PROSZĘ POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Escort 96r. 1,6 16V Mam z nim następujący problem: kiedy silnik jest zimny to mam duzy problem z odpaleniem gasnie od razu po zaplonie musze go tak meczyc przez chwilke az sie rozgrzeje i w koncu laskawie zapali a kiedy zapali to strasznie przebiera na niskich obrotach wszystko sie uspokoja dopiero kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature, chociaz i wtedy czsami oborty silnika zejda do ok 500 RPM. Byłem u mądrego i po podlaczeniu pod kompa okazalo sie ze sonda lambda nie pracuje na pelnej mocy tylko ze nie wiadomo dlaczego Proszę pomóżcie!!! Co moze byc przyczyna takiego stanu?
Czy to moze byc wina np. czujnika temperatury ktory podaje zle dane sondzie?
PS.
Aha jeszcze musialem wymienic zawór przewietrzenia filtra z aktywnym węglem w katalizatorze ale po wymianie nie widze różnicy w pracy silnika. Tak samo przebiera.
  
 
to mogą być rózne przyczyny : najczęściej to zawór wolnych obrotów (popularny krokowiec) może też być czujnik temperatury zasysanego powietrza, przepływomierz itp.

Proponuje Ci najpierw sprawdzić zawór wolnych obrotów
  
 
a gdy juz to wszystko sprawdzisz to przyjrzyj sie cisnieniu paliwa
(regulatorowi) - moze cos nie trzyma tak jak potrzeba
  
 
u mnie takie same objawy ustąpiły na chwilę po wymianie zaworów wydechowych...
  
 
Cytat:
2005-07-13 20:52:52, Yakee pisze:
u mnie takie same objawy ustąpiły na chwilę po wymianie zaworów wydechowych...



az takie nieszczelnosci silnika byly???
  
 
therion,a tak na przyszlosc poczytaj sobie co WilK pisal w regulaminie o tytulach zakladanych watkow ..
  
 
Cytat:
2005-07-13 21:32:44, maciek701 pisze:
therion,a tak na przyszlosc poczytaj sobie co WilK pisal w regulaminie o tytulach zakladanych watkow ..



maciek wyloozuj
pobedzie z anmi dluzej i nabierze oglady
  
 
wyciągnij bezpiecznik nr 3 jeśli to sonda to padła,to w ten sposób ją odłączysz,



[ wiadomość edytowana przez: decki dnia 2005-07-13 21:48:30 ]
  
 
Sprawdź przy okazji czujnik temp podający dane do kompa.To jest termistor a w ksiązce masz podane jego oporności przy różnych temperaturach.Jeżeli on jest dobry to zobacz w jakim stanie są przewody biegnące do niego.