Co mogę zrobić z 1,6 zetec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no właśnie ...
mam takie cudo od kilku lat ... z 90 koników kilka już chyba dawno pasie się na łące ...
nie chodzi mi o zrobienie z niedo maszynki do zwijania asfaltu ... ale więkasza elastyczność to by się przydała ...
zastanawiam sie nad dolotem MAG sport Węglarczyka ...

co wy na to ?
  
 
Cytat:
2005-07-07 18:01:54, mamo pisze:
no właśnie ... mam takie cudo od kilku lat ... z 90 koników kilka już chyba dawno pasie się na łące ... nie chodzi mi o zrobienie z niedo maszynki do zwijania asfaltu ... ale więkasza elastyczność to by się przydała ... zastanawiam sie nad dolotem MAG sport Węglarczyka ... co wy na to ?



dolot , stożek, większy wydech mogą dodac razem wzięte około 5KM , albo i mniej
  
 
są tu na forum tacy co po zatankowaniu Pb98 Ultimate osągnęli więcej o 20 km/h V max więc jak widzisz wystarczy samo paliwo
  
 
małym kosztem nie uzyskasz nic......tak samo samym dolotem o ile wogle będzie jakiś przyrost to niewielki
  
 
dolot sprawia że innaczej przebiega krzywa niutonometrów, nie ma większego wpływu na wzrost mocy ...
tyle wiem ... ale co innego czytać w mądrych książkach a co innego dowiedzieć się od kogos kto to ma zamontowane ...

  
 
a jaki budget??
portowanie głowy lekko 600, wałki od 1300 w górę, wydech cirka 1500,a na koniec smt za około 1000 ze strojeniem
  
 
Cytat:
małym kosztem nie uzyskasz nic......



nic dodac nic ując
  
 
co do stozka i dolotu z tego co wiem to maks momment sie podnosi o kilka oczek ale jest to okupione tym ze podnosi sie w wyzszym zakresie obrotow niz seria
  
 
jeżeli niemasz kasy na profi robote to to co uzbierałeś na "tuning" wydaj na serwisowanie silnika na oryginalnych częściach
  
 
Dobrze mowia

Ja mam 1.6 90 PS i pakujac w niego troche kasy mam teraz 140 000 przebiegu i 95 PS.

Efekt taki ze jade leb w leb z 1.6 EFI 105 PS MK5 po generalnym remoncie - dobrze zrobionym.

A jak ... to za malo teraz czasu zeby pisac. Moze innym razem Ale dolot, wydech zworka od pb98. To tak w skrocie.
  
 
jaki budżet ? - kilka koła

auto jest serwisowane na oryginałach

dobra Nosek ... znajdź no trochę czasu i poopowiadaj
  
 
a nie lepiej przeszczepic cosik mocniejszego
  
 
coś mocniejszego ...
myślałem o tym ale nie wiadomo co się kupi ... jeżdżę na tym silniku od początku wiem co mi w nim siedzi ... troche kasy już w niego wsadziłem ... wolał bym nie swap-ić ...
  
 
Jeżeli parę koła to jak pisał eres - po kolei:
głowica (może wałki??? a na pewno polerka kanałów), dolot większa przepustnica, kolektor wydechowy rurowy, wydech i na koniec strojenie elektroniki (na hamowni oczywiście)

Co do stozka w układzie dolotowym to najlepiej na końcu przy strojeniu sprawdzić jakie sa efekty z fabrycznym filtrem i stożkiem, bo może się okazać, ze stożek pogarsza osiągi - tak właśnie u eresa bylo
  
 
dzięki mag , dzięki eres ...
zorientuję się co, jak i oczywiście ile ...
w razie czego będę pisał ...
  
 
jak ma być profi to głowca około 1500zł za polerke porting itp wałki kit kent camsa to wydatek około 3 tys zł kompletny dolot to około 500zł wydech jakieś 2500zł z kwasowki smt nowe da sę wyrwać za 1000 uzywke hm za około 500-600 czasami taniej plus strojenie pewnie około 500zł

co daje około 10tyś złoty bez wałków jakieś 7


oczywiście zawsze możńa wybrać wersje od "pana kazia" zrobi to wszystko za jakieś 1500zł

[ wiadomość edytowana przez: noxx dnia 2005-07-09 14:32:04 ]
  
 
Powiem tak ... moja wersja nie jest niczym profesjonalnym.

Po kolei - wydech to kolektor rurowy z nierdzewki od Grabowskiego, czy dobry czy zly .... pewnie troche lepszy od oryginalu ale nic specjalnego. Dalej jest zamontowany caly seryjny wydech od RS2000, oba tlumiki ... kat jest wyciety.

Dolot - zmieniona przepustnica na 55 mm od 1.8 XR3i 130 PS. Zalozony stozek - z moich obserwacji wynika ze jedynie pogorszyl sprawe ... niedlugo wracam do puszki chyba ze bedzie mi dzwieku brakowalo

Pozatym mam ustawiony komp non stop na Pb 98 - szybsze czasy - i jezdze na 98.

Tak jak pisalem 95 koniuf sie zrobilo ... silnik ciagnie do 6300 a nie do 5500 tak jak oryginal ... generalnie chodzi jak dobra wiertarka. Nie stracil na elastycznosci ... a wkreca sie piknie jak na te modyfikacije.

Koszt :
1. kolektor wyrwalem za 300, nowy jest 1000.
2. wydech RS2000 od Krzyska z Auto-mobile nowka za 200
3. przepustnica 100
4. stozek 100
5. paliwo .... majatek

Acha Essi pali 13 litrow tak jak palil przed modyfikacjami ... noge mam cholernie ciezka.
  
 
no no ... zjefajnie wyglądają twoje zegarki nocą ...
co zmieniłeś ...
pytam bo mój esi jest u lakiernika i mogę trochę pogrzebać w środku ....