Accent co to za część?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chłopaki pomocy, od razu powiem że jestem noga w te kocki. Moje pytanie jest chyba dość proste o ile je zdołam jakoś konkretnie sformułować. Mianowicie. Mam akcenta z 2000r. , 50 tys km na gazie sekewncja.
Konkretnie co to za część (w pastikowej obudowie) która jest przykręcona do przepustnicy (chyba - taka metalowa część, która jest połączona przez gumowy wąż z fitrem powietrza). Chodzi mi o tę bardziej z lewej strony do której dochodzą trzy przewody żółty, zielony i brązowy z numerem 907).
Pytam dlatego że po przekręceniu kluczyka i otwarciu maski, słysze jak coś tam buczy, a gdy lekko dopchnę końcówkę w stronę przepustnicy to przestaje buczeć, a i dość mocno się grzeje. Jak jest normalnie ? Nigdy na to nie zwracałem uwagi ale chyba coś nie tak?
A wogóle to gdy zapalam to z miejsca gaśnie dopiero drugi lub trzeci raz zapłon i wtedy chodzi.
Mój stry problem z brakiem mocy przy ruszaniu po kilkugodzinnym postaoju ciągle nierozwiązany - kedyś był taki post ( gaz - problemy z ruszaniem czy coś w tym stylu) .

Pomóżcie może przynajmniej ustale co to jest?
  
 
To co opisujesz tak pieknie
To przepływomierz...(to cos w tej okragłej rurce-miedzy przepustnica,a obudowa filtra powietrza).
Tak jest zbudowany-ze ma sie grzac!!!!I własnie o to chodzi ::
Słuzy do mierzenia ilosc przepływajacego powietrza..ble ble...ble.
Cytat:
gdy lekko dopchnę końcówkę w stronę przepustnicy to przestaje buczeć


Co do buczenia-zobacz piny w wtyczce i w przepływce.Moga sie jakies nie stykac-poluzowac..itd.Zobacz tez i to chyba na pierwszym miejscu-czy nie jest wyłamany zatrzask na koncu wtycznki???
Cytat:
A wogóle to gdy zapalam to z miejsca gaśnie dopiero drugi lub trzeci raz zapłon i wtedy chodzi.


Nie swieci sie przypadkiem check engine???Paskudna lampka
Jak przepływomierz nie działa poprawnie-albo jest zepsuty.To nie ma h** ze silnik bedzie poprawnie działa..I zazwyczaj zdycha
U mojego tescia(tez włąsnie accent 2000),pomogło przeczyszczenie samego przepływmierza(jes wkrecony w ta rurke na 2 torxy).Nie wiem skad-ale w przepływomierzy poprostu była woda... Nie wiem skad...Moze kondensacja paryw wodnej


[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-07-05 20:39:19 ]
  
 
1. Co do check engine to mi sie nie sieci tzn. jest normalnie po zapaleniu włancza się a po kilku sekundach wyłancza czyli normalnie, choć faktem jest że pare tygodni temu menda świeciła sie prze kilka dni po czym wszystko wróciło do normy.

2.To, że to jest przepływka to pewnie masz racje, ale ja w moim pytaniu troche zamieszłam i pewnie cię zmyliłem bo to nie znajduje się w wężu gumowym między filtrem powietrza a przepustnicą, a jest bezpośrednio przykręcone do przepustnicy.

W każdym razie dzięki, bo przynajmniej wiem gdzie jest przepływka, ale dla pewności jakby mi ktoś mógł powiedzieć ile przewodów do niej dochodzi, czy 5?.
  
 
jak na moją wiedzę to nie jest przepływomierz. Przepływomierz prawie zawsze znajduje się w obudowie filtra powietrza. To co opisujesz najprawdopodobnie jest silnikiem krokowym i reguluje obroty biegu jałowego-a jeśli po załączeniu ustawia się w określonym położeniu(lekkie cykanie) to jest objaw prawidłowy. Jeśli jest tak jak napisałeś że się grzeje ,to zdemontuj ,rozkręć ,wyczyść w benzynie ekstrakcyjnej i przesmaruj delikatnie WD40. NApisz jeszcze czy te objawy występują na benzynie czy na gazie -bo w twojej instalacji najprawdopodobnie masz jeszcze drugi silnik krokowy w instalacji gazowej.
  
 
Fajnie że ktos chce mi pomóc, nie myście że sie mądrze bo z mechaniki samochodowej jestem lamer ale na forum w jakimś pości wyczytałem że do krokowego dochodza cztery przewody, do mojejczęści dochodzą 3, a jakis gość nie wiem kto ale w każdym razie pisła że to może być czujnik położenia przepustnicy?
Proszę odpowiedzcie czy to możliwe i jakie są objawy jego nieprawidłowego działania?
Objawy? tzn. grzeje się i buczy gdy jeszcze nie odpale (ale dochodzi tam zasilanie), jak przejde przeważnie 10km (oczywiscie na gazie) bo tyle mam do roboty i sprawdzam to nie jest specjalnie gorący może dzięki temu że jade na gazie i z tego czujnika wtedy nie korzystana ale nie mam pojęcia. Na gazie chodzi ok, ma moc, nie gaśnie, idzie płynnie. Rano jak już pisłaem odpala za drugim razem, oczywiści na benzynie bo sekwencja, przełancza się na gaz przy 30 st.
  
 
mariogr
Niestety nie moge sie z toba zgodzic
Cytat:
Przepływomierz prawie zawsze znajduje się w obudowie filtra powietrza.


Własnie ze nie...
Robiłem juz mase aut róznych marek,i zazwyczaj przepływomierz własnie jest za filtrem.Miedzy obudowa a przepustnica...
Cytat:
silnikiem krokowym i reguluje obroty biegu jałowego


Tak to prawda..ale jest intergralna czescia samej przepustnicy-bardziej obudowy przepustnicy
Przed przepustniaca jest taki mały kanał(ktorym moze płynce powietrze omijajac sama przepustnice),pozniej jest własnie silnik krokowy(słuzacy do regulacji przepływajacego" bokiem" powietrza).A powietrze wychodzi juz za przepustnica.Tyle teori
Tak ze na bank nie jest to silnik krokowy:
-za daleko od przepustnic-jakies dobre 10 cm przed przepustnica..
-nie wychodza zadne weze..itd...idace za przepustnice.itd.
-jak to rozbierałem to wygladało jak 100 innych normalnych przepływmoierzy,
Silnik krokowy w tym silniku jest na dole przepustnicy-własnie z 4 kabelkami.
Kazdy przepływierz z "goracym drutem"...własnie musi sie grzac,przed normalna prace.Zeby osiagnał odpowiednia temp.
Takie jest jego zadanie
Cytat:
czujnik położenia przepustnicy


Najczesciej jak jest uszkodzony to tak:
-traca sie wolne obroty,albo zaczynaja "pływac"
-jak pozadnie padnie to silnik poprostu juz nie zapali
To taki potecjometr..niestety to jest nie naprawialne I jak juz to trzeba wymieniac Jak wszytko co elektroniczne...
  
 
Co to przepływomierza to macie oboje racje. Jest on przykręcony do obudowy filtra powietrza, na niego nałożony jest gumowy wąż, który dochodzi do przepustnicy na 100% - znalazłem przepływke na allegro
i sprawdziłem wizualnie była ze zdjęciem
Do przepustnicy dochodzi lilka od gazu a bezpośrednio z drugiej strony jest czujnik położenia przepustnicy (3 przewody) , a po lewej stronie od TPS-a jest silniczek krokowy ten co mi sie grzeje, tylko że do niego dochodzą 3 przewody, a nie 4, natomiast pod przepustnicą już nic nie widzę. Dobrze rozumuje ? i czy krokowy może mieć różne ilości kabli tzn 3 a nie 4?.
Można te czujniki jakoś sprawdzić ?
  
 
napisz jakii masz typ silnika, sparawdzę w Autodacie i dam ci odpowiedź co to jest.
  
 
Accent LC 1341 cm
G4EAY....... (poczatek z numeru silnika, to jest to?) i numerki, SOHC