Brak klimy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problemik. Jestem szczęśliwym posiadaczem escorta kombi 1,8 TD i jedynym mankamentem jest to iż jak włączam klimę nie czuć kompletnie różnicy w temperaturze wdmuchiwanego powietrza do wnętrza autka. Pomóżcie nie wiem co to moze byc. Słyszałemze co jakiś czas trzeba klime napełniać. Czy to prawda??
  
 
oczywiscie. napelniac i odgrzybiac raz w roku. poza tym klima powinnach chodzic conajmniej raz w miesiacu przez 30 min. nabicie z odgrzybieniem okolo 200zl
  
 
Cytat:
2005-07-03 14:27:19, mazzi19 pisze:
oczywiscie. napelniac i odgrzybiac raz w roku



A po co napełniać, moja 8-mio letnia jeszcze nie była napełniana
a daje 6 stopni na dyszy nawiewu.
Faktem jest, że włączam ją również w zimę, nawet jak za zimno (wtedy szukam ciepłego miejsca)
  
 
czepiasz sie slow napelniac ubytek plynu. mozesz tez uzyc slowa "dobic"
  
 
Cytat:
2005-07-03 15:25:58, mazzi19 pisze:
czepiasz sie slow napelniac ubytek plynu. mozesz tez uzyc slowa "dobic"




No bo wiesz, niektórzy to zalecają co rok, góra dwa wymienić czynnik bo się zużywa

Nie należy natomiast oszczędzać na filtrze i środku odgrzybiającym, no i na używaniu samej klimy.
  
 
taaaaaaaa?a dlaczego w lodowce sie nie zuzywa i sie nie wymienia?Sprawdz w wyszukiwarce na temat klimy co i jak i dlaczego nie kula
  
 
Przede wszystkim musisz pojechać na test, czy wogóle masz czynnik w układzie, bo jak go nie ma to "światełko" się zapala, ale klima nie startuje.
Może masz nieszczelność w układzie? - to tez wyjdzie na teście

A jeżeli masz czynnik i spężarka jest OK, to już tylko problem elektryczny pozostaje.
  
 
a czy klima soę załancza ?
czy silnik zmienia obroty jak ją załanczasz
czy zapala się światełko na pokrętle
czy masz przewody przy sprężarce
czy rura od parownika robi się zimna

Opisz wszystko tak będzia łatwiej CI pomuc---> narazie wiemy żę nie działa !
  
 
Gdzie w ogóle szukać sprężarki? Idą jakieś dwie aluminiowe rurki jedna grubsza druga cieńsza obie są ciepłe niezależnie czy silnik jest włączony czy nie. Swiatełko na pokrętle się zapala startują przekaźniki najpierw jeden po ok 2 sek. drugi. przy wyłączonym silniku nie słychać aby coś pod maską sie załączało-typu agregat lodówki. Nadal nie wiem gdzie szukać.Pomocy! Dodam iz posiadam escorta MKVII Ghia od 2 dni(laik)
  
 
Cytat:
2005-07-03 19:55:41, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
a czy klima soę załancza ? czy silnik zmienia obroty jak ją załanczasz czy zapala się światełko na pokrętle czy masz przewody przy sprężarce czy rura od parownika robi się zimna Opisz wszystko tak będzia łatwiej CI pomuc---> narazie wiemy żę nie działa !



No i czy nie masz rozwalonejj chłodnicy jak ja, bo ze mnie była d...pa, jak kupowałem Essinkę, i nie sprawdziłem
  
 
czy ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły? Bo jak na razie dalej stoję w miejscu. Może jakieś schematy?

[ wiadomość edytowana przez: baronroro dnia 2005-07-05 22:26:50 ]
  
 
sprawdz czy masz (freon) w układzie , naciśnij czyms cieńkim na wetyl na tej rurce jak będzie gas to będziemy myślec dalej!
-- czy jak włanczasz klime na chodzącym silniku silnik przygasa (coś mu zabiera obroty , ma ciężej ) czy silnik pracuje bez zmian ?
  
 
mam dwa wentyle z tego przy chłodnicy wylatuje ciecz pod ciśnieniem, z tego przy nagrzewnicy tylko gaz ale jak przytrzymam wentyl dłużej to zaczyna wyciekać płyn.
Silnik niestety chodzi bez zmian (1,8 TD)
  
 
No tak coś tam w rurach jest !!
ZADANIE NR.2 !!!
czy silnik przygasa jak załanczasz klimę !!!
to bardzo ważne !!
  
 
dobra
po stronie pasażera jak uwalisz się pod autem jest coś w rodzaju pompy napędzanej paskiem klinowym , zaraz za zdeżakiem przy glebie-------> czy są tam podłączone przewody wtyczka jest od twojej strony jak się będziesz patrzył na dole tej sprężarki , czy jest tam wogle pasek !! ( klinowy)
sprawdz .
  
 
silniczek nawet odrobinkę nie zmienia obrotów czy to jak włączam czy jak już klima"działa" i przy wyłączonym silniku też żadna żarówka nie przygasa jak załączam klimę
  
 
rozpatrujemy tylko chodzący silnik !!
idz popatrzeć pod auto !!
  
 
KAMILA_Z_USTRONIA Jesteś boska. Kabelek jest uwalony, tylko nie wiem czy to jest właśnie ten ale długościa by odpowiadał. Na pompce do klimy jest miejsce na wtyczkę dwie żyły a na przewodzie nie ma wtyczki. Więc nasuwa mi się kolejne pytanie - czy wystarczy pompce podać 12V i będzie ok? czy jest to jakaś kombinacja okablowania typu stałe +12V impuls wyzwalający - na masie czy też +12V i - 12V?
  
 
zapamiętej te kolory i szukaj we wiązcy tuż przy filtrze powietrza silnika
tam gdzieś we wiązkach
teoretycznie jeden jest masą a drugi plusem , sterowaniem
TERAZ ; (kolejne zadanie)
wychodząć wez 140 cm kabla ( 2 żyły)
--- podłącz ten kabel do tych bolców spreżarki ( tam gdzie była klima , tak aby nie zrobić zwarcia i nie wkręcić w pasek klinowy )
---- odpal fure
---- włącz klime w kabinie
---- podłącz te kable pod zaciski klem( biegunowość obojętna )
powinno załączyc się elektro sprzęgło i silnik przygasnąć iklima będzie biegać , odczekaj 5 min ( wiadoma CI rura powinna byc lodowata) !!

NO BIEGNIJ BO SIĘ ŚCIEMNIA !!!!
A KLIMA MUSI RANO DZIAŁAĆ !!!!
  
 
Cytat:
2005-07-05 23:41:49, baronroro pisze:
KAMILA_Z_USTRONIA Jesteś boska. Kabelek jest uwalony, tylko nie wiem czy to jest właśnie ten ale długościa by odpowiadał. Na pompce do klimy jest miejsce na wtyczkę dwie żyły a na przewodzie nie ma wtyczki. Więc nasuwa mi się kolejne pytanie - czy wystarczy pompce podać 12V i będzie ok? czy jest to jakaś kombinacja okablowania typu stałe +12V impuls wyzwalający - na masie czy też +12V i - 12V?


Ostatnio naprawiałem jeden z tych sławnych kabelków nawet wyszło nieźle. Zapewne wtyczkę tam masz, tylko się kabalek urwał/upalił - norma. Jeśli masz wtyczkę, to możesz ją wyjąć i spróbować przyczepić (somehow) do niej przewód. U mnie dało to nienajlepszy efekt, po pewnym czasie i tak przestało kontaktować. Dlatego w elektrycznym kupiłem zwykłą końcówkę-wsuwkę, porządnie odizolowałem kawałek kabelka, zacisnąłem hipermocno, wszystko umieściłem w obudowie wykonanej z odpowiedniego rozmiaru... kołka rozporowego do ścian (przyciętego na miarę) i bangla po dziś dzień. Trochę mejsterkowania i po kłopocie. Aha, nie wiadomo, ile Twoja klima nie pracowała. W takiej sytuacji warto sprawdzić jednak ilość czynnika w układzie. Czynnik smaruje i chłodzi kompresor, to są jego równie ważne funkcje, jak podstawowa-chłodzenie. Jeśli czynnika jest mało, to w najgorszym przypadku załatwisz kompresor...