Nie chce zapalić na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Autko LADA Samara 1,5
instalacja Elpigaz najprostsza wersja (zbiornik, filterek, reduktor, mikser, jakies elektrowylaczniki 3szt i pare rurek miedzianych)


Sprawa wyglada tak, ze autko nie chce w chwili obecnej zapalic na LPG, od kilku dni byl problem z zapaleniem autka wlasnie na gazie, a wczoraj wogole nieodpalilo. Przelaczanie na trasie z PB na LPG nic nie daje.

jakies 2 tygodnie temu sprawdzalem elektozawory, wiec raczej powinny byc sprawne, zwlaszcza ze po nieudanej probie czuc troszke gaz pod maska.

miesiac wstecz zmieniany filterek gazu.


Czy moze to byc padniety reduktor ?? juz kilkadziesiat tysiecy km zrobione na tej instalacji, oprocz wiekszych mrozow zawsze bylo eksploatowane na LPG.

Prosze o jakas podpowiedz jak to sprawdzic, zeby byc pewnym na 100% ze to reduktor.

Pozdrawiam
  
 
no i sie narobiło przez to odpalanie na LPG każdy gazownik głośno mówi jak auto jest zimne to zawsze odpalać na benzynie
  
 
e tam, nie moge znalezc pierwszego wpisu z tankowania gazem, ale sadze ze ok 40tys a moze znacznie wiecej zrobilem na LPG, wiec mial nawet prawo sie popsuc
  
 
Dcnt, Jeśli cały czas odpalałeś na gazie to i owszem po 40 kkm mogły membrany pójść się p.... . Normalnie (odpalanie na benie i podgrzanie reduktora, chociaż delikatne) reduktor powinien wytrzymać 80 kkm a często i więcej, jak się dba o niego. Jak jeszcze napiszesz, że nie spuszczałeś szlamu z reduktora przez ten cały czas i tankowałeś na przypadkowych stacjach to najprawdopodobniej Masz reduktor, co najmniej do regeneracji.
  
 
tankowane bylo na 3 stacjach, bardzo sporadycznie na inncyh.

szlam nieczesto ale byl spuszczany, nigdy nie bylo go duzo.

jak stwierdzi na 100% ze reduktor, bo chce byc pewny nim do gazownikow pojade jutro, moze to jakas blachostka, a moze jednak reduktor
  
 
No wiesz może być jeszcze kwestia regulacji.
  
 
Juz jestem po diagnozie i moje podejrzenia sie potwierdzily, conajmniej czyszczenie reduktora, a byc moze wregeneracja. Chca za to 200 zl, podejrzewam ze sam znacznie taniej bym to zrobil ale nie mam czasu na jezdzenie za czesciami, zreszta od razu bede mial wyregulowane wiec jestem sklonny uiscic taka kwote
  
 
Dcnt, za 250 zeta będziesz miał nowy reduktor. Nie daj się wpuścić. Zestaw do regeneracji (w zależności od typu reduktora) to koszt ok. 100 -120 zeta. Możesz go kupić na allegro (ale nie polecam, chyba, że sprawdzony sprzedawca, bo trafiają się podróby), albo wysyłkowo w necie, albo w Intercarsie, tyle, że może być trochę drożej (ostatnio zaczęli handlować częściami do gazunku).