MotoNews.pl
  

E30 318 silnik M40 - wymiana wałka rozrządu i dźwigienek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, przymierzam się do wymiany wałka i dźwigienek. Z jakiej firmy kupić a jakich unikać jak ognia, żeby silnik dobrze służył? Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie?
Pozdrawiam
  
 
I jeszcze jedno. Czy razem z wałkiem rozrządu powinienem wymieniać koło zębate rozrządu?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
  
 
Jak chcesz żeby Ci cicho i równo chodził, wymień wałek, dźwigienki i hydrauliki. Było juz o tym. Do 8 zaworowca to jeszcze nie taka tragedia. Do 1200 zł powinieneś wymienić wszystko.
Ja swego czasu zastanawiałem się czy nie zakupić od tego_ziomka z allegro nowego wałka rozrządu za 415 zł (i schodzi w dół!). Cena niziutka a wałek ponoć oryginalny Bilstein
Co do koła zębatego to nie słyszałem, żeby się je wymieniało. No chyba, że coś się sypie albo dzwoni...
  
 
Cytat:
2005-06-16 18:30:35, biem pisze:
Jak chcesz żeby Ci cicho i równo chodził, wymień wałek, dźwigienki i hydrauliki. Było juz o tym. Do 8 zaworowca to jeszcze nie taka tragedia. Do 1200 zł powinieneś wymienić wszystko. Ja swego czasu zastanawiałem się czy nie zakupić od tego_ziomka z allegro nowego wałka rozrządu za 415 zł (i schodzi w dół!). Cena niziutka a wałek ponoć oryginalny Bilstein Co do koła zębatego to nie słyszałem, żeby się je wymieniało. No chyba, że coś się sypie albo dzwoni...


Hydrauliki mam już wymienione. Pozostał wałek i dźwigienki. Chodzi mi o to, których firm produkujących wałki unikać jak ognia, a które są ok. Nie chciałbym włożyć do silnika czegoś niedobrego.
Pozdrawiam
  
 
czesc

mam to samo do wymiany w silniki m-40 1.6, i koszt zakupu czesci plus wymiana okolo 1400 zeta, walek jest za 540 zeta,

w sobote oddaje samochod do mechanika do zrobienia mam nadzieje ze mnie nie zrujnuja bo te klepiace sie zawory mnie o zawal doprowadza


pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-16 23:18:09, michal25 pisze:
czesc mam to samo do wymiany w silniki m-40 1.6, i koszt zakupu czesci plus wymiana okolo 1400 zeta, walek jest za 540 zeta, w sobote oddaje samochod do mechanika do zrobienia mam nadzieje ze mnie nie zrujnuja bo te klepiace sie zawory mnie o zawal doprowadza pozdrawiam


Daj znać jak Ci zrobią, jakie będą odczucia z jazdy Ja muszę jeszcze poczekać jakieś 2 tygodnie na przypływ pieniędzy. Wtedy też od razu jadę do warsztatu
Pozdrowienia
  
 
I jak tam ludziska w sprawie wymiany tych elementów?
Ciekawy jestem jak rezultaty więc jak ktoś z Was wymienił - dajcie znać.
Dzięki
  
 
czesc

wlasnie jestem po wymianie
hydro 8 szt
dzwignie 8 sztutk
walek
koszt lepiej nie pytajcie same czesci jakies 1300 zeta plus robota

autko chodzi elegancko cicho i rowno wkreca sie na obroty bez problemu do czerwonego pola w trakcie wyprzedzania , na skrzyzwoaniu przy uchylonej szybie wcale go nie slychac,


pozdrawiam
  
 
Cześć Michał,
no to gratuluje brachu "odświeżenia" motorka. Nie krępuj się i wal ile Cie wyniosła cała robocizna.
Miałeś wcześniej problemy i nie kręcił Ci się do końca (na czerwone pole)?
Dzięki
  
 
na klepiacym walku wkrecal sie tylko do 5200 w trakcie jazdy bo na postoju to wkrecal sie do konca


pozdrawiam
  
 
Wiedziałem! U mnie jest dokładnie to samo! Budzi mi się ładnie od 4 tys. i chce iść ale od 4.5 nie może
Tak jak czytałem już gdzie indziej...w M40 to nie elektryka, lewe powietrze itp. tylko wałek rozrządu ...
Przynajmniej mam teraz pewność.
Dzięki
  
 
Cytat:
2005-06-26 23:39:30, biem pisze:
Wiedziałem! U mnie jest dokładnie to samo! Budzi mi się ładnie od 4 tys. i chce iść ale od 4.5 nie może Tak jak czytałem już gdzie indziej...w M40 to nie elektryka, lewe powietrze itp. tylko wałek rozrządu ... Przynajmniej mam teraz pewność. Dzięki




w koncu ladnie mruczy a nie klepie jak jaki stary diesel

co do budzenia sie to musze sprawdzic ale wydaje mi sie ze od 3.5 tys to dostaje malego odjazdu
  
 
Cytat:
2005-06-27 10:58:00, michal25 pisze:
w koncu ladnie mruczy a nie klepie jak jaki stary diesel co do budzenia sie to musze sprawdzic ale wydaje mi sie ze od 3.5 tys to dostaje malego odjazdu


heh to już tylko mój będzie klekotał jak stary diesel pzdr
  
 
W piątek jadę do serwisu na wymianę tego nieszczęsnego wałka i dźwigienek. Jak odbiorę auto po południu napiszę jakie wrażenia.
Pozdrawiam
  
 
Don-martinez, wymieniłeś już wałek i dźwigienki? Daj znać jak się teraz jeździ i jaki koszt. Dzięki
  
 
Ciekawy jestem Don_marinez jaka jest jest przyczyna wymiany wałka w twoim autku. Czy sama wymiana hydraulików dała jakieś efekty? A czy gołym okiem można ocenić stan wałka i dźwigienek?
  
 
Ciekawy jestem Don_marinez jaka jest jest przyczyna wymiany wałka w twoim autku. Czy sama wymiana hydraulików dała jakieś efekty? A czy gołym okiem można ocenić stan wałka i dźwigienek?
  
 
Cytat:
A czy gołym okiem można ocenić stan wałka i dźwigienek?


Milas, dźwigienki ponoć da się ocenić ściskając je (nie powinny mieć luzów na gówce) a wałek jak ma wytarte krzywki to widać to gołym okiem. Dzięki za info odnośnie sprawdzenia przytkanych kanalików olejowych przy wałku.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-16 08:25:09, biem pisze:
Don-martinez, wymieniłeś już wałek i dźwigienki? Daj znać jak się teraz jeździ i jaki koszt. Dzięki


Wymieniłem, wymieniłem. I powiem, że różnica jest. Koszt - 1200 PLN. Ale jak "uciszyłem" głowicę odezwał się dół silnika. Spece twierdzą, że to luzy na sworzniach tłokowych i panewkach. Poradzili mi, żebym poszukał sobie cały dół silnika w dobrym stanie - będzie taniej. A jak nie to kapitalka. Pisałem o tym tu: link i w sumie to się poważnie zastanawiam nad remontem.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-16 10:30:02, Milas pisze:
Ciekawy jestem Don_marinez jaka jest jest przyczyna wymiany wałka w twoim autku. Czy sama wymiana hydraulików dała jakieś efekty? A czy gołym okiem można ocenić stan wałka i dźwigienek?


Przyczyna wymiany wałka była prozaiczna - krzywki się powycierały. A jak wałek to od razu dźwigienki. Co do wymiany hydraulików - po ich wymianie było ciszej, ale dopiero jak powymieniałem resztę zrobiło się przyjemnie (pomijam stuki z dołu silnika)
Pozdrawiam