| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-07-11 22:34:49 1 jak kupiłem klamoty z silnikiem to miałem wał. Był ponoć przerobiony, tylko czy bedzie mi pasował do fiata jak by sie okazało że był robiony do poloneza? Skrzynia 5 od 132, most df.
2 co z łapami, bo moje wyglądają na serie od DOHC, czy nie trzeba nic spawać itp? 3 Czy jak już to zamontuje, i założe puszke od filtra (pewnie od fiata 131 albo 132, bo na gaźnik ADF wszystko będzie) to czy nie bedzie to wadzićo maske. I czy reduktor od gazu w przyszłości wejdzie? Acha, silnik 2.0. 4 I czy seryjna chłodnica z wentylatorem (od FSO 1500) podoła? Bo słyszałem ze sie grzeją i zastanawiam czy nie wmonować czegoś innego. [ wiadomość edytowana przez: Mikso dnia 2005-07-11 22:37:03 ] [ wiadomość edytowana przez: Mikso dnia 2005-07-11 22:37:47 ] |
Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-07-12 13:39:58 Oki, dzięki, łapy mam od dohc wiec ok. Jak coś wyniknie to bede sie pytał dalej, bo mam obawy co do tej przekładki, napewno coś wyjdzie przy okazji ![]() |
![]() pawelek94 fiat 125 Milanówek | 2005-07-14 23:59:28 Ja jak kupiłem taki silnik to też nieźle sie głowiłem.
Ale spoko silnik wszedł i łapy od DF jak na razie już pół roku i nic im nie jest a co do chłodzenia to też mam od DF tylko wentylator elektryczny umocowałem zaraz za atrapom nie przy silniku. I jak na razie nawet w warszawskich korkach ani razu sie nie zagotował. Skrzynie i most i wał mam niestety z poldka ale jakoś mi wystarcza. Moge tylko powiedzieć że na skrzyni od poldka mam leprze przyspieszenie niż na skrzyni z 132. Jedyna wada to jest mało odporna no i często trzeba sięgać do lewarka bo obrotonierz niesamowicie szybko sie zamyka!!!!! Powodzenia w mątarzu i chętnie pomoge i podziele sie doświadczeniem. I jeszcze jedno jak założysz mikser między gaźnikiem a filtrem to niestety ale będziesz musiał sklepać jeden profil maski bo nie zamkniesz. |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-07-15 12:11:17
Prosze nie ranic moich uczuc i pisac ZGODNIE Z REGULAMINEM FORUM BEZ BLEDOW ORTOGRAFICZNYCH |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-07-15 12:13:20
pagan Ty masz mikser w obudowie filtra, a kolega pawelek miedzy gaznikiem a obudowa filtra - tak wiec o grubosc mikserka (okolo 4 cm) podwyzsza sie obudowa filtra - i wtedy moze juz wtedy dotykac maski |
MolibdenFSO Miłośnik FSO Śl | 2005-07-21 17:07:45 Może to trochę nie na temat, ale od czego wziął się skrót DOHC??? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-07-21 17:26:37 Double Over Head Camshafts. - dwa wałki w głowicy. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
MolibdenFSO Miłośnik FSO Śl | 2005-07-21 19:24:12 Dzięki!!! |
andrzej_krakow (S) Miłośnik FSO Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-07-21 21:03:15
Właściwe DOHC oznacza "dwa wałki nad głowicą" - w odróżnieniu od silników CIH - Camshaft In Head - wałek w głowicy - zdaje się że cos podobnego miały np. niektóre stare Ople (Kadett C) |
waco DF Mikstat | 2005-07-22 16:32:27 silnik CIH sztandarowy silnik opli od połowy lat 60
kadett B C manat A B Ascona A B rekord C D E1 i E2 aż do Opla Omegi. robiony prawie bez zmian od 65 do 94 roku magia CIH hehe
doczekał sie nawet dołozenia 2 cylindrów i Omegowskie 3,0 to tez CIH na łancuchu rozrządu |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-07-22 18:13:46 "Niezniszczlne" silniki mercedesa 123 D również były skonstruowane w konfiguracji CIH. Jest to uklad który osobiście najbardziej preferuję. A tak naprawdę to nic innego jak OHV z przeniesienionym wałkiem do głowicy i usuniętymi zbędnymi wówczas laskami popychaczy - z ohavałek, w konstrukcji CIH zostają bowiem klasyczne "koniki", czyli dźwigienki zaworowe. Gdyby o taką zmianę pokusiła się FSO w swoich silnikach, oraz dołożonoby silnikowi brakujące dwie podpory wału to wszelkie gadania o jakiś swapach byłyby przymiotem tylko jakiś niepoprawnych malkonentów... a tak... |