"nowy" gaz na rynku za jedyne 1pln

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słyszeliście coś o tym?
Ja się od młodszego brata dowiedziałem, choć sam nigdy wcześniej o tym niesłyszałem...
...że mają wprowadzić na rynek jakiś nowy gaz który będzie kosztował jedynie 1zł?
...aby móc jeździć na tym gazie, należy wprowadzić w swojej instalacji małe i niedrogie zmiany które pozwolą przystosować silnik do spalania tego gazu....
  
 
o ile sie nie myle to pierwsza taka stacja ruszyła gdzieś na śląsku. Jest to taki sam gaz jak w domach i stacja została właśnie otwarta na osiedlu przez prywatnych użytkowników


p.s zameldowałbyś się Łukaszu u mnie
  
 
Rozumiem, ze piszecie o CNG, tak?


"Jak jest różnica pomiędzy LPG a CNG?

Różnica tkwi w składzie chemicznym paliwa, metodach jego wytwarzania, w instalacji gazowej oraz kosztach zakupu ( 1 litr LPG cena około 1,80 zł, a 1 kg CNG około 1,20 zł). LPG to mieszanina ciekłego propanu i butanu w określonych proporcjach, powstająca w procesie fizyko-chemicznym. CNG to gaz ziemny - sprężony metan, będący paliwem naturalnym wydobywanym z ziemi. Instalacje CNG można swobodnie montować w samochodach osobowych, zarówno tych starszych generacji (gaźnikowych) jak też i tych najnowocześniejszych. Różnica w instalacjach LPG a CNG polega na tym, że ze względu na bardzo wysokie ciśnienie w CNG stosowane są specjalne zbiorniki o podwyższonych parametrach ze specjalnym osprzętem umożliwiającym zarówno tankowanie jak też i późniejszą prawidłową eksploatację urządzeń. W CNG stosuje sie też specjalne reduktory (miksery) oraz przewody, elektronika sterująca jest taka sama jak w LPG. Ze względu na wielkość tych zbiorników mamy do czynienia z poważnym ograniczeniem miejsca w bagażniku – nie ma możliwości zamontowania zbiornika w miejsce koła zapasowego, oraz zwiększenie masy własnej pojazdu. Zużycie gazu jest porównywalne ze zużyciem benzyny. W przypadku LPG mamy większy komfort zarówno w kwestii wykorzystania samego bagażnika - zbiornik można umieścić w miejscu koła zapasowego, podwiesić pod spodem (zbiorniki toroidalne) czy też umieścić za siedzeniem lub z boku w bagażniku (zbiornik cylindryczny). Kolejnym czynnikiem jest ilość stacji LPG, których mamy pod dostatkiem i nie ma problemu z tankowaniem, co także ma duże znaczenie. Stacji oferujących CNG jest w Polsce tylko ok. 14, co może stanowić problem. Kolejna różnica to jest wyższa cena zakupu instalacji CNG w porównaniu do LPG spowodowana zwiększonym kosztem zbiornika."

[ wiadomość edytowana przez: QLogic dnia 2005-08-20 14:15:05 ]
  
 
innymi slowy..niech sie w nos pocaluja komus kto juz jezdzi na lpg napewno nie oplaci sie taka zmiana..przypuszczam ze sam zbiornik bedzie kosztowal z 1000 przynajmniej na poczatku..do tego inny reduktor..czyli de facto nowa instalka..i pewnie za cene wtrysku lpg..nie wspominam nawet o znikomej ilosci miejsc do tankowania..
  
 
Cytat:
2005-08-20 12:39:24, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Słyszeliście coś o tym?



Na ten temat chyba była już długa debata w jakimś topicu, albo się mylę
 
 
Dokładnie tutaj była ta dyskusja.
  
 
Instalacje CNG zaklada firma Elpigaz na ul. Torunskiej w Warszawie.
  
 
Czy gdzieś na terenie Warszawy mamy stację CNG?
  
 
Ja slyszalem ze kazdy w domu bedzie mogl sobie zatankowac taki gaz i to w najblizszym czasie. Koszt instalacji do samochodu ma byc niewiele drozszy od zwyklej instalki i jesczze jedno volvo niedlugo ma wypuscic na rynek samochod zasilany tym ze gazem.
  
 
poki co jest tanio bo nie ma akcyzy...a co bedzie jak wejdzie akcyza?
a niemczech cng wcale nie jest tansze niz lpg...
  
 
KLIKAc

tankowanie samochodu gazem w domu


[ wiadomość edytowana przez: Bartek1112 dnia 2005-08-22 15:40:34 ]
  
 
ciekawe jak oni nalicza sobie akcyze na gaz skoro bedziesz tankowal u siebie w domu ze swojego licznika a jak ze swojego to zawsze sa sposoby na oszukanie (magnesy neodymowe daja mizerny efekt) lepiej pogadac z monterem gazu niech oszuka troche licznik on sie na tym zna) jak bedzier to troche tansze ja od razu wstawiam i jezdze za prawie darmo
  
 
Cytat:
2005-08-22 16:47:18, konradkar pisze:
lepiej pogadac z monterem gazu niech oszuka troche licznik on sie na tym zna



Nie da się bezinwazyjnie oszukać nowych liczników (oczywiście pomijam magnesy). Wprawdzie inwazji z zewnątrz nie będzie widać, ale pierwszym podejrzanym (jeśli plomba będzie nienaruszona) będzie właśnie monter.
  
 
Cytat:
2005-08-21 22:50:07, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Czy gdzieś na terenie Warszawy mamy stację CNG?


na ul.Kasprzaka
Dość dobrze opisane instalacje w ostanim numerze Auto Po Gwarancji


[ wiadomość edytowana przez: Zerwikaptur dnia 2005-08-23 06:54:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Zerwikaptur dnia 2005-08-23 06:56:13 ]
  
 
Cytat:
QLogic pisze:
(..) kosztach zakupu ( 1 litr LPG cena około 1,80 zł, a 1 kg CNG około 1,20 zł)



Poprawiłbym ten tekst : 1 m3 (w ciśnieniu atmosferycznym) za 1.20 zł. Ten 1m3 metanu równowarty jest ponad 1 dm3 benzyny i waży nie kilogram, a 0.71 kg.

Koszt instalacji CNG to podobno 8 tys.PLN.
Wg moich przeliczanek, zbiornik wysokociśnieniowy metanu o objętości 100 litrów mieści przy ciśnieniu 200 atm. ok. 20 m3 metanu. Czyli równowartość trochę ponad 20 l benzyny. Zewnętrzna objętość takiego zbiornika to pewnie ze 120 l i przy rozwaleniu takiego zbiornika w jakiejś mega-kraksie, znikają auta razem z sąsiednimi budynkami.



  
 
hehehe nie no panowie niewielkie zmiany w instalcji...hehehe proponuje lekture:

Forum instalatorów gazu - Wątek o CNG

Strona Lpigaz opisujaca dosyć dobrze instalcje CNG:

Strona Lpigaz

Niewątpliwie CNG jest przyszłością dla aut ale to narazie jeszcze paliwo jutra a nie dzisiaj w polsce poczekajmy zobaczymy jak bedzie.!