ze cos pokrecilem ).
  
 
i ja jestem bliski temu wnioskowi..kiedy samochod zapala na zimnym potrzebuje zwiekszonej dawki paliwa i byc moze ma go za malo ..albo tez czujnik temp padl i pokazuje ze silnik jest cieply i w zwiazku z tym uklad sterowania iloscia paliwa nie daje odpowiedniej ilosci..

ale moze sa jeszcze jakies inne hipotezy??
  
 
mialem ten sam problem w swoim espero na zimnym silniku odpalic go bylo bardzo ciezko a w niektorych przypadkach wrecz niemozliwe, wowczas musialem posluzyc sie tasma izolacyjna i kawalkiem przewodu aby odpalic bezposrednio na gazie.. przyczyna byla jak juz wczesniej napisano POMPA PALIWA ale mi wczesniej 2-3 razy zabraklo paliwa w zbiorniku (mi sie przytrafilo wiec kobiecie tym bardziej sie moglo "bez urazy dla zony") poza tym czujnik tem. wtryskiwacze filtr paliwa albo malo paliwa jest... ale jak stawiam na pompe. Najlepiej bedzie zdjac przewod paliwowy na przelewie i po wlaczeniu zaplonu (o ile jest to pompa elektryczna jezeli nie to troche pokrecic rozrusznikiem) zerknac czy tam cos pozadnie drzyzga jezeli nie to jeszcze nadzieja w filtrze paliwa (taniej) ale to pewnie popma. Jak leci benzyna tamtedy to juz sam tego na pewno nie naprawisz