Skad najlepiej ukrasc 12v i co to za chinch przy radiu du ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie krotkie i zwiezle.

Skad najlepiej capnac 12v z okolic panela - z dojscia do radia? Duzo to czerpac pradu nie bedzie bo kombinuje po prostu male oswietlonko

I drugie pytanie - wyszperalem dzisiaj radio daewoo z jego 'dziury' i z tylu widze wychodzace damskie 2 kable chinch - do czego one sluza? Bo cd-in jest na minijack przeciez... to jest wyjscie na jakies dodatkowe glosniki? na wzmacniacz?
  
 
witaj . 12 v mozesz capnac z automatycznej anteny a te czincze to wyjscie na wzmacniacz. pozdrawiam
  
 
Z zapalniczki, tylko jest tam duzy bezpiecznik, co może powodować zagrożenia.
  
 
Cytat:
2005-04-18 08:47:38, Jacenty pisze:
Z zapalniczki, tylko jest tam duzy bezpiecznik, co może powodować zagrożenia.



Przychylał bym sie do tego pomysłu... bo będzie działać po włączeniu świateł... a zapewne o to chodzi...

tylko pamiętej - z oświetlenia zapalniczki - łatwy dostęp i nie napsujesz
  
 
wyciagam watek..potrzebuje 12V ale niezaleznych od polozenia kluczyka w stacyjce..innymi slowy zeby dzialalo zawsze..czy podpinanie sie do podtrzymania radia to dobry pomysl?? hmm a moze ze skrzynki bezpiecznikow? (potrzebuje do carkit'u nokii)

aaa i jeszcze do pytania cwikusa z poczatku tego topicu..pewnie juz nieaktualne..ale te dwa chinche w radiu to na 90% po prostu wyjscie na dodatkowy wzmacniacz
  
 
z zapalniczki juz mam ale dziala tylko na 2 stopniu kluczyka a ja chce ciagle, bo mam osobny pstryczek do wylaczania podswietlenia samochodu (w srodku, w kabinie)

dzis ssam napiecie ze skrzynki bezpiecznikow.

napisze skad wzialem jak juz podzialam

ps. chinch rzeczywiscie do wzmachola.



[ wiadomość edytowana przez: Cwikus dnia 2005-07-25 14:39:57 ]
  
 
a ja chyba pociagne wprost z aku
  
 
no i nic trudnego.

bezpieczniki rozkrecic podpiac sie z tylu - wyczaj miernikiem gdzie jest prad nawet bez kluczyka.

na pewno na swiatelku drzwi - ja sie tam wlasnie wpialem. bezpiecznie jest jak cos tam mocnego podpinasz to zwiekszyc bezpiecznik.

szyby chce jeszcze zrobic zeby mozna bylo opuszczac bez zaciagania paliwa do pompy (przy 1 stopniu).
  
 
Cytat:
2005-07-27 13:06:16, Cwikus pisze:
[...]
szyby chce jeszcze zrobic zeby mozna bylo opuszczac bez zaciagania paliwa do pompy (przy 1 stopniu).



Też o tym myślę. Mam już pewną koncepcję - trochę bardziej zaawansowaną niż zwykłe podpięcie +12V na stałe do zasilania szybek - chciałbym zamontować przekaźnik sterowany opóźniaczem oświetlenia wnętrza - światełko w środku świeci = mogę jeszcze majstrować szybkami. Światełko gaśnie - szybki stoją
  
 
Proponuję wam model a'la reno. Wsiadasz do auta - szyby nie działają. Wyłączasz silnik - szyby działaja do momentu otwarcia i zamknięcia drzwi.
  
 
Cytat:
2005-07-27 14:04:55, piotr_ek pisze:
Proponuję wam model a'la reno. Wsiadasz do auta - szyby nie działają. Wyłączasz silnik - szyby działaja do momentu otwarcia i zamknięcia drzwi.



W moim będzie lepiej
Otwieram drzwi, wsiadam - szyby działają. Gaszę silnik - działają jeszcze przez 20 sek. Zamykam auto pilotem - nie działają

Ehh gdybym był elektornikiem to bym w esperaku takie cuda robił że hej


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-07-27 14:20:20 ]
  
 
Cytat:
2005-07-27 14:19:27, Robert_S pisze:
Ehh gdybym był elektornikiem to bym w esperaku takie cuda robił że hej



A nie jesteś
Swoją drogą to te wszystkie wymarzone funkcje w nowych autach załatwia jeden procek wartości 200 zł czy 400 zł.
  
 
Cytat:
2005-07-27 14:22:33, piotr_ek pisze:
A nie jesteś Swoją drogą to te wszystkie wymarzone funkcje w nowych autach załatwia jeden procek wartości 200 zł czy 400 zł.



A raczej moduł, którego koszty produkcji to max 20$
  
 
Cytat:
2005-07-27 14:29:41, Robert_S pisze:
A raczej moduł, którego koszty produkcji to max 20$



Ciekawi mnie, czy dany model auta ma taki sam moduł bez względu na wyposażenie/cenę ale okrojony o kilka metrów kabli + nieaktywne niektóre funkcje? Logika nakazywałaby produkować jeden typ modułu, a jego możliwości ograniczać końcową ceną auta.
  
 
jak podpialem szyby pod radio to i pompa paliwa dziala juz na 1 stopniu kluczyka wiec nie wiem co jest grane.

musze sobie chyba inne zasilanie z aku pociagnac i bede mial pstryczek ktory bedzie wlaczal "awaryjne" zasilanie szyb bez kluczyka.
  
 
Cytat:
2005-07-28 07:12:11, piotr_ek pisze:
Ciekawi mnie, czy dany model auta ma taki sam moduł bez względu na wyposażenie/cenę ale okrojony o kilka metrów kabli + nieaktywne niektóre funkcje? Logika nakazywałaby produkować jeden typ modułu, a jego możliwości ograniczać końcową ceną auta.



i tu masz racje...
Znajomek zakupił Citroena C5 - który ma funkcje multiplexowe (0 kabelków wszystko procek) i pewien pan w serwisie za drobną opłatą (100 ja za dawnych dobrych czasów) wzbogacił jego ubogą wersję autka o :

- czójnik deszczu
- funkcje komp. pokładowego
- ściemniacz

i parę innych bajerków które były fabrycznie zablokowane z powodu "taniości " wersji standardowej

to jest life...
  
 
Cytat:
2005-07-28 16:59:32, KaZaK pisze:
- czójnik deszczu



No ale czójnik deszczu to nie tylko funkcja w procku, ale też fizyczny czujnik nad lusterkiem.
  
 
czy jak w taki czójnik trafi mucha to wlaczaja sie wycieraczki?
  
 
Nie stwierdziłem, ale żeby było to inteligentne urządzenie to nie powiem. Po pewnym czasie człowiek dochodzi do wniosku, że ręczne sterowanie jest jednak lepsze.