Co z lambdą jak wywale kata ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
założyłem do siebie teraz kompletny układ wydechowy z rs1600i a ta konstrukcja nie przewiduje kata więc już go nie ma ale u mnie są kompy bo ma KE-jeta a co za tym idzie i lamde i do tej pory myślałem że skoro lamdba jest przed katem to nie ma z nim nic wspólnego a tu mi mechanior powiedział że jak kata nie ma to lamda jest nie potrzebna bo i tak będzie błędny odczyt i może ktoś rozwiać moje wątpliwości
no i druga sprawa bo z tego co słyszałem to lambda powinna być czteroprzewodowa a moja lamdba ma trzy kabelki i sam już też nie wiem co o tym myśleć czy tak powinno być czy ja mam złą labde
  
 
Ja u siebie też już nie mam kata i też się pytałem mechaniora o lambdę. On powiedział, że lambda jest przed katalyzatorem i nic się z tego powodu nie zmieni. Niedawno elektryk wymieniał mi sondę i powiedział, że odczyty(?) są ok.

Ale ja mam inny silnik i u mnie może tak być może
  
 
Lambda służy do kontroli składu mieszanki na podstawie analizy spalin a katalizator jedynie do dopalania szkodliwych związków nie spalonych w silniku.Moim zdaniem lambda ( i to najlepiej sprawna ) powinna pozostać na swoim miejscu nawet w przypadku wywalenia kata.Jeśli jestem w błędzie proszę mnie poprawić.
  
 
Cytat:
2005-07-06 12:04:25, Henryk pisze:
Lambda służy do kontroli składu mieszanki na podstawie analizy spalin a katalizator jedynie do dopalania szkodliwych związków nie spalonych w silniku.Moim zdaniem lambda ( i to najlepiej sprawna ) powinna pozostać na swoim miejscu nawet w przypadku wywalenia kata.Jeśli jestem w błędzie proszę mnie poprawić.


Nie jesteś w błędzie, zgadzam się z tobą absolutnie.
  
 
no właśnie ja też tak myślałem tylko en mechanior mnie zadziwił

a jak z tą drugą sprawą - ile powinno być przewodów w lambdzie bo w mojej są trzy ale chyba powinny być cztery - tak słyszałem
  
 
Henryk dobrze gada, dać mu wódki
  
 
lamba powinna byc a jakiego koloru masz przewdoy? masz 2 biale?
  
 
Problem może się pojawić jednak w autkach spełniających Euro III i IV. Tam jest druga sonda za katalizatorem
  
 
ale czy sa essinki co sperłniaja euro III i IV?? chyba nie??
  
 
Cytat:
2005-07-06 14:52:38, maciek701 pisze:
lamba powinna byc a jakiego koloru masz przewdoy? masz 2 biale?


niom mam 3 kabelki z czego dwa białe i jeden czarny
  
 
Cytat:
2005-07-06 15:53:01, fryszard pisze:
ale czy sa essinki co sperłniaja euro III i IV?? chyba nie??




No nie sprecyzowałem. :wiście nie dotyczy to Escortów.
Ot taka ciekawostka.
  
 
Cytat:
2005-07-06 16:35:09, saintadamus pisze:
niom mam 3 kabelki z czego dwa białe i jeden czarny



w mk4 xr3i tez mialem 3 przewodowa sonde - zreszta mam ja gdzies jeszcze
  
 
a jest może sprawna i może chciał byś sie jej pozbyć to byśmy sie dogadali
  
 
Jedna z teorii glosi, ze katalizator powoduje zmniejszenie predkosci spalin, a co za tym idzie lepsze odczyty lambdy (ma biedactwo wiecej czasu )

Zdarzaja sie takie przypadki, ze po wycieciu kata sa bledne odczyty, ale w Fordzie jeszcze sie z tym nie spotkalem, wiec spokojnie lalmbda bez kata moze byc

Sonda w mk4 jest 3-przewodowa - ze wspolna masa o ile dobrze pamietam.

Jak sprawdzic, to chyba wiadomo, a jak nie to wyszukiwarka
  
 
Cytat:
2005-07-06 11:10:06, saintadamus pisze:
mechanior powiedział że jak kata nie ma to lamda jest nie potrzebna


Zmień mechaniora!!! bzdety ci opowiada