Kod błędu 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, zapala mi się lampka od silnika podczas jazdy na benzynie, sprawdziłem, wyświetla mi kod błędu 13 (czujnik tlenu lambda - przerwany obwód czujnika tlenu), sondę wymieniłem jakiś rok temu, szczerze mówiąc to nie wiem co z tym zrobić, może ktoś coś doradzi. I nie pomyliłem z kodem 12 bo najpierw jest 12 a potem 13, no i rada bym odłaczył akumulator też odpada - z góry dziękówa za wasz wysiłek intelektualny, pozdrawiam
  
 
Jedź na dobry przegląd diagnostyczny komputeru do serwisu. Tam wyjdzie każdy żle działający element. Może być tak, że na ciepłym silniku coś działa dobrze, a na gorącym już źle.
  
 
mało info podałeś...


Masz gaz.???
jaką sonde załorzyłeś.???
ktoś ci coś mieszał przy kablu z sondy.?? (przedłużany naprawiany ect..??)
sprawdzałeś czy nie przetarł się gdzieś przewód.????

awaria typowa przy gazie oraz przy sondach z allegro za 100zł ale dokładniejszą diagnoze mozna dać jak podasz wiecej szczegółow.
  
 
Możesz mieć rację, kupiłem taką tańszą sondę za 100, a gaz mam
  
 
Podaczas jazdy na lpg sonda jest fizycznie odpieta od ECu a podpieta do kompa gazowego. Zamiast niej podłączony jest emulator sondy który ma symulowac jej obecnośc a przez to nie wyskakiwanie błędów np. nr 13.

Niestety w ECU ze stajni GM prawidłowa emulacja jest raczej nie możliwa. Owszem mozna uzyskać efekt ze "check" się nie zapala ale to za mało. Często parametry ECU i tak sie rozjeżdzają co powoduje np. po powrocie na bezyne czkawkę ECU. Np. zalewa lub jesr skrajnie ubogo.

Wywalając emulator sondy i zostawiając wolny kabel uzyskasz najbardziej optymalny efekt . ECU wstawi sobie napięce wzorcowe 500mV na wejsciu sondy i czytając to napięcie poustawia sobie domyślne czasy wtrysku i domyslne wartości korekcji tzw. learn block'i. ECU ponadto bardzo szybko ożywa po powrocie na benzyne i nie ma efektów zalewania itp.

Jedyna wada to taka ze ECU rejestruje błąd 13 co oznacza właśnie ze ECU nie rejestruje zadnych zmian z sondy - co akurat jest prawdą. ECU nie przechodzi w zaden tryb awaryjny. Rozwiązaniem na lampkę jest jej odcięcie przekażnikiem na LPG.

KAzda inna metoda emulacji jest do dupy z wyjąkiem tego ze lampka jest nie odcięta. Kto co woli - jego sprawa

Z drugiej jednak strony piszesz ze masz tego bubla na benzynie. Oznacza to wiec ze masz padnięta sondę na 100% (lub urwany kabel w kierunku do ECU). A moze układ przełączający sondę na lpg -benzyna jest skwaszony - przekaźnik pewnie jakiś

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2005-06-19 22:56:45 ]
  
 
dzięki za wyczerpującą odpowiedź, problem występuje na paliwie, aczkolwiek ostatnio coś się poprawiło (samo) i na razie nie zapala się lampka....może już tak zostanie?
  
 
problem się rozwiązał ... uszkodzona sonda, dlatego na gazie było marnie a na paliwie świeciła się lampka , ale przy okazji wymieniłem kopułkę i na paliwie normalnie wcisnęło mnie w siedzenie a jak wymieniłem sondę to na gazie też całkiem fajnie się zrobiło