MotoNews.pl
9 [DOHC] - podwójny wydech w dwóch litrach (98280/5) - PT
  

[DOHC] - podwójny wydech w dwóch litrach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawiam sie nad zrobieniem takiego czegos.
Jezeli sa jakies przeciw (koszty odpadaja) lub za to chetnie wyslucham. Czy jest mozliwe z 2.0 DOHC cos wykrzesac przy pomocy kolektorow rurowych i zmodyfikowanego ukladu?

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-19 04:18:42 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
Ten temat był jakieś 2 lata wstecz.Wiem ,że był polducik taki nawet zdjęcia były taki niebieski, ale!!!! miał inaczej usytuowany bak bo obecny tak jak np. u mnie czy u ciebie będzie pszeszkadzał.Bak był jakoś po prawej stronie i chybabył z Fiata ale jakiego to nie chce wprowadzać cię w błąd.Może klubowicze coś wiedza??Wlew miał zrobiony w miejscu gdzioe jest ta plastykowa kratka w borewiczach...
  
 
chcesz tylko dwa tłumiki z tyłu ?? - "wies tańczy i śpiewa"

jak to ma byc już robione z głową, bo tak poprowadz wydech, alby nie łączyć 2kanałów dwururki - poprostu dla 2garów jeden wydech, razem będziesz miał dwa niezależne kanały wylotu spalin.

w samochodach jest to rozwiązane w ten sposób, że aby był jeden tłumik z tyłu ( ale taki ja wiem... z3razy większy niż końcowy w PN caro) , spaliny z 2garów łączą się ze spalinami z następnych 2 tak gdzies w polowie samochodu, za pierwszym tłumikiem.
oddzielne wydechy stostuje się przy silnikach powyżej 2,5l ( tnz od 6garów w góre )

poprowadz wydech niezależny - tłumiki są normalne, tylko że w jednej obudowie masz dwa oddzielne tłumiki
ps. koszt takiego wydechu to ok 1500zł ( tak lekko licząc)

ale jak to ma być gminny zespół tańca.... i robić buuuuuuu - to odrazu zapomnij co przeczytałeś

  
 
Cytat:
2005-05-26 22:12:55, polonezcaro pisze:
w samochodach jest to rozwiązane w ten sposób, że aby był jeden tłumik z tyłu ( ale taki ja wiem... z3razy większy niż końcowy w PN caro) , spaliny z 2garów łączą się ze spalinami z następnych 2 tak gdzies w polowie samochodu, za pierwszym tłumikiem.



jezeli za puszka rezonansowa lacza sie rury to jak to dziala. Czy dwie osobne puchy beda wywarzaly podcisnienie jak w 4-2-1 i jedna puszka?
  
 
a działa tak jak powinno

a podciśnienie to masz chyba w klektorze ssącym, a nie wydechowym.

  
 
z powodu takiego ze sypac sie zaczol wydech w 132 zaczynam sie interesowac wymiana na jakies ciekawsze rurki
z tylu polonezowski praktycznie nie istnieje- oryginal slyszalem pod 400zl itd
nie jestem tlumikowcem wiec szukam porad jakim sposobem to rozwiazac aby auto mialo powiedzmy sportowy charakter
bardzo ciekawi mnie kolektor 4-2-1 , co to daje i jak zrobic reszte zeby porawic brzmienie i osiagi nie robiac przy tym za duzo halasu
aaa i od 131 wydech podpasuje do 132 ?
  
 
wydech od 131 do 132 nie podpasuje0- dwururka przebiega w miejscu gdzie w 132 i pochodnych jest podluznica. Kolektor 4-2-1 masz fabrycznie (jako ciekawostke moge powiedzieciec, ze mam kolektor 4-1 do dohc, ale to bardzo niepopularny wynalazek z amerykanskiej wersji 131 special). 132 i sportowy charakter...hmm..to auto to raczej miala byc u fiata limuzyna i nie wiem czy jest sens wstawiac jej sportowy ryczacy wydech.
  
 
od kad zalorzylem ats-y 8" i czesto po deszczu mokry asfalcik to jest sportowo jak siemasz wiktor
nie wiem czego to zasluga ale wydech juz od 3.5tysia gwizdze mi tak ze az dreszcze przechodza a przy puszczeniu gazu gada jak na turbo, mialem z 15 kdl-i i w zadnym tego nie bylo(z wyjatkiem jednego ale to byla kwestia zaplonu bo jak go rozkrecilem a potem redukcja to caly nowy tlumol rozerwalo jak stara szmate); a jak w tunel wiade to juz nie moowie bo ci za mna maja niezle efekty...
moze to przez ten polonezoski z tylu ale musze go wymienic bo jest jak durszlak tylko nie podaruje sobie jak gwizdu i strzalow na redukcji juz nie bedzie


[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2005-07-22 18:18:54 ]
  
 
witam! ja mam kolektor 132 pozniej dwururka! własciwie to jej szczątki bo w sumie to odrazu łączy mi sie w 1 rure przechodzaca w strumienice stożkową! następnie rura az do konca auta i ostatni tłumik robiony ręcznie tnz przerobiony z polonezowskeigo! auto jest dosc ciche! a jesli chodzi o osiągi to nienazekam! zalezało mi na tym aby nie wyrczało!
  
 
ja mam całkowitą serie oprucz braku przelotówki i chodzi całkiem fajnie