| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2005-07-03 14:27:19 oczywiscie. napelniac i odgrzybiac raz w roku. poza tym klima powinnach chodzic conajmniej raz w miesiacu przez 30 min. nabicie z odgrzybieniem okolo 200zl |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2005-07-03 15:25:58 czepiasz sie slow napelniac ubytek plynu. mozesz tez uzyc slowa "dobic" |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-07-03 15:43:54
No bo wiesz, niektórzy to zalecają co rok, góra dwa wymienić czynnik bo się zużywa
Nie należy natomiast oszczędzać na filtrze i środku odgrzybiającym, no i na używaniu samej klimy. |
buksan Opel Corsa 1,3CDTI Gdańsk | 2005-07-03 16:25:11 taaaaaaaa?a dlaczego w lodowce sie nie zuzywa i sie nie wymienia?Sprawdz w wyszukiwarce na temat klimy co i jak i dlaczego nie kula
|
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2005-07-03 18:28:47 Przede wszystkim musisz pojechać na test, czy wogóle masz czynnik w układzie, bo jak go nie ma to "światełko" się zapala, ale klima nie startuje.
Może masz nieszczelność w układzie? - to tez wyjdzie na teście
A jeżeli masz czynnik i spężarka jest OK, to już tylko problem elektryczny pozostaje. |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-07-03 19:55:41 a czy klima soę załancza ?
czy silnik zmienia obroty jak ją załanczasz czy zapala się światełko na pokrętle czy masz przewody przy sprężarce czy rura od parownika robi się zimna Opisz wszystko tak będzia łatwiej CI pomuc---> narazie wiemy żę nie działa ! |
baronroro Ford Escort Słupsk | 2005-07-05 21:20:18 Gdzie w ogóle szukać sprężarki? Idą jakieś dwie aluminiowe rurki jedna grubsza druga cieńsza obie są ciepłe niezależnie czy silnik jest włączony czy nie. Swiatełko na pokrętle się zapala startują przekaźniki najpierw jeden po ok 2 sek. drugi. przy wyłączonym silniku nie słychać aby coś pod maską sie załączało-typu agregat lodówki. Nadal nie wiem gdzie szukać.Pomocy! Dodam iz posiadam escorta MKVII Ghia od 2 dni(laik) |
vital MK VII 1.6 16v WN | 2005-07-05 21:36:05
No i czy nie masz rozwalonejj chłodnicy jak ja, bo ze mnie była d...pa, jak kupowałem Essinkę, i nie sprawdziłem |
baronroro Ford Escort Słupsk | 2005-07-05 22:25:38 czy ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły? Bo jak na razie dalej stoję w miejscu. Może jakieś schematy? [ wiadomość edytowana przez: baronroro dnia 2005-07-05 22:26:50 ] |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-07-05 22:45:31 sprawdz czy masz (freon) w układzie , naciśnij czyms cieńkim na wetyl na tej rurce jak będzie gas to będziemy myślec dalej!
-- czy jak włanczasz klime na chodzącym silniku silnik przygasa (coś mu zabiera obroty , ma ciężej ) czy silnik pracuje bez zmian ? |
baronroro Ford Escort Słupsk | 2005-07-05 23:05:14 mam dwa wentyle z tego przy chłodnicy wylatuje ciecz pod ciśnieniem, z tego przy nagrzewnicy tylko gaz ale jak przytrzymam wentyl dłużej to zaczyna wyciekać płyn.
Silnik niestety chodzi bez zmian (1,8 TD) |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-07-05 23:10:44 No tak coś tam w rurach jest !!
ZADANIE NR.2 !!! czy silnik przygasa jak załanczasz klimę !!! to bardzo ważne !! |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-07-05 23:17:32 dobra
po stronie pasażera jak uwalisz się pod autem jest coś w rodzaju pompy napędzanej paskiem klinowym , zaraz za zdeżakiem przy glebie-------> czy są tam podłączone przewody wtyczka jest od twojej strony jak się będziesz patrzył na dole tej sprężarki , czy jest tam wogle pasek !! ( klinowy) sprawdz . |
baronroro Ford Escort Słupsk | 2005-07-05 23:17:53 silniczek nawet odrobinkę nie zmienia obrotów czy to jak włączam czy jak już klima"działa" i przy wyłączonym silniku też żadna żarówka nie przygasa jak załączam klimę |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-07-05 23:22:44 rozpatrujemy tylko chodzący silnik !!
idz popatrzeć pod auto !! |
baronroro Ford Escort Słupsk | 2005-07-05 23:41:49 KAMILA_Z_USTRONIA Jesteś boska. Kabelek jest uwalony, tylko nie wiem czy to jest właśnie ten ale długościa by odpowiadał. Na pompce do klimy jest miejsce na wtyczkę dwie żyły a na przewodzie nie ma wtyczki. Więc nasuwa mi się kolejne pytanie - czy wystarczy pompce podać 12V i będzie ok? czy jest to jakaś kombinacja okablowania typu stałe +12V impuls wyzwalający - na masie czy też +12V i - 12V? |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-07-05 23:53:15 zapamiętej te kolory i szukaj we wiązcy tuż przy filtrze powietrza silnika
tam gdzieś we wiązkach teoretycznie jeden jest masą a drugi plusem , sterowaniem TERAZ ; (kolejne zadanie) wychodząć wez 140 cm kabla ( 2 żyły) --- podłącz ten kabel do tych bolców spreżarki ( tam gdzie była klima , tak aby nie zrobić zwarcia i nie wkręcić w pasek klinowy ) ---- odpal fure ---- włącz klime w kabinie ---- podłącz te kable pod zaciski klem( biegunowość obojętna ) powinno załączyc się elektro sprzęgło i silnik przygasnąć iklima będzie biegać , odczekaj 5 min ( wiadoma CI rura powinna byc lodowata) !! NO BIEGNIJ BO SIĘ ŚCIEMNIA !!!! A KLIMA MUSI RANO DZIAŁAĆ !!!! |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-06 07:09:14
Ostatnio naprawiałem jeden z tych sławnych kabelków nawet wyszło nieźle. Zapewne wtyczkę tam masz, tylko się kabalek urwał/upalił - norma. Jeśli masz wtyczkę, to możesz ją wyjąć i spróbować przyczepić (somehow) do niej przewód. U mnie dało to nienajlepszy efekt, po pewnym czasie i tak przestało kontaktować. Dlatego w elektrycznym kupiłem zwykłą końcówkę-wsuwkę, porządnie odizolowałem kawałek kabelka, zacisnąłem hipermocno, wszystko umieściłem w obudowie wykonanej z odpowiedniego rozmiaru... kołka rozporowego do ścian (przyciętego na miarę) i bangla po dziś dzień. Trochę mejsterkowania i po kłopocie. Aha, nie wiadomo, ile Twoja klima nie pracowała. W takiej sytuacji warto sprawdzić jednak ilość czynnika w układzie. Czynnik smaruje i chłodzi kompresor, to są jego równie ważne funkcje, jak podstawowa-chłodzenie. Jeśli czynnika jest mało, to w najgorszym przypadku załatwisz kompresor... |