Ile koni z accennta 1,5 12v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam moja mama jezdzila od 9lat hyundaiem accentem 1,5 12v z 96r ale po tym jak 3 tyg temu odebralem prawko przeszedl na mnie i postanowilem wyciagnac z niego troche mocy. samochod jest praktycznie w idealnym stanie bo przy spokojnej kobiecej jezdzie ma najechane niecale 80tys km Mam pytanie ile wam udalo sie koni z takich accentow wydusic i jakie modyfikacje w nich wprowadziliscie.
  
 
Moim zdaniem Accent 1,5 12V sam z siebie nie jest mułowatym autem, więc póki co nie ma sensu w niego pakować. Dynamiczna jazda to raczej żaden problem dla tego auta w serii.
  
 
Mam takiego accenta wlasnie z tego roku i z takim silnikiem, naprawde nic mu nie brakuje, 91 koni spokojnie daje sobie z tym autkiem rade, jak juz chcesz cos robic to pomysl moze o jakims wydechu i moze cos wizualnie zmien, szkoda ruszac silnik bo to naprawde udany wyrob.
Powodzenia i pozdrawiam
  
 
Nikt nie powiedział, że Accent jest mułowaty, ale zawsze można chcieć i mieć więcej . Mam taki sam model i też się zastanawiam co zrobić. Zainsporowany reklamą (bodajże BF Goodrich) "Power is nothing without control" zacząłem od zawieszenia. Szersze kapcie, sztywniejsze sprężyny i amortyzatory. Przy okazji obniżyłem go troszkę (za jakiś czas umieszcze może zdjęcia w profilu). Zalety ocziwste.

Co się tyczy mocy, to sprawa wygląda dość kiepsko. Accent jako samochód rodzinny nie jest ulubionym materiałem do tuningu i poza optycznym, rzadko spotyka się jakiegoś "dłubańca". Jeśli masz trochę grosza to możesz się udać do jakiejś profesjonalnej firmy tuningowej i zobaczyć co oni tam proponują, np. sportowe wałki. Fajną opcją jest także przełożenie turbiny z scopue lub swap silnika (np. z colta 1,6).

Druga możliwość to magnetyzery, stożek, strumiennica, tłumik etc. Elementy dostępne do każdego auta, które "gwarantują" wzrost mocy. Jest to opcja dużo tańsza i prostsza w montażu. Jeśli zdecydujesz się na cokolwiek to dobrze byłoby przeprowadzić testy (np. czas do 100km, osłuchać dokładnie pracę silnika, a najlepiej hamownia) przed i po, gdyż może się zdażyć iż nowe elementy zadziałają w sposób dokładnie odwrotny od zamierzonego. Efekty montażu różnych urządzeń możesz znaleźć np. http://www.chojnacki.com.pl/

Jeśli cokolwiek wymyślisz, to jestem zainteresowany efektami. Jak będą zadowalające, to ściągne pomysł . Powodzenia.
  
 
w necie znalazłem kiedyś stronkę ze zmianą kompów w hultajach, były podane moce, średnio 12% zwyżki, z tym że zmiany dotyczyły tylko niektórych modeli kompów, zbadam to w moim archiwum domowym ;
  
 
Da się prawie wszystko. Kwestia kapitału i ew wiedzy. no i oczywiście zależy jak i w jaki sposób będziesz auto użytkował i czego dokładnie oczekujesz i na co możesz sobie pozwolić i w jakim stopniu zrezygnować z komfortu jazdy.
Ja bym radził na początek dobrze oswoić się z tym co masz teraz, nauczyć się panować nad autem w każdej sytuacji i nauczyć się deptać ostro tylko kiedy warunki w 100% na to pozwalają. A w tym czasie zbierać forsę. Można zrobić wydech (etapami lub cały od razu), obróbkę głowicy (profesjonalną obróbkę tj większe kanały, zawory, mocniejsze sprężyny), dolot, pobawić się elektroniką, wreszcie można zakuć dół i założyć Nitro lub turbo.
Z drugiej strony konkretne zwiększanie mocy w samochodzie to krew pot trud i łzy. I ogromny dren w portwelu.
Ja na Twoim miejscu na początek założył bym wydech stg I czyli tłumik końcowy a najlepiej cat- backa jakiejś dobrej firmy. Powinno przybyć kilka koników a i efekty dźwiękowe przyjemniejsze (jeśli ktoś lubi).
  
 
Dzieki za wszystkie rady cos pokombinuje niedlugo jade do szwecji cos zarobie i jakos go odpicuje. Oczywiscie pozniej pochwale wam sie efektami
  
 
moje zdanie jest ciut inne na tema , magnetyzorwo,filtrow itp. bo pisalem prace duyplomowa na teamt tuningu oczytalem sie i wiem ze np. filtry stozkowe, w niekotrych autkach daj amoc ,a wniektorych zabireja, lub np. siwce do aut tuningowanych hehe jedna swieca daje 1 KM cos siemisznego!!!!!!
wg. mnie to sa tylko male zabawki do konkrtetego tuningu
bo jesli ktos chce podniesc moc to albo wali po calosci i ma fekt np. z turbo + 30-40% mocy wiecej w opcji soft turbo, mozna wlanac podtlenek w zaleznosci +35 ,+50, +70 ale to juz jest jazda i slink po pi....ie dostaje, kompresory i takie tam roznego typu doladowania ale o tym mozna pisac i pisac i pisac............................................ wiadomo koszta sa niezle
a do takeigo tunignu mozna wteyd zalozyc magnetyrezy,swiece i stozek
ps. magnetyzer DYNAMIC FUEL daj emoc z accorda type-r z 210Km po 1000Km przejechanych dalo okolo 8 KM, al ekoszt chyba 500zl
  
 
Cytat:
2005-06-22 20:10:30, chrzaniu pisze:
moje zdanie jest ciut inne na tema , magnetyzorwo,filtrow itp. bo pisalem prace duyplomowa na teamt tuningu oczytalem sie i wiem ze np. filtry stozkowe, w niekotrych autkach daj amoc ,a wniektorych zabireja, lub np. siwce do aut tuningowanych hehe jedna swieca daje 1 KM cos siemisznego!!!!!! wg. mnie to sa tylko male zabawki do konkrtetego tuningu bo jesli ktos chce podniesc moc to albo wali po calosci i ma fekt np. z turbo + 30-40% mocy wiecej w opcji soft turbo, mozna wlanac podtlenek w zaleznosci +35 ,+50, +70 ale to juz jest jazda i slink po pi....ie dostaje, kompresory i takie tam roznego typu doladowania ale o tym mozna pisac i pisac i pisac............................................ wiadomo koszta sa niezle a do takeigo tunignu mozna wteyd zalozyc magnetyrezy,swiece i stozek ps. magnetyzer DYNAMIC FUEL daj emoc z accorda type-r z 210Km po 1000Km przejechanych dalo okolo 8 KM, al ekoszt chyba 500zl



?
przepraszam czy ktoś mi może przetłumaczyć powyższy tekst
  
 
Cytat:
2005-06-22 20:10:30, chrzaniu pisze:
moje zdanie jest ciut inne na tema , magnetyzorwo,filtrow itp. bo pisalem prace duyplomowa na teamt tuningu oczytalem sie i wiem ze np. filtry stozkowe, w niekotrych autkach daj amoc ,a wniektorych zabireja, lub np. siwce do aut tuningowanych hehe jedna swieca daje 1 KM cos siemisznego!!!!!! wg. mnie to sa tylko male zabawki do konkrtetego tuningu bo jesli ktos chce podniesc moc to albo wali po calosci i ma fekt np. z turbo + 30-40% mocy wiecej w opcji soft turbo, mozna wlanac podtlenek w zaleznosci +35 ,+50, +70 ale to juz jest jazda i slink po pi....ie dostaje, kompresory i takie tam roznego typu doladowania ale o tym mozna pisac i pisac i pisac............................................ wiadomo koszta sa niezle a do takeigo tunignu mozna wteyd zalozyc magnetyrezy,swiece i stozek ps. magnetyzer DYNAMIC FUEL daj emoc z accorda type-r z 210Km po 1000Km przejechanych dalo okolo 8 KM, al ekoszt chyba 500zl



hehe nareszcie ktoś z właściwym podejście do sprawy

do Daar: krótko mówiąc miał na mysli kolega to że albo sie robi cos pożądnie czyli żeby była moc trzeba zainwestoać albo kupuje się swiece sportowe i masz "moc" ale duchową

osobiście zacząłem od tej strony duchowej ale z czasem zszedłem na ziemię
  
 
A wsztstko to, było napisane językiem dyplomatycznym i dyplomowym
  
 
dziękuje za wyjaśnienia , to suchy typowo analityczny i naukowy język jaki używa kolega Chrzaniu jest dla mnie prostego człowieka
nieco za trudny
  
 
popieram speeda, wszystko ma efkt proporcjonalny do ilości zainwestowanych pieniędzy, tak naprwdę topicu tuning wogle na razie nie powinno byc na stronach klubowych,,,


pewnie teraz dostanę zjebę ale nie ma co się oszukiwać panowie ....wyjątki to speed , oddi bolls może jeszcze o kimś zapomnialem ale to nie wazne ....

dziwi mnie fakt że jest tyle osób w klubie z coupe I i nie maja się czym pochwalić,

PS. JA swoją deklarację dałem w inny topicu jak nikt nie wie o co chodzi to chodzi o .....
  
 
Nie wiem chrzaniu dlaczego napisałeś, że twoje zdanie jest ciut inne. Ja się z Tobą całkowicie zgadzam. Jeśli się chce zwiększyć moc, to bez zdejmowania głowicy silnika, zadanie dość karkołomne. Cały sprzęt tuningowy może być dodatkiem do porządnej zmiany, gdyż może (a nie musi) dodać więcej hp po przestrojeniu komputera (koszt takiej operacji to ok 500pln więc przy jednym stożku sprawa nieopłacalna). Co do propozycji gt115pssss, to mam mieszane uczucia. Z jednej strony ma rację, bo o większości naszych auta nie można powiedzieć, że są tuningowane, są jedynie poddawane obróbce kosmetycznej. Z drugiej jednak, jak sam autor zauważył wszystko kosztuje, a polacy nie są narodem bogatym. Na pocieszenie mogę dodać, iż spotkałem się z uturbionym Accentem. Niestety nie udało mi się nawiązać kontaktu .

Na koniec chciałbym wysunąć nieśmiały projekt. Z tego co przeczytałem to klub zakupił Gtech. A gdyby tak zainwestować w używany smt6?
  
 
Cytat:
2005-06-23 16:31:40, PJB pisze:
A gdyby tak zainwestować w używany smt6?



A jaki cel tego??


Ja sie zgadzam oczywiście że bez kasy to można sobie...... pogadać. Co zresztą można zauważyć w moim podpisie. No może poza wyjątkowymi, naprawdę wyjątkowymi sytuacjami kiedy ktoś ma doooooże zdolności i sam potrafi sporo zrobić. Wtedy koszty można ograniczyć. Ale nie da się ich wyeliminować czy chociażby zmniejszyć tak żeby nie były uciążliwe. Ale kolega nie pisał że ma 100 PLN i by chciał podnieść moc; nie określił sumy jaką może przeznaczyć na swojego Accenta więc trzeba nieco mu podpowiedzieć. to po pierwsze.
Po drugie to że bez kasy nic sie nie da nie oznacza że trzeba od razu wstawiać auto do warsztatu na kompleksową przeróbkę, rzucić "mięchem" w wysokości 30 kPLN i cieszyć się z wykonanych przeróbek. Otóż prace można rozłożyć na pewne etapy. Nie trzeba wszystkiego od razu.
Co do strojenia elektroniki pod każdą modyfikację to to nie ma sensu nie tyle z powodów finansowych ile z powodów technicznych. Dlatego że każdy element, w tym ECU i jego mapy jest zaprogramowany z pewnymi zapasami i strojenie jego ma sens dopiero po jakichś tam większych kombinacjach.
A co do ziwększania mocy przez sportowe filtry to sie zgadzam. Nie zawsze i nie wszedzie to działa. O ile pamietam w S40 T4 czy T5 najwieksza moc mozna uzyskac tylko na seryjnym filtrze- z każdym stożkiem, wkładką czy innym moc jest mniejsza.... Ale generalnie DOBRY filtr coś tam raczej powinien pomoc

Co do niepotrzebności forum Tuning to wg mnie tak: niewiele osób robi cokolwiek w tym "tuningu" ale jest troche osob ktore naprawde sie tym pasjonuja i bardzo to lubia. Niestety realia nasze nie każdemu pozwalaja coś robić.
Mysle że fajnie by bylo jakby co jakis czas pojawial sie temat- artykul jak cos tam zrobic czy jak cos tam dziala. Zapodałem coś podobnego w postaci tabel, ale zadna dyskusja sie nie wywiazala totez nie wiem czy jest jakis zainteresowanie. Ja bym w sumie mogl od czasu do czasu cos napisac czy przepisac z tym ze ode mnie to raczej tylko tematyka techniczna typu silniki etc

cholera znow sie rozpisalem za brdzo sorry
  
 
wiec tak ,dzikei chlopaki za to z emnie niezjechaliscie, wiecie moje marzenei to teraz uturbic mojego SCOUEP, bop mam zapal dop tyuningu ( przez 1,5 roku robilem malca i byl najnizszy i najszybszy z 650 w moim miescie,i wygral niejden zakret z lepszymi autkami--- scopuie tez by baty dostalo0 ale coz), wiec takei bqajery to koszt spore, ale podlstenek teraz juz schodiz z ceny i ksozt chyba z monatzem okolo 1500-2000zl wie cnie zaduzo ,a sporo mozna dodac ( tylko trzeba rozwaznei walczac NX ) np. po nagrzaniu silnika do kolo 90 stopni i wlaczac podt. powyzej 3000obr( z tego co pamietam) z trubo tez sa zabawy , bo mozna soft ,czyli bez dodatkowego wtrysku benzyny, mozna mocneiejsze ale to juz kompy oddtakowe,tloki ,korbowody kute i wieel innhych bajerow ,jak sprzegla speikane i takei tam ,niejstem fachowcem ,ael troszke sie znam , moz enioektryre rzeczy zle pisze ale .............. coz nikt niejste alfa i ome3ga
  
 
po mojej krytycznej wypowiedzi, dziś doszedłem do wniosku że dział musi jednak pozostać, nie chciałem pisać na temat pieniędzy bo jest to dla niektórych bardzo drażliwy temat. proponowałbym by w dziale było dużo artykułow o tuningu samochodów naszej marki zdjęcia samochodów stiunowanych pomysły z innych stronek.

w innym topicu dałem link do fan klubu scoupe gt turbo...,panowie którzy są tam klubowiczami pisza różne dziwactwa np że jak włożyli cały wydech przelotowy filtr stożkowy i siakiś mały intercooler to moc podskoczyła do 145km ?/?/?no nie wiem,specem nie jestem ale to chyba za dużo, a propo tych danych czy ktoś hamował swojego hyundaia
p.s na stronce scoupe turbo jest gt z podwójnym symetrycznym wydechem super to wygląda w scoupe
  
 
Zamiast zaturbiać N/A kup G4EK TC to zdecydowanie lepsze rozwiązanie; ew można go później poddłubać
  
 
Ja mam jedną prośbę
Chrzaniu, pisz uważniej!! Nie da się czytać Twoich postów, jeden na 5 jest napisany normalnie, a inne to ciąg słów z pomieszanymi literkami Poświęc 30 sekund dłużej na napisanie posta, ale niech każde słowo zawiera tylko te literki które powinny, oki? Bo chcesz coś przekazać a naprawdę trudno jest wyłapać sens
Pozdrówki
  
 
zgadzam sie z hinem, lepiej kupic z zatartym turbo i je dać do regeneracji niż od początku uturbiac, bo albo trzeba mieć na to kasę albo bardzo dobrego mechaniora i do tego znającego się na hyundaicach,i niejedną flaszkę z nim wypic co by było taniej za robociznę.....jak już jesteśmy przy flaszce to ty chyba chrzaniu cały czas pijesz wiesz dlaczego ...)
p.s. do chrzania chodzi mi o czytelność postów w której ja też nie jestem mistrzem