Wadliwy Hyundas..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatm wszystkich klubowiczow.Jestem ze Szczecina i od kilku miesiecy jestem posiadaczem Hyundai-a S-Coupe. Na forum w dziale technicznym doczytalem sie problemu jednego klubowicza. I musze powiedziec ze jest on blizniaczo podobny do mojego problemu.Napisze mniej wiecej co dolega mojej pszczolce i licze na pomoc z waszej strony. A wiec moj Hyundai (93r; 1,5cm) strasznie mi sie muullii.Nieodczuwalne jest to w poczatkowej fazie jazdy gdy silnik sie dopiero rozgrzewa ale kiedy juz jest goracy przechodzi sam siebie..Muli szarpie, az mam ochote wyjsc z siebie..Towarzyszy temu falowanie obrotow(nie caly czas najczesciej po odpaleniu auta) faluja "W dół" spadaja tak nisko ze auto prawie gasnie ale w krytycznym momencie podbija je w gore!Napisze moze co mam wymienione:
kable WN, swiece, filtr oleju, komputer(byl wymieniany na nowy i objawy nie odpuscily) kopulka zaplonowa.Mechanik zaproponowal mi wymiane filtru Paliwa i jesli to nie pomoze to wymiane pompy paliwowej. Jako nowy klubowicz licze na wasza pomoc dzieki i pozdrawiam
  
 
Masz gaz założony?? do jakiego mechanika jeździsz w Szczecinie?
  
 
Wtryskowiec? a może czujnik temperatury, zawyża temp silnika i komp "myśli" że ma przegrzany silnik i świruje (zubaża mieszanke, żeby nie przegrzać silnika). Przy odpalaniu też lipa, bo komp "wie" że ma cieply silnik i podaje za ubogą mieszankę, co nie wystarcza do prawidłowej pracy. Miałem raz taki przypadek w naprawianym komuś Oplu Tigra.
  
 
Zmien mechanika.Szkoda ze nie zaproponowal wymiany silnika. Sprawdz w kolejnosci 1-bledy komputera 2-przeplywomierz 3-czujnik temp. 4-sonda lambda. Stawiam na przeplywomierz.
  
 
Cytat:
2005-07-06 08:35:44, antonescu pisze:
Zmien mechanika.Szkoda ze nie zaproponowal wymiany silnika. Sprawdz w kolejnosci 1-bledy komputera 2-przeplywomierz 3-czujnik temp. 4-sonda lambda. Stawiam na przeplywomierz.



Sprawa z spadkiem obrotow podczas uruchomienia samochodu to glebszy problem z ktorym boryka sie duza czesc starszych hyundaiow. Moj excel rocznik 90 1,5 MPI, obecnie lantra 92, silnik 1,6 (oba majace tylko zasilanie paliwowe), mialy to samo. Najpierw proponuje sprawdzic czujnik temperatury (w excelu zima odpalalem za 4 razem, a jak postal na sloncu przy tmp. 30 stopni to odpalal za pierwszysk przekreceniem kluczyka ), w lantrze mam podobnie czyli jak postoje na sloncu to nawet zapala poprawnie
  
 
W wielu przypadkach wystarczy wyczyscic przepustnice i wyregulowac wolne obroty ale tak na prawde to malo kto potrafi zrobic to dobrze ze zgledu na dluga procedure.
  
 
Aha zapomnialem dodac ze sonde tez wymienilem a przy diagnostyce komputer nie pokazuje zadnych bledow...Dzis wymienilem filtr paliwa mam nadzieje ze to bedzie koniec tematu....
  
 
Gazu nie mam zalozonego a u mechanikow bylem paru....zaczynalem na zutoryzowanym serwisie HYUNDAI-a pozniej Auto ARS i teraz PB auto
  
 
Domysalem sie ze komp nie wykaze zadnych bledow. A jesli chodzi o przepustnice to w swojej lantrze juz czyscilem razem z zaworem EGR i PCV i nic nie pomoglo choc nie powiem mialem taka nadzieje ze moze jadnak cos to da. Czyszczenie przepusytnicy dalo to ze obroty sa bardziej stabilne i lepiej autko sie wkreca.
  
 
Jak sobie nie poradzisz to mogę Ci zaproponować mechanika do którego ja zawsze jeżdze z poważniejszymi problemami- facet zna się na rzeczy i sam jeździ Hyundaiem, ma oryginalny tester do diagnostyki Hyundaiów.
  
 
ja zauważyłem w paru hultayach mpi, tych starszych, jedną rzecz, mianowicie przy zbyt wczesnym zapłonie (minimalnie) na gorącym silniku jest wyraźny spadek osiągów i falowanie obrotów, na chłodnym jest ok.
nie jest to regułą ale spotkałem się z tym, z resztą w tak starych silnikach trudno być dobrym prorokiem
  
 
oprócz sprawdzenia ww. czujników i sond, proponuję przyjżeć się dokładnie silniczkowi krokowemu ...
  
 
może wiecie o co chodzi mam lantre od niedawna i nie wiem co sie dzieje z kontrolką air bagu po odpaleniu silnika zaczyna mrugać lecz nie gaśnie pomocy
  
 
jeżeli w Szczecinie to polecam udac się do : Stanisław Chwalisz , ul.Szarych szeregów 5 tel 91/812-64-36 lub 601-226355. Jest elektronikiem i wie bardzo dużo o układach w samochodach - na pewno wam pomoże - ma dużo literatury i wielką wiedzę w temacie.

[ wiadomość edytowana przez: mariogr dnia 2005-07-06 20:22:31 ]
  
 
W takim razie bardzo bym prosil o kontakt z tym mechanikiem..
  
 
Jacek Topór-Kisielnicki ul. Płocka 21 to są okolice ul. Cukrowej, jak zjedziesz z ronda na Cukrową, to skręcasz w pierwszą w lewo, a potem jedizesz tak troche w dół jakies 100m i skręcasz (nie ma innej możliwości) w prawo i to jest ul. Płocka- takie jednorodzinne domy stoją i po lewej którys z kolei to jest ten mechanik. Facet jest naprawdę cudotwórcą, zna sie na rzeczy jak mało kto, dodatkowo sam jeździ Hyundaiem. Dodam, że mnie kiedys serwis do niego odesłał jak sobie nie dawali rady, a on sobie poradził w pół godziny. Telefon znajdx sobie w ksiażce telefonicznej ewentualnie, bo tera zni emam go przy sobie, ale proponuje pojecha cosobiście i z nim pogadac. Ostrzegam, że jest drogi!!!! Ja tam jeżdżę w sytuacjach naprawde ekstremalnych ale na Twoim miejscu bym jechał. Daj znać co i jak jak juz z nim pogadasz i czy Ci zrobił.
  
 
a bylicie u tego gościa ? : Stanisław Chwalisz , ul.Szarych szeregów 5 tel 91/812-64-36 lub 601-226355.
  
 
a jakiś tester ma żeby diagnoze ustalić i ile bierze za podłaczenie??
  
 
ma wszystko (literaturę na temat silników i testery), za podłączenie i diagnozę zapłaciłem mu 90zł. Przedtem byłem w Arsie i g....o zrobili a zapłaciłem 500zeta.

A przed wyjazdem do niego spróbuj przestawic kąt wyprzedzenia zapłonu (przyspiesz co nieco). Na głowicy po lewej stronie masz przykręcone takie ustrojstwo (okrągłe)-odkręć dwie śruby mocujące i przekęć trochę zgodnie ze wskazówkami zegara. Jak zapłon jest za bardzo opóźniony to są takie objawy - u mnie pomogło.

[ wiadomość edytowana przez: mariogr dnia 2005-07-08 14:17:14 ]
  
 
[quote]
2005-07-08 14:07:28, mariogr pisze:
ma wszystko (literaturę na temat silników i testery), za podłączenie i diagnozę zapłaciłem mu 90zł. Przedtem byłem w Arsie i g....o zrobili a zapłaciłem 500zeta. A przed wyjazdem do niego spróbuj przestawic kąt wyprzedzenia zapłonu (przyspiesz co nieco). Na głowicy po lewej stronie masz przykręcone takie ustrojstwo (okrągłe)-odkręć dwie śruby mocujące i przekręć trochę zgodnie ze wskazówkami zegara. Jak zapłon jest za bardzo opóźniony to są takie objawy - u mnie pomogło.