MotoNews.pl
3 Diesel pije wodę z układu chłodzenia.. (106141/45) - PT
  

Diesel pije wodę z układu chłodzenia..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, powracam z pytankami technicznymi Otóż problem jest taki, że niedługo wkładam swój stary silnik (1.8D, 1991r) do nowej karoserii. Problem w tym, że pamiętam że kiedy jeszcze nim jeździłem w budzie MK3, ubywała woda ze zbiorniczka wyrównawczego (przeciek wykluczam, auto po całonocnym staniu zostawiało jedną kropelkę płynu chłodniczego pod sobą). Pytanie jakie mogą być przyczyny? (wszystkie możliwe) Wolę z tym zrobić, póki silnik jeszcze nie wsadzony. Może uszczelka pod głowicą może pompa wodna nie wydala.. może jeszcze coś wymienić / sprawdzić? Oczywiście w archiwum czytałem i wszelkie sugestie dotyczą uszczelki pod głowicą, ja jednak ją wymieniałem i boje się że to może być też co innego (chociaż może źle zostało splanowane) Pozdrawiam
  
 
Jeżeli wymieniłeś uszczelkę pod głowicą, a nadal ubywa płynu/wody. Nie chcę prorokować ale może być pęknięta głowica.
  
 
da sie to zobaczyć gołym okiem?
  
 
Jeżeli była by pęknięta to najczęściej pęka między zaworami, a pęknięcia są widoczne gołym okiem. Spotkałem sie z przypadkiem pęknięcia w środku między kanałami wodnymi a kolektorami wydechowymi ale wtedy samochód strasznie rzygał wodą z wydechu.
  
 
Pierwsza sprawa czy przy wymianie uszczelki głowica była planowana ? (podejrzewam że tak ale zapytać trzeba). Jeśli faktycznie była i dalej chlapał wodę to tak jak napisał mój przedmówca może okazać się pęknięta głowica, podobno te silniki mają tendencję do pękania między zaworami i faktycznie widać to gołym okiem, trzeba główkę zdjąć i pojechać do ludzi co spawają, oni ją sprawdzą przedmuchają wodą pod ciśnieniem i powiedzą co jej jest. Jeśli to nie to może wina leżeć po stronie pękniętej tuleji cylindrów.
  
 
Cytat:
2005-07-19 00:09:53, hepos pisze:
...po całonocnym staniu zostawiało jedną kropelkę płynu chłodniczego pod sobą.......



Moze tez byc tak, ze pod cisniniem w czasie jazdy wiecej plynu ubywa. Wydaje mi sie, ze przyczyna mogl byc wyciek (chlodnica, węże)....
  
 
Ale na szczęście głowicę w bocianie mozna tanio i bezproblemowo pospawać. Przerabiane na Fiestce 1,8D
  
 
Podłącze się pod wątek odnośnie ubywania płynu chłodniczego. Jak często uzupełniacie ilość płynu? Czy płyn chłodniczy paruje??
  
 
Cytat:
2005-07-19 20:52:41, tomcat pisze:
Podłącze się pod wątek odnośnie ubywania płynu chłodniczego. Jak często uzupełniacie ilość płynu? Czy płyn chłodniczy paruje??


Ja woigóle nie uzupełniam, jak nalałem z pół roku temu tak do dziś nie ubyło praktycznie nic (a jak już to niezauważalnie).
Oczywiście płyn paruje jak każda ciecz doprowadzona do wysokiej temp.
  
 
U mnie tez na razie nie ubywa...jest lekko ponad max ;/
  
 
Kurcze a ja w moim mk VII muszę raz na ok. pół roku wyrównać do max bo mi do min spada poziom płynu. A nigdzie nie mam wycieków. Może sie gdzieś poci?