MotoNews.pl
  

Problem z obrotami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowy więc chciałbym sie przywitać, kupiłem omege B 2,0 16V z 94r silnik ecotec, auto jest super, ale mam problem,auto jest na benzynie gaz mam zamiar załozyć, jednak cos jest nie tak,jak dodaje mocniej gazu szczególnie na niskich obrotach to auto sie krztusi tak jakby na sekunde nie dostawało paliwa, przy wyzszych obrotach jest ok,co to może byc,proszę o pomoc, zgóry dzieki i pozdrawiam wszystkich
  
 
Po pierwsze zczytaj bledy z kompa silnika.
Objaw pasuje do padnietej sondy lambda,ale to przy mocno nagrzanym silniku.
Ale mowie sprawdz ewentualne bledy,zajrzyj pod maske czy niema jakis luznych kabli na silniku nieszczelnosci w ukladzie ssania.
  
 
Sprawdzałem ale nic nie widzę, objaw tak mi sie zdaje nasila sie przy nagrzanym silniku ale jak jest zimny też sie zdarzył,myslałem ze moze świece lub przewody WN,mechanik ma go obejrzeć ale mówił coś o rozrządzie że jak za luzny pasek to cos może sie przestawiać,nie wiem czy nie che mnie naciągnąc na kase,może filtr paliwa brudny,sam nie wiem,a droga jest ta sonda?samemu mozna jakos stwoerdzić czy jest dobra i ewentualnie wymienić?pozdro
  
 
Cześć twój objaw to może być padająca cewka zapłonowa ostatnio u mojego znajomego mechanika w dwóch Omegach B 2.0 16V powodem przerywania była właśnie cewka zapłonowa.
  
 
Ale czemu tylko przy obrotach od 1000-2000 powyżej 3000 jest zawsze ok,jeżeli auto przytrzymam na sprzęgle np z jedynki ruszę i przygazuje do 2000 to idzie gładko a jak od razu puszcze to sie dławi.
  
 
Marco, nie wiem jak inni ,ale ja gdy kupuję auto na dłużej to w tym samym tygodniu odstawiam je na wymianę rozrządu ,świec ,przewodów WN itd. choćby nawet poprzedni właściciel walił się w piersi że zrobił to w ub. miesiącu, chyba że ma papiery na wszystko. Przy okazji sprawdź sobie ciśnienie w cylindrach jeśli chcesz zagazować.
  
 
witam, marco sprawdz sobie przeplywke, ja mialem ten sam objaw ze do 2000 tys sie dusil a jak go pociagnalem wyzej to juz szedl i okazala sie przeplywka. wymienilem i jest ok.
pozdro
  
 
Rozrząd to zawsze warto zmienić, wiadomo czym grozi wpadka.
Natomiast za brak przejścia winiłbym w pierwszej kolejności kable WN, potem świece. DIS czyli cewka w ostatniej kolejności.
Natomiast te gadki o rozrządzie, że to niby luźny pasek, to moim zdaniem wynik niedoucenia mechesa, albo efekt zapóźnienia technicznego, za długo robił poldki, kaszlaki itp.
Miałem taki problem i zniknął po zmianie kabli.
Natomiast nie daj się ogłupić na wymianę DIS-a, jeśli pan fachowiec taki mądry, to niech ci założy sprawny dla porównania. Jeśli kupisz nowy i objaw zostanie, z pewnością nie zwróci ci kasy.
Reasumując, zacznij od normalnego przeglądu, olej, filtry , świece, kable WN, rozrząd. Jak problem pozostanie, wtedy zaczniesz szukać głębiej, a przynajmniej będziesz miał spokój z podstawowymi sprawami.
  
 
Syciu a drogie to jest?
a kable WN i świece sam dam rade wyminic?
  
 
Dasz radę, tylko nie kupuj kabli jakiegoś dziadostwa za 60 zł.
  
 
ja byłbym za Czujnikiem wałka rozrządu, albo sonda. przepływomierz w dalszej kolejności
miałem padnięte te trzy sprawy, wymieniłem sondę, było troszkę lepiej, na luzie zaczął normalnie palić 0,9l/h a nie jak wcześniej 1,4l/h ale nadal dusił się do 1,5 tys obrotów, wymieniłem czujnik:
ULALA; chodzi jak nowa,
a, i nie mam już ograniczenia obrotów na 4,5 tysiąca a kręci się do 6,7 )))
  
 
ja bym posłuchał janusza równierz dysponuje takim silnikiem i to o czym on pisze to podstawa w naszych bolidach
ja stawiam na świece i kable. może ponadto trzeba ją porządnie przegonić po emerycie
  
 
Ja miałem podobne problemy, wymieniłem kable, świece, cewke, nawet patrzyłem czy czasami pasek rozrządu nie przeskoczył, wymieniałem filtr paliwa, aż w końcu po trzech tygodniach jeden elektronik stwiedził że trzeba wymienić lub przeczyścić Recyrkurator spalin- zawór ERG, przeczyścił i jak ręka odjął.