Pytania odnośnie DOHC w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1 jak kupiłem klamoty z silnikiem to miałem wał. Był ponoć przerobiony, tylko czy bedzie mi pasował do fiata jak by sie okazało że był robiony do poloneza? Skrzynia 5 od 132, most df.
2 co z łapami, bo moje wyglądają na serie od DOHC, czy nie trzeba nic spawać itp?
3 Czy jak już to zamontuje, i założe puszke od filtra (pewnie od fiata 131 albo 132, bo na gaźnik ADF wszystko będzie) to czy nie bedzie to wadzićo maske. I czy reduktor od gazu w przyszłości wejdzie? Acha, silnik 2.0.
4 I czy seryjna chłodnica z wentylatorem (od FSO 1500) podoła? Bo słyszałem ze sie grzeją i zastanawiam czy nie wmonować czegoś innego.


[ wiadomość edytowana przez: Mikso dnia 2005-07-11 22:37:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mikso dnia 2005-07-11 22:37:47 ]
  
 
AD.1 wał bedzie pasował
AD.2 łapy seria pasują - ale są słąbe do momentu obr. 2.0 - co nie znaczy ze nie wytrzymają - jakis czas na pewno
AD.3 - nie wiem ale nie powinien filtr wadzic
AD.4 - mikser a nie reduktor -bo o tym mowa wchodzi w ADF do puszki nie podnosząc nic a nic filtra - wkłada sie go do srodka obudowy i weze gazu wychodza przez nawiercone otwory w obudowie
AD.5 chłodnica zdała by sie lepsza - od 132 miały inne zebrowanie. Ale do Fiata musisz cos dopasowac od innego.. poldka nowa chlodnica chyba nie wejdzie..

P.S. chodziło mi o seryjne oczywiscie łapy fso.. wytrzymają iles tam.. ale od DOHC jak masz to OK !


[ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2005-07-11 23:04:39 ]
  
 
Oki, dzięki, łapy mam od dohc wiec ok. Jak coś wyniknie to bede sie pytał dalej, bo mam obawy co do tej przekładki, napewno coś wyjdzie przy okazji
  
 
Ja jak kupiłem taki silnik to też nieźle sie głowiłem.
Ale spoko silnik wszedł i łapy od DF jak na razie już pół roku i nic im nie jest a co do chłodzenia to też mam od DF tylko wentylator elektryczny umocowałem zaraz za atrapom nie przy silniku. I jak na razie nawet w warszawskich korkach ani razu sie nie zagotował.
Skrzynie i most i wał mam niestety z poldka ale jakoś mi wystarcza. Moge tylko powiedzieć że na skrzyni od poldka mam leprze przyspieszenie niż na skrzyni z 132. Jedyna wada to jest mało odporna no i często trzeba sięgać do lewarka bo obrotonierz niesamowicie szybko sie zamyka!!!!! Powodzenia w mątarzu i chętnie pomoge i podziele sie doświadczeniem. I jeszcze jedno jak założysz mikser między gaźnikiem a filtrem to niestety ale będziesz musiał sklepać jeden profil maski bo nie zamkniesz.
  
 
Cytat:
2005-07-14 23:59:28, pawelek94 pisze:
(...) I jeszcze jedno jak założysz mikser między gaźnikiem a filtrem to niestety ale będziesz musiał sklepać jeden profil maski bo nie zamkniesz.



???????
  
 
Cytat:
2005-07-14 23:59:28, pawelek94 pisze:
....tylko wentylator elektryczny umocowałem zaraz za atrapom nie przy silniku.... mam leprze przyspieszenie ......Powodzenia w mątarzu ........



Prosze nie ranic moich uczuc i pisac ZGODNIE Z REGULAMINEM FORUM BEZ BLEDOW ORTOGRAFICZNYCH
  
 
Cytat:
2005-07-15 11:58:43, PAGAN pisze:
???????



pagan Ty masz mikser w obudowie filtra, a kolega pawelek miedzy gaznikiem a obudowa filtra - tak wiec o grubosc mikserka (okolo 4 cm) podwyzsza sie obudowa filtra - i wtedy moze juz wtedy dotykac maski
  
 
Może to trochę nie na temat, ale od czego wziął się skrót DOHC???
  
 
Double Over Head Camshafts. - dwa wałki w głowicy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dzięki!!!
  
 
Cytat:
2005-07-21 17:26:37, OLO pisze:
Double Over Head Camshafts. - dwa wałki w głowicy.


Właściwe DOHC oznacza "dwa wałki nad głowicą" - w odróżnieniu od silników CIH - Camshaft In Head - wałek w głowicy - zdaje się że cos podobnego miały np. niektóre stare Ople (Kadett C)
  
 
silnik CIH sztandarowy silnik opli od połowy lat 60
kadett B C manat A B Ascona A B rekord C D E1 i E2 aż do Opla Omegi. robiony prawie bez zmian od 65 do 94 roku magia CIH hehe
doczekał sie nawet dołozenia 2 cylindrów i Omegowskie 3,0 to tez CIH na łancuchu rozrządu
  
 
"Niezniszczlne" silniki mercedesa 123 D również były skonstruowane w konfiguracji CIH. Jest to uklad który osobiście najbardziej preferuję. A tak naprawdę to nic innego jak OHV z przeniesienionym wałkiem do głowicy i usuniętymi zbędnymi wówczas laskami popychaczy - z ohavałek, w konstrukcji CIH zostają bowiem klasyczne "koniki", czyli dźwigienki zaworowe. Gdyby o taką zmianę pokusiła się FSO w swoich silnikach, oraz dołożonoby silnikowi brakujące dwie podpory wału to wszelkie gadania o jakiś swapach byłyby przymiotem tylko jakiś niepoprawnych malkonentów... a tak...