Zanik napięcia w Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jadę sobie po mieście, a tu nagle zaczął mi wariować, tzn. opadać prędkościomierz na zegarze. Potem się podniósł i chodził normalnie. Jechałem dalej jakieś 2 km i zaczął się cyrk. Samochód zaczął przerywać , predkosciomierz znowu opadł na dół. Nie szło jechać. Nie mógł wogóle wejść na obroty. Jak właczyłem kierunek to oczywiście zero świecenia, tylko tak jakby przerywacz był walnięty. Ledwo dojechałem na dwójce do parkingu i samochód zdechł. Nawet się kontrolki nie chciały żarzyć za bardzo. Nie mógł już odpalić, tylko słyszę jak automat cyka przy rozruszniku. Wygląda na to że straciłem ładowanie akumulatora podczas jazdy albo coś innego, ale światła wogóle nie świecą, kierunków nie ma, ledwo centralny się otworzył.
Zastanawiam się czy czasem regulator napięcia się nie spalił badź alternator sie nie zepsuł. Nie bardzo wiem jak sprawdzić alternator czy ładuje odpowiednie napięcie do akumulatora. Ile może kosztować taki regulator napięcia i czy można go dostać?
Chyba że to może coś innego.Czy wykrecenie samego alternatora coś da,.....
Co sądzicie i dlaczego prędkosciomierz opadł, czy to ten sensor prędkosci, bo to jest wersja z elektrycznym predkościomierzem.
Marcin
  
 
W pierwszej kolejności sprawdź klemy i wszystkie podłączenia masy (do budy, do silnika).
Pozdro.
  
 
Tak tak, klemy i złącza mas...

Napiecie na aku powinno byc nieco ponad 12V przy niepracującym silniku, 13,5-14,4 na pracującym i nie mniej jak 9V przy kręceniu rozrusznikiem...
Regulator to wydatek 200-300zł.
Alternatora nie ma co ruszać. Zeby Ci nie przyszło do głowy wyciąganie aku podczas pracy silnika ... spalisz regulator.

Pozdrawiam
  
 
Gdzie jest regulator napięcia umieszczony, czy na alternatorze przymocowany, u góry. Może są jakieś zamienniki regulatorów, żeby nie kupować w serwisie?
Powoli tracę cierpliwosć bo nie mogę znaleźć przyczyny,,, albo akumulator ma zwarcie, muszę pozyczyć aerometr, czy cele trzymają, chociaz nie widzę czarnych płyt w aku..
Jest jakiś bezpiecznik przez który idzie ładowanie na akumulator w Carinie?
Marcin
  
 
Regulator jest hmm w alternatorze. Takie małe metalowe przykręcone do szczotkotrzymacza.
Zamienniki są dostępne, ceny jak pisałem.

Bezpiecznik moze nazywać się ALT ~80Amper. Szukaj na dodatniej klemie aku albo gdzies w pobliżu.

Zmierzyłeś napiecie na aku podczas pracy silnika? Zmierz tez na samym alternatorze - tam wychodzi taki prawdopodobnie podwójny biały gruby przewód...
Looknij bezpieczniki przy lewej nodze kierowcy, poruszaj całym gniazdem i obserwuj czy nic nie przygasa - to gniazdo zdaje sie jest podłaczone bezposrednio do nadwozia i stanowi masę dla urządzeń z wnętrza.

Sprawdz spadek napiecia na stacyjce - moze styki poszły.

Powodzenia....
  
 
W E powinien być główny bezpiecznik w puszce koło akumulatora. Wartość chyba 100A. (pisałem tu kiedyś jak go spaliłem )
Pozdro.
  
 
Hehe, rzeczywiście - pamiętam
Dałeś czadu .. dosłownie

Pozdrawiam
  
 
Hehe... lenistwo Nie chciało mi się zdejmować klemy do odpięcia alternatora
Mam nauczkę na przyszłość
Pozdro.

Ps. Czadu nie było, tylko lekki błysk