Trzy czujniki temperatury w M30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
może ktoś posiada jakies info na temat czujników temperatury w M30. nie wiem który jest od czego. w instrukcji nic na ten temat nie ma a ETK pokazuje wszystkie, ale niestety nie pisze, który jest do czego. może ktoś wymieniał w tym silniku czujnik z którego sygnał jest pobierany przez CPU. i jeszcze jedno. od czego są wszystkie trzy? jeden od temperatury wskazywanej na desce, jeden daje sygnał do CPU, a trzeci? a moze jeszcze jakos inaczej to jest pomyślane?
pozdrawiam
  
 
Też mam M30 i kiedyś się nad tym zastanawiałem i jak narazie wiem tylko że ten po prawej stronie (stojąc od przodu auta) Podaje syg na deske rozdzielczą. Według rysunku byłby to czujnik nr. 9.
Co do reszty czujników to narazie nie wiem ale to kwestia czasu. Dodam tylko że u mnie nie ma elementów 3, 4 i 5
  
 
Cytat:
u mnie nie ma elementów 3, 4 i 5


a ja nie wiem czy u mnie są bo nie przyglądałem się temu. co do czujników to nadal nie wiem czemu są trzy. jeden jak pisałeś do deski, kolejny podaje sygnał do kompa, a trzeci?? w etk jest napisane:
TEMPERATURE SENSOR, WATER- to znaczy czujnik temperatury wody, zapewne ten jest od wskaźnika na desce,
ENGINE COOLANT TEMP SENSOR- czujnik temperatury cieczy chlodzącej silnik,
TEMPERATURE-TIME SWITCH- czasowy przełącznik temperaturowy.
do czego jest ten czasowy przełącznik?????
potrzebuję info na temat czujnika który podaje sygnał do kompa. coś mi na zimnym delikatnie szwankuje i trza to zrobić.
pozdrawiam
  
 
Porównam jeszcze te rysunki z tym co jest u mnie i zobacze jak było przy moim poprzednim silniku.
Pozdrawiam
  
 
Pogrzebałem troche w tych czujnikach, a właściwie w kablach które się do nich podłącza. I doszedłem do następujących wniosków.

Do czujnika nr. 7 jest podłączona żółtawa wtyczka która ma brązowy i biały przewód.
*Brązowy jest to masa która jest przykręcona między listwą wtryskową a kolektorem dolotowym, pomiędzy 5 i 6 wtryskiwaczem (licząc od przodu auta)
*Biały biegnie do wtyczki od ECU.

Do czujnika nr. 8 jest podłączona wtyczka koloru brązowego która posiada dwa białe przewody.
*Biały 1 jest połączony z wtyczką od wtryskiwacza startowego
*Biały 2 łączy się z innymi przewodami( między innymi z drugim przewodem od wtryskiwacza startowego) w jeden wspólny (też biały) i idą do wtyczki od ECU.

Do czujnika nr. 9 jest podłączony konektor z którego wychodzą przewody – brązowy z fioletowym paskiem oraz brązowy z białym paskiem.
* Brąz z fioletem idzie do wtyczki wchodzącej do skrzynki bezpieczników
*Brąz z białym idzie do złącza diagnostycznego.

Z tego wynikło by że czujnik nr. 9 odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej.
Czujnik nr. 8 odpowiada za podanie dodatkowej dawki paliwa ( przez kilka sekund) przy rozruchu zimnego silnika ( temp cieczy chłodzącej poniżej 35 st C)
Czujnik nr 7 mierzy temp silnika, wysyła sygnał do ECU który dostosowuje kąt otwarcia wtryskiwaczy w zależności czy silnik się rozgrzewa czy jest już rozgrzany do optymalnej temp.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Biały 1 jest połączony z wtyczką od wtryskiwacza startowego


to nie wtryskiwacz, tylko jak podaje ETK zawór startowy. mozna go zobaczyć na tym OBRAZKU. pozycja 9.

Cytat:
zujnik nr 7 mierzy temp silnika, wysyła sygnał do ECU który dostosowuje kąt otwarcia wtryskiwaczy w zależności czy silnik się rozgrzewa czy jest już rozgrzany do optymalnej temp.


kąt otwarcia czyli czas otwarcia tak też wnioskowałem, jednak pewnosci nie miałem.
pozdrawiam
  
 
Ja znam nazwe wtryskiwacz startowy
Ale w ETK widniaje też nazwa INJECTION VALVE co oznacza zawór wtryskowy, nazywany przez wszystkich wtryskiwaczem.

Cytat:
kąt otwarcia czyli czas otwarcia


Przyjmując że jeden cykl pracy silnika ma czas równy 1 (co = 360st) to wtryskiwacz jest otwarty np między kątem XXX st. , a YYY st. To czas jego otwarcia jest równy YYY st. - XXX st. co równa się czasowi między XXX st. ,a YYY st.

Ciesze się że mogłem pomóc

Pozdrawiam
  
 
wtryskiwacz to też przecież zawór.

Cytat:
rzyjmując że jeden cykl pracy silnika ma czas równy 1 (co = 360st) to wtryskiwacz jest otwarty np między kątem XXX st. , a YYY st. To czas jego otwarcia jest równy YYY st. - XXX st. co równa się czasowi między XXX st. ,a YYY st.


to prawda. czy czas otwarcia czy kąt to jedno i to samo. wiadomo, że długość wtrysku reguluje się kątem otwarcia i zamknięcia wtryskiwacza.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-07-08 08:54:45 ]