| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2005-06-26 15:15:23 dziwny ![]() |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-26 15:31:20 Fiatowski? Jaki ma numer? |
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-06-26 15:34:17 Jakbym wiedział/znał numer tobym sie nie pytał
|
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-06-26 15:52:17 Uwzględniając błąd pomiaru wyjdzie pewnie, że to silnik 80x90 ... i tak dziwny ... |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-26 16:09:25 Czyli stary blok 1,6 z korbami od 2,0??? To Mrozek by wiedzial, czy takie matactwo jest mozliwe Ale nie podoba mi sie ten blad pomiaru skoku tloka, 6mm to duzo. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-06-26 17:02:57 do 2.0 ktos zapodal tuleje + tloki z 1.6. lub tansze z poloneza.
z 80x 90 wychodz 1808. to moze fabryka zrobila 1.8 z ogromnym mometem. wersja na klaczmpaj
wydaje mi sie ze opcja z tulejami jest trafniejsza. do 1.6 nie wejdzie wal z 2.0. [ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2005-06-26 17:19:57 ] |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-26 18:05:42 Hmm... czy caly wal z 2.0 wejdzie do 1.6 to wiem, ze nie, ale czy same korbowody da sie przelozyc (do wersji z rowno rozstawionymi cylindrami). Twoja wersja tez jest prawdopodobna, tzn ktos nie mogl znalezc/nie stac go bylo na tloki 84, to zrobil wlasnie tak (i tloki od Polda pewnie). Tylko znow tuleje widac, szczegolnie takie spore, jak tu by musialy byc. Poza tym mogl dac najwiekszy nadwymiar do Polda, jaki znalazl, pewnie sa nawet kolo tego 81...
Bolger, zmierz jeszcze raz dokladnie skok i sprawdz czy widac tuleje. |
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-06-26 20:33:45 No i tłoki są z garbami ...
|
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-26 20:35:59 Zaczekajmy na Mrozka albo Automatica, powinni wniesc cos rzeczowego do tej dyskusji. |
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-06-26 22:54:56 Pytanie teraz jak odróżnić 1.6 80x80 od 1.8 stulejowanego na 80 mm ... |
automatic | 2005-06-26 23:07:25
no i sprzęgło - tego nikt rozsądny nie przerabia raczej 200/130 to 1,6 od nowości [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2005-06-26 23:11:26 ] |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-06-26 23:14:50
a od kiedy to korbowody robia skok.??????? jaka roznica jest w skoku na korbowodzie 100mm a 10000000mm??? ja myslalem ze to wykorbienie walu robi skok
sprawdzic czy ma tuleje - co moze byc ciezkie moze od spodu zobaczysz tulejowanie bo z gory nie zawsze niewiem czy 1.8 nie mialy masywniejszego walu |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-26 23:26:05
Fakt... |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-06-26 23:56:23
Jak pomiary dokonywałeś linijką to i równie dobrze może to być 80 x 79,2. Silnik 80x80 poznać można po nierównomiernie rozmieszczonych cylindrach (większa przestrzeń międzycylidrowa między 2 i 3 cylindrem niż między 1 i 2 oraz 3 i 4 - czyli podobnie jak w polskich ohv). Z matriałów eksploatacyjnych to silniki dohc różnią się tylko paskiem rozrządu, więc cokolwiek dziwna metoda oceny pojemności silnika, bo pasek rozrządu w tych silnikach jest zależy tylko od skoku tłoka - a jak wiadomo 1.6 na tłokach 80 mm oraz 1.8 mają skoki jednakowe. Tuleje cylindrowe doskonale widać od dolnej części silnika - po prostu widać i czuć wciśniętą tuleję w otworze cylindra (bo cylindry pod tuleje wytacza się na wylot). Silniki 1.8 miały wał masywniejszy od wersji 1608 (80 x 80) - silnika tylko z włoskiego fiata 125. Natomiast silniki 1.6 ze 132 na tłokach 80 miały wał identyczny jak równolegle produkowanym 1.8. Insza rzecz, że panewek korbowych tej masywniejszej wersji wału występują 2 rodzaje - różnią się jednak tylko rozmieszczeniem otworków smarowniczych. Bo poza tym ten "masywniejszy" wał ma średnice czopów takie same jak wał silnika 2.0. Z kolei silnik 1608 ma mniejsze średnicze czopów korbowych - takie jak w krótkoskokowym 1.6 84x71,5 (oraz 1.3 i 1.4 dohc). Średnice czopów głownych (oraz panewki główne) do wszystkich dohc-ów są identyczne. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-06-27 00:08:17
Oczywiście po tulejach. Gorzej jeśli mamy odróżnić tulejowany silnik 1.6 '80 od zatulejowanego pod tłoki '80mm silnika 1.8. Cóż - można to ocenić po pomiarze grubości ścianek cylindrowych (seryjnie miały 5-6 mm - uwaga - pomiari i metoda oceny nie w 100% wiarygodna, ze zględu na różnice w grubościach ścianek zależne od roku producji oraz samych różnic występujących w seryjnej produkcji) lub po rozmieszczeniu kanałów wodnych - w silniku 1.6'80 są bliżej środka cylindrów. Ale to ostatnie to raczej oceni tylko osoba która trochę tych silników rozebrała. |
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-06-27 08:08:09 Co do linijki, to oczywiście, a co do informacji - dzięki bardzo, będziemy dochodzić prawdy
|