Który przewód gdzie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich po raz pierwszy
Stałem sie szczesliwym posiadaczem omesi 2.5V6, i mam takie pytanko ,sa tam takie dwa czarne cienkie przewody podcisnieniowe z lewej strony silnika(prawa stojac przed autem) jeden zakonczony prostym wezykiem gumowym a drugi kolankiem gumowym,jeden powinien isc do rury ssacej od filtra a drugi do zaworka koło naroznika chłodnicy ,tylko moze ktos sie orientuje lub zobaczy u siebie który gdzie?
  
 
Cesc
Tez jestem nowy ale duzo czytam forum,znam skłonności kilku userów i moge smialo powiedziec ze ciezko bedzie zeby ci ktos odpowiedzial bo aktualnie kłócą sie w innym wątku,a jak ktorys w nerwach zajrzy tu to napisze "szukaj,to juz bylo albo cos takiego"
Choc nie ukrywam... było fajnie gdybym sie mylil..
pozdr
  
 
Cytat:
2005-07-14 08:27:21, kufcio pisze:
aktualnie kłócą sie w innym wątku



Nie kłócą się tylko wymieniają bardzo wielce racjonalne poglądy

A co do wężyków to wróżek tu nie ma - może jakieś zdjęcie?


Zgodnie z tradycją - to już na peeeewno było - szukaj w archiwum
  
 
Solltys ma rację. Jak zresztą w większości przypadków - zdążył zrozumieć co oznaczają jakie objawy na forum.

I do tematu:

Jakie wężyki? - fotka, szczegóły, ...
Co to znaczy rura ssąca od filtra? - jakoś gaziorem tu ciągnie...




-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-07-14 08:39:09 ]
  
 
rura ssaca to ta co łączy kolektor ssacy z filtrem do niej podpinany jest wezyk podcisnieniowy a wezyki to te dwa czarne cienkie igielitowe jak ktos ma taki silnik to bedzie wiedział o co idzie
  
 
Miałem taki silnik (no, niech będzie że 3.0) i nie wiem o co chodzi.

Między kolektorem a obudową filtra jest
- przepustnice
- dwie rury łączące się w zaworze RAM
- rezonator
- przepływomierz
- kolanko z IAT

To bądź łaskaw sprecyzować o czym myślisz. Wróżek tu nie ma.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
tam gdie łącza sie dwie rury i jest ten zawór i do niego idzie cienki wezyk a drugi wezyk idzie do jakiegos zaworka koło rogu chłodnicy
  
 
Obecnie pozostały mi tylko fotki, niezbyt dokładne, ale chyba ten z kolankiem do RAM.
Ale: czy one oba nie wychodzą z połączonego źródła? Wtedy nie miałoby to znaczenia.

I jeszcze próba: gdy podłączysz do RAM wężyk, to przy przekraczaniu 3500obr/min (albo 4xxx - nigdy nie pamiętałem który zawór się kiedy otwiera) zobaczysz czy otwiera się klapka. I to będzie poprawnie.

Ale może ktoś rzuci okiem pod maskę.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Oto fragment postu jaki posłałem do 3 w podobnej sprawie:

Oba te zaworki (jak zreszta tez pere innych w naszych autach) dzialaja na zasadzie zaworku elektromagnetycznego (sterowanego z ECU), ktory dopuszcza potem podcisnienie sterujace do membranki uruchamiajacej zawor wlasciwy.
Tak wiec moga byc dwa rodzaje przyczyn niesprawnosci: elektryczna i braku podcisnienia.

1. Poza oczywistym sprawdzeniem wtyczek, mysle, ze warto rzucic okiem na kody bledow:
59 Inlet Manifold Valve 1 - Voltage Low - zwarcie,
63 Inlet Manifold Valve 1 - Voltage High - przerwa,
Nie wiem, ktory to jest Valve 1, dla Valve 2 nie znalazlem odpowiedniej informacji.
I dalej:
123 Inlet Manifold Valve 1 - Blocked - zablokowany,
124 Inlet Manifold Valve 2 - Blocked - zablokowany.

2. Brak podcisnienia.
Tak wiec zaczynamy od zaworu w dolocie (pomiedzy dwoma rurami), ktory latwo znalezc i sprawdzic. Z tamtad przewod zasilajacy biegnie pod zaworem wolnych obrotow (ktory nie ma nic do rzeczy moim zdaniem)...

...do trojnika za kolektorem dolotowym (fota po zdjeciu podszybia ale nie jest to konieczne do sprawdzenia polaczen)...

... ktory zasila tez sterowanie drugim zaworem w tym kolektorze.
Do tego trojnika glowne zasilanie dochodzi z innego trojnika polozonego po prawej stronie auta obok zasilania powietrza nawiewu:

Z tamtad tez wychodzi przewodzi do zaworu nagrzewnicy...

...ale nim sie nie nalezy przejmowac moim zdaniem.

Jeszcze jedna rzecz. Wg Haynesa nasze zaworki sa sterowane przez ECU nastepujaco:

a. bieg jalowy:
zawor w dolocie zamkniety,
zawor w kolektorze otwarty,

b. pelne obciazenie i mala predkosc silnika:
oba zamkniete,

c. pelne obciazenie i srednia predkosc silnika:
zawor w dolocie otwarty,
zawor w kolektorze zamkniety,

d. pelne obciazenie i wysoka predkosc silnika:
oba otwarte.

Wg Haynesa tez uklad mozna sprawdzic tylko testerem, moze oprocz przypadku a. moim zdaniem.


Także tu
może coś znajdziesz.