MotoNews.pl
  

Nie mogę uruchomić układu zapłonowego z Argenty.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z uruchomieniem układu zapłonowego z argenty. Mam sterownik, orginalną
wiązkę instalacji, łapacz impulsów na kole pasowym, i cewkę. Podejrzewam że uszkodzony jest
łapacz impulsów ale nie wiem też jak ma być podłączona instalacja. Oprócz wtyczki do łapacza
impulsów której kable są ekranowane jest też druga identyczna która wychodzi z wiązki
prowadzącej do cewki zapłonowej. Nie wiem co ma być podłączone pod tą wtyczke. Poza tym z
jednego z kabli od cewki wyprowadzone jest odgałęzienie. Podejrzewam że to zasilanie ze stacyjki.
Jest jeszcze czarny kabel masowy i brązowy ktory ma urwaną końcówkę. Też nie wiem do czego
go podłączyć. Jeżeli ktoś ma taki układ zapłonowy u siebie to byłbym wdzięczny gdyby zajrzał
pod maskę i odpisał. Pozdrawiam i dzięki.
  
 
Cytat:
2005-07-10 17:34:10, Gangster pisze:
Witam. Mam problem z uruchomieniem układu zapłonowego z argenty. Mam sterownik, orginalną wiązkę instalacji, łapacz impulsów na kole pasowym, i cewkę. Oprócz wtyczki do łapacza impulsów której kable są ekranowane jest też druga identyczna która wychodzi z wiązki prowadzącej do cewki zapłonowej. Nie wiem co ma być podłączone pod tą wtyczke.


no to wiadomo gdzie problem: to jest wyprowadzenie na czujnik prędkości obrotowej silnika -czyta zęby na kole zamachowym !
bez tego śmiem twierdzić że raczej nie będzie działać!
  
 
Polemizowałbym na temat czytania zębów na kole zamachowym Według mnie raczej sprawdza wgłębienie na kole zamachowym (w wersjach wtryskowych na digiplexie koło zamachowe ma bodaj 2 ablo 3 zagłębienia tuż obok wieńca na obwodzie i właśnie na te zagłębienia powinien "patrzeć" czujnik). Poza tym reszta się zgadza-bez tego czujnika na kołnierzu skrzyni fura nie odpali.
  
 
Dzięki za odpowiedź. Tego się obawiałem. W programie Workshop znalazłem podobne układy zapłonowe jak w argencie tyle że z cromy. Sa taki ktore mają jedynie łapacz impulsów na kole pasowym i są takie które mają dodatkowo czujnik prędkości obrotowej.Liczyłem ze argenta ma ten pierwszy układ. W takim razie rozumiem że żeby to działało potrzebuje jeszcze odpowiednie koło zamachowe, nieszczęsny czujnik i blachę między blok i skrzynie z otworem montażowym czujnika.
  
 
Cytat:
2005-07-11 19:31:10, Gangster pisze:
Dzięki za odpowiedź. Tego się obawiałem. W programie Workshop znalazłem podobne układy zapłonowe jak w argencie tyle że z cromy. Sa taki ktore mają jedynie łapacz impulsów na kole pasowym i są takie które mają dodatkowo czujnik prędkości obrotowej.Liczyłem ze argenta ma ten pierwszy układ. W takim razie rozumiem że żeby to działało potrzebuje jeszcze odpowiednie koło zamachowe, nieszczęsny czujnik i blachę między blok i skrzynie z otworem montażowym czujnika.



czujnik montowany jest w kolnierz skrzyni, nie w blache miedzy skrzynie a silnik.
  
 
Więc skoro montowany jest w kołnież skrzyni to automatic ma chyba rację że czyta zęby na kole zamachowym. Trochę mnie podłamaliście. Mam skrzynię z fiata 132. A myślałem że montaż tego układu zapłonowego do silnika gaźnikowego będzie prosty. Teraz będę musiał powoli kompletować brakujące elementy. Pozdrawiam.
  
 


Wszystko da się zrobić. Kupujesz czujnik za bodaj 90 zeta, robisz w odpowiednim miejscu otwór w obudowie skrzyni i gotowe. W prezentowanym poniżej przykładzie tak własnie zrobiliśmy i samochód działał Oryginalny kołnierz z otowrem na czujnik różni się budową od tych bez. Do normalnego kołnierza nie da się przyczepić czujnika od góry ale...można od dołu. Dokładnie 180 stopni "dalej"



Powodzenia.


[ wiadomość edytowana przez: -SerU- dnia 2005-07-12 23:23:09 ]
  
 
Cześć. Teraz to mi humor poprawiłeś. Więc nie jest tak źle. Ale mam jeszcze pytania. Czy ten czujnik kosztuje 90zł w sklepie
i czy jest to element konkretnie do argenty czy może do jakiegoś innego auta? Zostaje też problem koła zamachowego. Będę musiał
je zmienić?
  
 
Czujnik od Argenty i innych fiatopodobnych-weź ten z koła pasowego i jedź do sklepu-są takie same i podpasują Ci drugi

Co do koła to niestety będziesz je musiał wymienić. Nie jesteś jednak na przegranej pozycji bo jeśli mnie pamięć nie myli to powinienem gdzieś mieć zamach z wtryskowca Jak go znajdę, to się jakoś dogadamy
  
 
a tak miedzy nami- co chcesz uzyskac montujac digiplexa?
  
 
Cytat:
a tak miedzy nami- co chcesz uzyskac montujac digiplexa?



He he. No właśnie. Od tego pytania powinien się zacząć ten temat
  
 
Powód dla którego bawię się w digiplexa jest bardzo prosty. Myślałem jak zwiększyć moc silnika.
Turbo będzie kłopotliwe biorąc pod uwagę że mam instalację LPG pierwszej generacji. Gaźniki
odpadają bo stracę elastyczność przy niskich obrotach. Wybór padł więc na wtrysk z argenty.
Skompletowałem więc wszystko co potrzebne do przeróbki na wtrysk. Brakowało mi tylko pompy
paliwa. Ale okazuje sie że jednak nie mam wszystkiego. Układ zapłonowy jest niezależny od
wtrysku i ma mniej elementów. Dlatego poszedł na pierwszy ogień. Teraz jednak będę musiał to
odłożyć ze względu na dodatkowe koszty. Wyjazd na wakacje jest ważniejszy.
  
 
Cytat:
2005-07-14 22:22:29, Gangster pisze:
Powód dla którego bawię się w digiplexa jest bardzo prosty. Myślałem jak zwiększyć moc silnika. Turbo będzie kłopotliwe biorąc pod uwagę że mam instalację LPG pierwszej generacji. Gaźniki odpadają bo stracę elastyczność przy niskich obrotach. Wybór padł więc na wtrysk z argenty. Skompletowałem więc wszystko co potrzebne do przeróbki na wtrysk. Brakowało mi tylko pompy paliwa. Ale okazuje sie że jednak nie mam wszystkiego. Układ zapłonowy jest niezależny od wtrysku i ma mniej elementów. Dlatego poszedł na pierwszy ogień. Teraz jednak będę musiał to odłożyć ze względu na dodatkowe koszty. Wyjazd na wakacje jest ważniejszy.



jak sam zauwazylem uklad zaplonowy jest niezalezny od wtrysku, wiec nie widze powodu by go zmieniac (no, chyba zemasz aparat na bloku i nie dysponmujesz/nie chce Ci sie/nie potrafisz przerobic aparatu tak, by pasowal na glowice. Ja osobiscie digiplexa nie lubie za to ze jest nieregulowalny (pomijam mozliwosc ptrzesuniecia czujnika przy kole pasowym) i cholernie wkurzajacy jesli cos zaczyna dzialac nie tak jak powinno- okablowanie lubi sprawiac niespodzianki, kopulka i palec trudno dostepne i drogi itp. Ale jak lubisz to sie baw