Czy każdy 2E-E to 12V?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Starletkę 1.3 z silnikiem 2E-E (wielopunktowy wtrysk paliwa) i od kiedy zacząłem szukać filtra paliwa pojawiło się pytanie o ilość zaworów - alternatywa była 12 czy 16. W opisach filtrów do Starletek silnki 12 V były oznaczane w nawiasie (2E-E). W dokumentacji nie mam nic o ilości zaworów.

Poratujcie ciekawskiego amatora
  
 
Witaj!

Wyglada na to, ze 2E-E byly tylko 12-stozaworowe.
Tu jest troche wiecej informacji.

Pozdrawiam
K
  
 
Cytat:
2005-07-13 19:59:52, Mecenas77 pisze:
Mam Starletkę 1.3 z silnikiem 2E-E (wielopunktowy wtrysk paliwa) i od kiedy zacząłem szukać filtra paliwa pojawiło się pytanie o ilość zaworów - alternatywa była 12 czy 16. W opisach filtrów do Starletek silnki 12 V były oznaczane w nawiasie (2E-E). W dokumentacji nie mam nic o ilości zaworów. Poratujcie ciekawskiego amatora


Na pewno wielopunktowy wtrysk ?????
2E-E są tylko 12 zaworowe i mają jednopunktowy wtrysk paliwa.
  
 
Cytat:
2005-07-13 20:46:27, paniol2005 pisze:
Na pewno wielopunktowy wtrysk ????? 2E-E są tylko 12 zaworowe i mają jednopunktowy wtrysk paliwa.



Paniol2005, poruszyles ciekawy temat. Na ktoryms z forum widzialem informacje, ze Starlet pierwszej(?) generacji miala wielopunktowy wtrysk, ale mechaniczny (nie wiem, czy cos takiego istnieje).
  
 
No toscie mi namieszali,duzo spostrzezen mam niestety od tzw. naocznych swiadkow..

To "oni" powiedzieli,ze mam MPI, np. przy zakladaniu gazu,moze "oni" sie mylili,nie wiem.

Jednego jestem pewien silnik ma oznaczenie 2E-E.

Dodatkowa ciekawostka(chyba) to wspomaganie kierownicy,ktore odkrylem po jakims czasie (!) - na ktoryms z forum pojawil sie ten problem,jako cos "slyszanego, a nie spotykanego"

W "najgorszym" razie przejde sie do Toyoty,niech sprawdza mi po nr silnika.

Dzieki
  
 
Cytat:
2005-07-13 20:46:27, paniol2005 pisze:
Na pewno wielopunktowy wtrysk ????? 2E-E są tylko 12 zaworowe i mają jednopunktowy wtrysk paliwa.



Corollki E9 z tym samym silnikiem maja wtrysk jednopunktowy ale może Starletki mają wielopunktowy?? Powiem szczerze, że wydawało mi się, że jak silnik jest ten sam i tu i tu a auta różnią się bryłą i nazwą
  
 
Paniol 2005 jesteś w błędzie silniki 2E-E starletek mają wielopunktowy wtrysk paliwa i są 12 zaworowe. Ja w swojej napweno mam i jest sterowany elektrycznie, a nie mechanicznie. Tak mi się wydaje że druga literka "E" oznacza skrót "EFI".

Co do filtra paliwa to był okres że jednocześnie były starletki z silnikami 2E-E - 12 zaworowe i 4EFE - 16 zaworowe i podejrzewam, że gościu nie spojrzał na kod silnika w katalogu i dlatego podał ci że są 12 i 16 zaworowe.

Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: marcinstarletka dnia 2005-07-13 21:39:35 ]
  
 
wychodzi na to,ze na pewno nie 12 V, widzialem na zdjeciach (nie swoich) takie ladne czerwone na silniku, napisane 12V,u mnie brak...


Po odczytaniu nr VIN JT152EOP82 itd. wiem,ze to 2E-E

Auto jest z 95 roku
  
 
Mecenas77 zobacz poprostu czy masz 2 wałki rozrządu czy 1. Jak 2 to masz 16 zaworów i powinien być gdzieś napis DOHC, jak 1 to masz 12 zaworów.

pozdro
  
 
Właśnie .. wsytarczy odkręcić kilka śrubek pokrywy zaworów a potem policzyć .. do 12 lub 16

Pozdrawiam
  
 
Mam Starletkę z 93r. z silnikiem 2E-E i wiem że jest to silnik z wielopunktowym wtryskiem 12V.
Jak tylko mechanik odda mi książkę napraw to sprawdzę co by sie upewnić, ale najprawdopodobniej jest tak jak napisał marcinstarletka.
  
 
No i tu dowód że człowiek się uczy przez całe życie,a potem jeszcze głupi umiera-znowu coś wiem.
To jest naprawdę ciekawe.
Mój 2E-E jest 12V EFI,i tym się sugerowałem bo wiem że też był montowany w STARLETkach.
  
 
Wierze na slowo w te 12 zaworow,dzieki wszystkim za dobrowolna eksploracje wlasnych maszym

http://www.toyotaclub.hg.pl/starlet0.htm

Na tej stronicy widnieje,ze jednak kazdy 2E-E starletki z roczników 89-96 to silnik 12V !

Czyzbym sam odpowiedzial na wlasne pytanie?

Chyba,ze macie jakies zastrzeżenia do podanego adresu,nie wyglada troche na userfriendly, ale malo technicznie wiarygodny,choc..

Jeszce raz dzieki za pomoc,pozdrawiam innych "gwiazdorów" i "gwiazdorki"

p.s. przerzuce moze do Was (gwiezdni rycerze) moj problem z forum na LPG..chodzi o przerywanie przy jezdzie na benzynie. Instalacja jest nowka i problem zaczal sie od razu po zalozeniu. Mistrz od gazu wysyla mnie do elektryka,a diagnoza 40-10 pln...
Moze slyszeliscie o podobnym problemie - chodzi o to,ze na benzynie (po pewnym czasie jazdy..) silnik przestaje wchodzic na wysokie obroty i przestaje reagowac na pedal gazu (chrakterystyczne "rzerzenie" badz "zezenie"..)

naciagacz
  
 
Bez dwóch zdań starleta P8 była 1.3 12V na wtrysku wielopunktowym, SOHC, bo nią jeździłem, silniki z wtryskiem mono mają taki wielki okrąły filtr jak gaźnikowce, a poza tym spójrzcie na kolektor dolotowy, tam jest listwa wtryskowa czyli auto musi być mpi. Późniejsze P8 miały też silniki 4EFE 16V DOHC (w Wielkiej Brytanii i poza Europą), nazywały się Soleil.