Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dESPEROl Bydgoszcz | 2006-09-10 10:43:56 Jaką instalację założyć? Jakie ceny? Może macie kogoś do polecenia w Bydgoszczy lub Poznaniu? ![]() |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2006-09-10 11:28:16
Ja zalożylem AUTRONIC II-generacji z parownikiem TAMASETTO 100 BHP , komputerem AL-700 i cztero kanalowym emulatorem wtryskiwaczy, zbiornik w miejsce kola zapasowego. Zakładalem w czerwcu br. i zapłacilem ok 2100 zł. z wymianą świec, fitra powietrza oraz napełnieniem zbiornika LPG do pełna. Przejechalem z ta istalacją ok 7500 km i jak narazie jest wszystko ok pali ok 12l/100km po mieście przy dość dynamicznej jeżdzie, na trasie schodzi poniżej 10l/100km. Z zalet tej instalacji moge jeszcze wymienić to iż na necie można znaleźć program i schemat interfejsu (łatwy do zrobienia za ok 10zł - części) by samemu instalke regulować, oraz z tego co słyszalem to ten komputer AL-700 jest dość dobry.Natomiast wadą jest to że nie ma wskaźniką napełnienia butli w kabinie i trzeba jeźddzić na licznik lub do opróżnienia butli (chodź pewnie za dopłatą zamontowali by taki wskaźnik). |
dESPEROl Bydgoszcz | 2006-09-10 16:05:12 no tak mi się zdawało po cenie, ![]() |
![]() Andrzejjs Espero Katowice | 2006-09-10 22:38:28 Nie ma już instalacji I generacji. Zresztą obecność komputerka świadczy o II generacji. Ja mam instalację włoską II gen. Kiedy tylko znajdę informację, napiszę jaka to jest. Posiada polski komputerek Bingo 2. Od 60 tys. spisuje się bez zarzutu. |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-09-11 06:57:07 U mnie siedzi od ok. 70tys. komputerk Bingo-S, parownik Lovato. Spisuje się to b.dobrze. |
![]() maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-09-11 15:52:38 A mnie zaproponowano III gen za 2300-2500, a przeróbke mojej 2 gen na 3 za 1600 zł.
Nie pchałbym sie w II genreacje- wole troszke dołożyć i miec spokój ze strzałami itp. grzybkami, no i moc wieksza ![]() |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-09-12 07:20:06 Pisząc poprzednio, że spisuje się b.dobrze miałem na myśli, że przez ten czas miałem tylko 2 strzały, ale oba z mojej winy. |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-09-12 07:26:12
A czym się różni II gen od III generacji? |
![]() maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-09-12 12:32:49 O ile pamietam to III gen to wtrysk juz jest.
"gdzieś sie 1 i zapodziało" [ wiadomość edytowana przez: maltoron dnia 2006-09-12 13:55:39 ] |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-12 12:44:11
II gen to odpowiednik elektronicznie sterowanego gaźnika. III gen to wtrysk lpg w fazie gazowej IV gen to wtrysk lpg w fazie ciekłej Ta systematyka wygląda różnie w różnych publikacjach, zwłaszcza rozróżnienie tzw. III i IV gen., ale wszystko co powyżej II gen (czyli III i wyższe) to wtrysk, gdzie nie ma zwężki w dolocie, czyli cud miód malina. Gdyby mi zaproponowano wymianę mojej II gen na III za 1600 zł to bym się skusił. |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-09-12 12:48:42
Ok, ale jak ktoś jeździ krótkie odcinki, to w zimę więcej wyda na Pb niż na gaz... ![]() Pozdr. P. |
![]() maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-09-12 13:57:50
ja niedawno wymieniłem parownik za 300 zł i jakos nie chce mi sie doinwestowywac w auto. ale taka cena padła. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-09-12 15:33:35
IV gen to dopiero pelny wtrysk w fazie lotnej..kazdy cylinder ma swoj wtryskiwacz..wtryski dzialaja sekwencyjnie..z tego tez powodu nie bardzo nadaje sie do espero i dopiero V gen to wtrysk fazy cieklej :: gdyby teraz montowal gaz to tylko i wylacznie IIIgen do espero..II gen moze i dobrze dziala..czasami ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2006-09-12 15:35:26 ] |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-12 15:40:36
A co reguluje przepływ gazu w III gen? Musi tam być przynajmniej jeden wtryskiwacz? Czy może silniczek krokowy? |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2006-09-12 18:31:23
Przepływ gazu reguluje "dozator" (coś podobnego do krokowca w II generacji tylko że ma dwa kanały jeden do regulacji pracy silnika na biegu jałowym i przy małych obciążeniach a drugi do regulacji składu mieszanki gdy potrzeba większej mocy). Pracą "dozatora" steruje sterownik LPG, w którym jest zapisana dwu wymiarowa mapa zawierająca optymalne otwarcia kanałów "dozatora" w zależności od podciśnienia w kolektorze oraz prędkości obrotowej silnika. [ wiadomość edytowana przez: adid11 dnia 2006-09-12 18:40:02 ] |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-12 20:57:10
czyli bardzo podobnie do miksera, tyle że bez zwężki i pewnie bardziej precyzyjnie.... Tak sobie dumam i wydaje mi się, że wystarczyłoby zastosować jeden wtryskiwacz o dużej wydajności oraz cztery ujścia gazu do kolektora w pobliżu wtryskiwaczy benzyny a do tego komputer, który przelicza czasy otwarcia wtryskiwaczy benzyny na czasy odpowiednie do wydajności wtryskiwacza gazowego. Gdyby dawka gazu w jednym wtrysku była z grubsza identyczna do dawki benzyny to działałoby to tak jak na benzynie. Czyli w zasadzie gen IV, a koszty nie powinny być duże, wręcz banalnie niskie... |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-09-12 21:17:36
![]() ![]() ![]() |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-09-12 22:18:34
Chyba że ktoś jeździ po 5 km w jedną stronę i w zimę więcej spali noPb, niż lpg... ![]() |