CZY WARTO KUPIĆ RS"a ? ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Już od jakiegoś czasu dręczy mnie to pytanie.
Jest ono skierowane głównie do włascicieli RS'ów mk5 i 6.
Noszę sie z zamiarem kupna nowego(starego) forda oczywiście i przeglądając ogłoszenia aut sprowadzonych z zagranicy spotkałem kilka ofert za rozsądne(moim zdaniem) pieniądze (ok5000 plnów bez opłat).

Jak wygląda eksploatacja tego auta??
Jakie są ceny części??
Ile pali i czy dobrze sprawowałby sie na LPG??

Czekam na obiektywne opinie, dodam ze w tym samym przedziale cenowym znajdują sie mk7 w normalnych wersjach co jest dla mnie głównym dylematem i alternatywą.

Dzięki wielkie!
 
 
Chyba już to omówiłem pokrótce w mailu, nieprawdaż?

Ale naturalnie niech się Brać RSiaków wypowie
  
 
Nie mam Rs'a, ale za 5000 + oplaty wyrwiesz oczywiscie Rs'a, tylko w jakim stanie . . . nie widzi mi sie Rs za 5000, szczerze ci powiem
  
 
o super ze ktos zaloezyl taki temat bo wlasnie wczoraj 1 raz jezdzilem RSem i mam ochote na takie cudo
  
 
Esploatacja? Lejesz (gaz/benzyna) i jezdzisz, jak cos padnie to na forum i zaraz sie czesci znajda, ewentualnie jakis szrot. Czy cos pada czesto? A bo ja wiem... To wszystko zalezy (od wszystkiego). Ceny czesci? Hmm... Czesci jak czesci, nie mialem 'mniejszego' to nie wiem. Chyba wypada to podobnie do mniejszych wersji. Spalanie? Gazu mi bierze od ~9l (trasa mieszana, czesto deptam) do ~14l (miasto, nie zdazylo sie, zebym nie deptal). Przy 200km/h 20l Sprawowanie na gazie? Dobre cewki, kable i swiece - nie odczujesz roznicy poza spadkiem mocy. To byla opinia nr 2, czekaj na reszte
  
 
Rysiek, a skad ty masz takiego grilka? Ja takiego chce!
  
 
ja jestem właścicielem rsa i powiem tylko jedno fajnie sie jezdzi, ale jak sie zarabia bo jak nie to grrrrr. strasznie jest i koszta, ale zabawka fajna jak za taka kase
  
 
No właśnie, jak sie zarabia ja na razie sie uczę. Nie widzi mi się częstsze tankowanie do baku niż wiadomo gdzie zwłaszcz że studenci z regóły tna kosztyprzy samej ziemi
chociaż z drugiej autko sie odwdzięcza osiągami

Czyli z tego wynika że ekonomicznie to sie nim nie jeżdzi.

Jak wyglada usterkowość, na co zwrócić uwagę przy zakupie, co świadczy np o zakatowanym motorze itp??
 
 
to i moze ja sie zapytam... czy warto jest brac mk6 cabrio w stanie: do remontu za 200 euro??

do roboty:
-dach,
-silnik (dawce na SWAP-a juz mam)
-lakier
  
 
Albo się chce oszczędności (i kupuje 1.3 - nie ujmując posiadaczom 1.3), albo się kupuje RS-a.
  
 
słusznie....albo sie jeździ szybko albo oszczędnie....ceny części do eReSów są wyższe niż do innych ayt....tylko dlatego że to RS. Spalanie myślę że około 10 srednio....jak masz ciężką nogę to 12 moze więcej..u mnie w mieście dochodzi do 14 na 100 km. Poza tym moim skromnym zdaniem kupowanie RSa i wstawianie do niego gazu to profanacja....i tyle. Jak Cię nie stać na utrzymanie zastanów się nad mniejszym silnikiem bo autko potrafi być zlośliwe i benzynożerne
  
 
Cytat:
2005-07-22 23:53:49, Artur_ST pisze:
kupowanie RSa i wstawianie do niego gazu to profanacja....i tyle. Jak Cię nie stać na utrzymanie zastanów się nad mniejszym silnikiem



Popieram w pełnej rozciągłości
  
 
Cytat:
2005-07-22 22:08:20, RysiekLBN pisze:
o super ze ktos zaloezyl taki temat bo wlasnie wczoraj 1 raz jezdzilem RSem i mam ochote na takie cudo



Ja od zawsze mam ochotę na takie cudo, ale mnie na razie na nie nie stać. Zajobowi radzę kupić MK VII w "normalnej wersji" - jeśli dobrze rozumiem - od 1,4 do 1,8 - w utrzymaniu będzie tańszy niż RS MK VI, a nawet V.
  
 
Cytat:
2005-07-22 23:53:49, Artur_ST pisze:
Poza tym moim skromnym zdaniem kupowanie RSa i wstawianie do niego gazu to profanacja....i tyle. Jak Cię nie stać na utrzymanie zastanów się nad mniejszym silnikiem bo autko potrafi być zlośliwe i benzynożerne



No to sprzedaję i kupię sobie Mk III RST I poobjeżdżam Was trochę
  
 
Cytat:
2005-07-23 07:00:14, WilK pisze:
No to sprzedaję i kupię sobie Mk III RST I poobjeżdżam Was trochę




tja mk III w dobrym stanie i może jeszcze w Polsce
  
 
Cytat:
2005-07-23 09:38:25, slawas1 pisze:
tja mk III w dobrym stanie i może jeszcze w Polsce



Hiehie, żartowałem przecież Za utrzymanego Mk III RST u Herbatników dostałbym ze 3 RSy Nie mówiąc np. o takim Mk II RS1800i
  
 
Cytat:
2005-07-22 22:10:48, YasieK pisze:
Rysiek, a skad ty masz takiego grilka? Ja takiego chce!


kupilem go juz z takim cudem ktos wyciął gorną listwe grilla i wsadzil siatreczke...
  
 
Cytat:
2005-07-22 23:53:49, Artur_ST pisze:
słusznie....albo sie jeździ szybko albo oszczędnie....



mam rozumieć że RSem nie da się przyoszczędzić?
Moim zdanie RS to nie tylko silnik(chociaż mogę sie mylić), a że LPG to profanacja to też się nie zgodzę, gaz ma więcej oktanów niż benzyna, poza tym mój 1.4 pali ok 10 litrów LPG, więc jak RS będzie palił 14 to jeszcze nie będzie tak źle. Jeśli chodzi o mnie to nie ma innej opcji, nie stać mie na 50zł za 100km Zawsze z resztą można przełączyć na benzynę.

Poza tym mi na przykład nie chodzi o to żeby ciągle jeździć szybko tylko żeby móc jeździć szybko, mieć zapas mocy a nie ciągle kopać auto w dupe.
Martwi mnie tylko właśnie te części zamienne, jeśli źle się trafi to drugie 5000 na remont pójdzie, a to nie będzie zbyt ciekawe.

 
 
Cytat:
2005-07-23 12:49:05, zajob pisze:
mam rozumieć że RSem nie da się przyoszczędzić? Moim zdanie RS to nie tylko silnik(chociaż mogę sie mylić), a że LPG to profanacja to też się nie zgodzę, gaz ma więcej oktanów niż benzyna, poza tym mój 1.4 pali ok 10 litrów LPG, więc jak RS będzie palił 14 to jeszcze nie będzie tak źle. Jeśli chodzi o mnie to nie ma innej opcji, nie stać mie na 50zł za 100km Zawsze z resztą można przełączyć na benzynę. Poza tym mi na przykład nie chodzi o to żeby ciągle jeździć szybko tylko żeby móc jeździć szybko, mieć zapas mocy a nie ciągle kopać auto w dupe. Martwi mnie tylko właśnie te części zamienne, jeśli źle się trafi to drugie 5000 na remont pójdzie, a to nie będzie zbyt ciekawe.



jak dla mnie mozesz sobie w nim założyć nawet baterie słoneczne...nie interesuje mnie to...co do gazu mam swoje zdanie i nic mnie nie przekona. niestety większość eReSów to takie w które trzeba zarraz po kupnie wsadzić większe lub mniejsze pieniądze.
  
 
Ja nikogo nie mam zamiaru przekonywać do gazu, jakbym miał pieniądze to też bym jeździł na paliwie, niestety jednak potrafie liczyć i wiem o ile taniej się na nim jeździ. Dlatego napisałem że jeśli chodzi O MNIE to nie ma innej opcji, niestety nie kupię auta żeby stało, musi jeździć i tyle, a im taniej tym lepiej.


Abstrahując od zużycia paliwa chciałbym jednak ponowic pytanie na co głównie powinno się zwrócić uwagę przy zakupie tego auta??