MotoNews.pl
5 Gorsza opona na tył czy na przod? (204047/45) - PT
  

Gorsza opona na tył czy na przod?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszukiwalem odpowiedzi na to pytanie, ale niestety nie udalo sie na naszym forum,

Mam bowiem nastepujace pytanie: w samochodzie z przednim napedem (Essi) niestety przecialem opone przednia (i to jej bok, a wiec do wymiany). Ale wowczas popjawil sie dylemat. Gdzie zapas (debica presto plus sprzed 8 lat:, a pozostale to Goodyear UltraGrip6) zalozyc: z przodu czy z tylu (oczywiscie na 2-3 dni, poki nie kupie nowej

Kiedys w TVN Tubro Pan Wislawski udawadnial, ze lepsze opony powinny byc z tylu, bo tylem lapie samochod poslizg. Niby racja, ale... gdy z przodu sa gorsze opony, a tym bardziej jedna jest znacznie slabsza, to przy hamowaniu na wprost, a takie w miesice sie zdarza w 100%, bedzie mnie sciagalo na strone, gdzie jest lepsza opona, a jadac rowno pasem ruchu i hamowanie i sciagniecie nagle np. w lewo czy w prawo nie jest przyjemne ani bezpieczne. Stad moze lepiej z tylu zalozyc?

Bede wdzieczny za Wasze komenatrze i opinie.
  
 
zaraz sie zacznie
  
 
jesli to ma byc przejsciowe to dawaj gdzie chcesz z tym ze jak dasz na przód i cie pare razy sciagnie to cie to zmobilizuje do szybszej zmiany na nowe
  
 
Ja dalbym na tyl . I zawsze gorsze daje na tyl
  
 
Cytat:
2008-01-16 12:28:10, kainek pisze:
zaraz sie zacznie



dokładnie Może od razu zamknę?
  
 
Cytat:
2008-01-16 12:37:41, Wojo pisze:
dokładnie Może od razu zamknę?



czyzby cenzura..?

ale tak poważnie, dyskusja o olejach byla moim zdaniem bardzo pouczajaca, rowniez jak dyskutowac,

stad Panowie - jako doswiadczeni by sie wypowiedzieli.... przod czy tyl?
  
 
Tył tył tył !!!! W Autach o napedzie na przód gorsza opona tylko na tył!
  
 
Cytat:
2008-01-16 12:51:31, krakus69 pisze:
Tył tył tył !!!! W Autach o napedzie na przód gorsza opona tylko na tył!


sa zwolennicy lepszych opon na przód i lepszych na tył, ja jestem za tymi drugimi była juz kiedys wojna o to
  
 
kolego tylko na tył lepsze, nie słuchaj tych co mówią że na przód lepsze. Tył nie może wyprzedzić przodu tu chodzi o hamowanie żeby cię nie zarzuciło. A jak masz trakcje to już w ogóle nie ma o czym dyskutować . Jak chcesz lepsze na przód proszę bardzo, tylko poćwicz sobie wcześniej gdzieś jazdę na placu


[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2008-01-16 12:57:40 ]
  
 
-TUTAJ- bardzo pouczająca wojna na ten temat. Tylko Panowie, żeby tym razem obeszło się bez banicji

Adam, nie cenzura, tylko martwię się o Was Na szczęście przez monitor nie ma jak dojść do rękoczynów
  
 
Jesli masz tylko jedna opone uszkodzona a 3 dobre, no to nie widze tu zadnej roznicy gdzie ja wsadzisz - zawsze bedzie zle

Od siebie jeszcze dodam, ze raczej nalezy miec wszystkie 4 opony dobre, wszelkie oszczednosci typu tyl lepiej, przod troche mniej lepiej czy na odwrot sa kiepskim rozwiazaniem... kombinacje z oponami to tak jakby zakladac sobie na noge jeden but do biegania, a drugi but na plaze...
  
 
a ja załozylbym na przod. a aucie przednionapedowym nie ma nic bardziej niebezpiecznego niz podsterownosc, z ktora bardzo ciezko walczyc. Tu nie chodzi o hamowanie, ale o to,ze gdy bedziesz jechal po sliskiej zmarznietej nawierzchni na letnich oponach z przodu mozesz w pewnym momencie skrecic kierownica a auto bedzie sobie dalej jechalo do przodu.. i zatrzyma sie dopiero na drzewie lub przeciwleglym pasie, czego nie zycze a z uciekajacym tylem mozna sobie poradzic duzo latwiej.

Inna sprawa - hamowanie - przednie kola hamuja z duza wieksza sila niz tylne, a wiec i musza miec wieksza przyczepnosc. Gdy zalozysz na nie kijowe opony skutecznosc hamowania znacznie spadnie, beda one prowokowac blokowanie sie kol.

[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-16 14:53:06 ]
  
 
Cytat:
2008-01-16 12:51:31, krakus69 pisze:
Tył tył tył !!!! W Autach o napedzie na przód gorsza opona tylko na tył!




Dokładnie odwrotnie....
  
 
A ja tylko dodam że kilka lat temu ojciec zawszę dawał gorsze na tył, jakiś czas temu przeczytałem gdzieś że na tył mają być montowane lepsze.

W szkolę auto na TVN turbo pokazywali jakiś czas temu, że lepiej mieć lepsze na tyle
  
 
Ja powiem na swoim przykladzie:
Lepsze/nowe opony dajemy na tył bo tyłem nie kierujemy i tyłu nie wyprowadzimy, tak szybko jak przodu. Przodem da sieukierowac ale tylem juz nie.
W moim przypadku zalozylem lepsze (nowe)na przod a gorsze na tyl. Przyszedl zakręt i przod jechal gdzie chcialem a tyl poszedl bokiem i w ten oto sposób ładna Vectra poszła na złom, bo nic z niej nie zostało.
  
 
Proste że na tył, tylko i wyłacznie.
  
 
Cytat:
2008-01-16 16:43:14, mikruss pisze:
Ja powiem na swoim przykladzie: Lepsze/nowe opony dajemy na tył bo tyłem nie kierujemy i tyłu nie wyprowadzimy, tak szybko jak przodu. Przodem da sieukierowac ale tylem juz nie.



A mi sie wydaje,ze jak tyl ucieknie to przodem go skontruje itd ale jak przod mi ucieknie to tylem nic nie zrobie ....
  
 
W czasie jazdy niech zablokuja ci się przednie koła, pół biedy, auto schamuje do 0 i tyle. Jezli zablokuja Ci się tylne.... reszty nie trzeba pisać
  
 
Ale jazda to nie tylko hamowanie ... jest tez wchodzenie w zakrety itd
  
 
To jeden z tematów wywołujących największe wojny - po co go wogóle wywoływałeś?
Prawda jest taka - ci, co zakładają lepsze z przodu nie dadzą się przekonać, że powinni z tyłu, i na odwrót...
Kto ma rację? I jedni i drudzy mają rację - bo dobre opony to podstawa bezpieczeństwa na drodze. I dobre opony powinno się zakłądać i z przodu i z tyłu...