Tds L/100km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy tds-a można ustawić żeby mniej palił???
  
 
Co znaczy ustawic?
Wydaje mi sie ze Trzeba tylko ekonomicznie jezdzic... Ja mam TDSa I po miescie pali mi 9 litrow... Pewnie sa jakies chipy itp do zmniejszania spalania... wystarczy spojzec na Allegro... jednak zawsze jest cos za cos...
POZDRAWIAM
  
 
Tds nie pali mniej jak 10 w mieście i trzeba się przyzwyczaić!
  
 
a ja myślałem że wszystkie tds-y palą 5- ke
  
 
Mi w trasie nie schodzi ponizej 6 litrow przy 90km/h...

A jeszcze znalazlem rope za 3 zl i jest elegancko

[ wiadomość edytowana przez: MohSETH dnia 2005-06-03 22:41:15 ]
  
 
Cytat:
2005-06-03 22:40:27, MohSETH pisze:
A jeszcze znalazlem rope za 3 zl i jest elegancko [ wiadomość edytowana przez: MohSETH dnia 2005-06-03 22:41:15 ]


a co byś powiedział na cene 2,20zł?
  
 
Jeztom -->> Co bym powiedzial? " Gdzie taka daja?"
  
 
prawie na kazdej stacji tylko ze jest czerwona
  
 
Jest możliwość regulacji wtryskiwanej dawki paliwa ale nie radze robic tego na własną rękę.

  
 
Juz nie długo za 2,20 bo akcyza o 300% zaledwie skoczy... ale co tam
  
 
Witam serdecznie
Mam male pytanko...
Z teorii wiem ze powinno sie jeździć na jak najwiekszym biegu gdyż jest to najbardziej ekonomicznie... i tak jeździłem do momentu kiedy zauważylem ze na trzecim biegu przy 80 km/h i 3000 obrotów/min pali mi mniej niz na czwartym biegu i 1500 obrotów ... jak to jest?
Czy BMW lubi obroty w granicach 3000 - 3500 czy raczej 1500 - 2000 obrotów... Co jest dla Niej lepsze?
POZDRAWIAM
  
 
a praktycznie jest tak, że najmniejsze spalanie wyjdzie przy obrotach w okolicy max momentu obrotowego
  
 
Z dieslami to nie wiem jak to jest, chyba raczej nie bardzo się da je "przykręcić", żeby mniej paliły (z resztą jeśli nawet to później skutki mogą być szkodliwe dla auta).
Cytat:
Z teorii wiem ze powinno sie jeździć na jak najwiekszym biegu gdyż jest to najbardziej ekonomicznie...



Mohseth, no i właśnie nie do końca tak jest. Teoria teorią ale gdzieś był nawet program o tym (chyba 'autoszkoła' czy coś takiego), gdzie facet mówił, że w zależności od silnika (wysoko/niskoobrotowego) auto potrzebuje określonego przedziału obrotów dla katalogowego spalania i przy zbyt wysokim biegu, przy zbyt niskich obrotach auto spali znacznie więcej niż na niższym biegu i wyższych obrotach. Ekonomiczna jazda to przede wszystkim płynność a nie mułowatość na niskich obr. za wszelką cenę
  
 
Cytat:
2005-07-14 10:06:02, MohSETH pisze:
Witam serdecznie Mam male pytanko... Z teorii wiem ze powinno sie jeździć na jak najwiekszym biegu gdyż jest to najbardziej ekonomicznie... i tak jeździłem do momentu kiedy zauważylem ze na trzecim biegu przy 80 km/h i 3000 obrotów/min pali mi mniej niz na czwartym biegu i 1500 obrotów ... jak to jest? Czy BMW lubi obroty w granicach 3000 - 3500 czy raczej 1500 - 2000 obrotów... Co jest dla Niej lepsze? POZDRAWIAM


zrób tak:
wyjedź na drogę uzyskaj np. 70km/h na 5 biegu i utrzymyj ta prędkość tylko leciutko dotykajac gazu, będziesz miał wynik typu 3-4l/100km, a następnie minimalnie dodaj gazu, prędkośc prawie sie nie zmieni ale spalanie wzrośnie do 7l/100km, zredukuj na 4 bieg utrzymuj 70km/h minimalnie dotykając gazu(cały czas utrzymując 70) i zobaczysz, że spalanie bedzie podobne do tego na 5 lecz minimalnie wyzsze, minimalnie dodaj gazu, zacznie autko minimalnie przyspieszać(ale przyspieszać) a zuzycie skoczy Ci do tez około 7/100km. (Wartosci są orientacyjne) Dlatego ekonomizer to dla mnie zajebisty wynalazek, który "uczy" operowac pedalem gazu... Gdybym miał benzyne mógłbym zmienić zdanie

Cytat:

prawie na kazdej stacji tylko ze jest czerwona


nie jest czerwona, to jest normalna ropa, tylko ze stacji "prywatnej..." (o którą trudno), a czerwona jest (tak słyszałem ) po 1,67/L


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-07-14 11:15:26 ]
  
 
Cytat:
2005-07-14 11:13:56, Jeztom pisze:
nie jest czerwona, to jest normalna ropa, tylko ze stacji "prywatnej..." (o którą trudno), a czerwona jest (tak słyszałem ) po 1,67/L [ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-07-14 11:15:26 ]




Miałem już doświadczenia z taką stacją.
Koło Zielonej a dokładnie w Świdnicy jest taka stacja.
I maja diesla po 2.50 PLN.
Przez cały czas myślałem że jest to normalna ropa tylko beż jakiś opłat. Tak mówił mi koleś na tej stacji.
Co się okazało jest to jakiś mix. ON z rosji i naszego opału a wszystko w kolorze ślicznej dieslowej tęczy.

Powiem tak.
zrobiłem z 20 tyś. na tym paliwie i nieby nic sie nie działo.
Pźniej pompa wtryskowa do remontu bo zaczęła lać jak głupia i nowe wtryski, świece i kilka drobnych pierdów.

Myślałem że to tak z wiekiem tego auta ale kolęś mój lał to gówno do nowego golfa 5 2.0tdi. Po przebiegu na tym czymś 23 tyś. coś się zjeba.... w jego super aucie. Niestety gwarancja nie pokryła kosztów naprawy bo zlokalizowano w układzie jeszcze pozostałe złe paliwo i mieli gotową przyczynę.

Może u Ciebie jest jakaś dobra ta ropka ale u mnie tak nie było.
Ale teściu jeździ TIR i mam darmowe tankowania.
  
 
Cytat:
2005-07-14 11:26:36, baz-e30 pisze:
Może u Ciebie jest jakaś dobra ta ropka ale u mnie tak nie było. Ale teściu jeździ TIR i mam darmowe tankowania.


Ropa jest od kierowcy cysterny... a ta "czerwona" jest sprawdzona na E34 524TD, koleś zrobił na niej 400tys km i mu ja ukradli, ale o tym juz pisalem... pzdr
  
 
Znajomy znowu na mailnce robi mase km.
Ale jak zaleje normalnej ropy to zaczyna mu szalec AUTO.
  
 
Cytat:
2005-07-14 11:37:45, baz-e30 pisze:
Znajomy znowu na mailnce robi mase km. Ale jak zaleje normalnej ropy to zaczyna mu szalec AUTO.


a co mu sie dzieje?
  
 
Wiecie... dla mnie taka ropa po 2 czy 3 zl to jest podejrzana i ja bym tego do auta nie wlal. Moj ojciec mial przykre doswiadczenie... kupil opla combo rok temu, nowke z salonu i tankowal rope od takiego kolesia co mowil ze jest bez jakiejs tam akcyzy (oczywiscie sciemnial bo chcial zarobic). Po 4 miesiacach w Combo wtryskiwacze zatkane. A ropa miala piekny kolor i nie czerwony . To samo moj wujek tyle ze z benzyna. Nachapal sie chlopak na tanie paliwo i pompa zatkana. Tak ze dla mnie takie paliwo to jest wielkie ryzyko i ja bym osobiscie nigdy takiego czegos nie wlal do swojego auta
  
 
Cytat:
Dlatego ekonomizer to dla mnie zajebisty wynalazek, który "uczy" operowac pedalem gazu...


Tak Jeztom, przy 70 na 5-tce i delikatnym przyspieszaniu albo w ogóle stałej prędkości to się jeździ super oszczędnie. Niestety w mieście trzeba co chwilę ruszać i wkręcać autko na wysokie obroty. Druga sprawa to jak widzę babki, które przy 25 km/h jadą na 3-cim czasem i 4-tym biegu a silnik mało nie wyskoczy, tak zawory grają to mi się serce kraje. I przy takich ekstremach to żre jak cholera.
Pozdrawiam