Zacięcie wewnetrznej blokady centralnego zamka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W ostatnim czasie spostrzegłem ze zamek centralny od strony kierowcy nie domyka wewnetrznej blokady przeciwko zlodziejom. Chodzi mi tutaj o to ze zamykanie w pozycji 1 kluczykiem dziala, drzwi zamykaja sie , lecz gdy przekrecam kluczem o dalsza pozycje 2 czyli max w prawo nie slysze silownika od wewnetrznej blokady drzwi, ktora blokuje caly system otwierania drzwi od wewnatrz, Kiedy wykonalem zamykanie drzwi od strony pasazera blokada dziala i nie mz mozliwosci otworzenia drzwi od wewnatrz (silowniki blokuja z wszystkich stron otwarcie drzwi )
Nie wiem czy mam rozkrecac caly zamek od strony kierowcy i tu mam problem , nie chce tez grzebac w centralce bo mozna latwo ja spaprac ! moze ktos juz mial taki problem i jest w stanie pomoc. ?? wie w czym rzecz ?? PZDR


[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-07-23 02:52:51 ]
  
 
Ktoś kiedyś porównywał zamek do stacyjki, ponieważ jest tam równie dużo kabli pociągniętych. Może coś się poprostu odłądczyło lub nie łączy

Załóż sobie sterowanie z pilota i będzie po problemie, jak mi się zacinał zamek to tak zrobiłem i już zamka nie używam
  
 
Witam
Mam centralny sterowany z pilota (zamknięcie drzwi=uzbrojenie alarmu), czy to znaczy że przy zamykaniu drzwi z pilota zamykaja się na dwa razy z tak zwanym ryglowaniem?? Myślałem ostatnio własnie jak się ma zamykanie z pilota a blokowanie drzwi.
  
 
sprawa jest na tyle śmieszna co skomplikowana. sprubuj tak: po zakończeniu jazdy jak prubójesz zamknąć samochód od strony kierowcy, najpierw przejdz sie i otwórz i zamknij dżwi pasażera(bez kluczyka, tylko klamką), a potem dopiero zamknij dżwi kierowcy. jak zarygluje, to znaczy, że nie dociera do sterownika sygnał o otwarciu drzwi kierowcy i nie rygluje wtedy z tej strony. przerabiałem ten temat. co do pilota to dość bardziej skomplikowane i było już na ten temat. poszukaj bo ja niepamiętam o co tam chodziło, chyba o jakiś dodatkowy kabel do centralki.
  
 
Ja jak zamykam z pilota alarmu to zamyka mi się z ryglowaniem i uzbraja się seryjny alarm.

Mam tak, bo sam alarm zakładałem
  
 
Cytat:
2005-07-23 14:51:37, krzysiek77 pisze:
sprawa jest na tyle śmieszna co skomplikowana. sprubuj tak: po zakończeniu jazdy jak prubójesz zamknąć samochód od strony kierowcy, najpierw przejdz sie i otwórz i zamknij dżwi pasażera(bez kluczyka, tylko klamką), a potem dopiero zamknij dżwi kierowcy. jak zarygluje, to znaczy, że nie dociera do sterownika sygnał o otwarciu drzwi kierowcy i nie rygluje wtedy z tej strony. przerabiałem ten temat. co do pilota to dość bardziej skomplikowane i było już na ten temat. poszukaj bo ja niepamiętam o co tam chodziło, chyba o jakiś dodatkowy kabel do centralki.



Nie wiem czy chodzi tutaj o ryglowanie , ale problemem jaki staram sie wytlumaczyc jest brak kontaktu od strony kierowcy centralnego zamka kiedy przesuwam kluczykiem w pozycje 2 czyli po niemiecku DIEBSTAHLWARNANLAGE - dodatkowe zabezpieczenie antyzlodziejskie dzialajace na zasadzie blokady wewnetrznych drzwi podczas przekrecenia kluczyka w pozycje 2 - max w prawo. Z poczatku nie mialem pojecia o tym dodatkowym zabezpieczeniu dopiero kiedy dostalem niemiecka instrukcje obslugi doszedlem ze to jest dodatkowa wewnetrzna blokada wszystkich wewnetrznych drzwi wraz z klapa bagaznika. Powiedzialem to kolesiowi ktorego rowniez to zaciekawilo, wsiadl do srodka auta, ja przekrecilem kluczem w pozycje 2 , lecz od strony pasazera bo od kierowcy jak juz opisalem nie dziala ( drzwi zablokowaly wszyskti zamki, kolega kiedy chcial wyjsc z srodka auta nie mogl !! klamka od wyjsca byla zablokowana , pozostalo mu tylko wybicie szyby w celu wyjscia i to wlasnie zabezpieczenie polega na tym ze zlodziej musi poswiecic wiecej czasu na wyjscie z auta podczas nieudanej proby uruchomienia silnika. ZABEZPIECZENIE PERFEKT

A wiec nie doszlismy do porozumienia , ryglowanie dziala lecz nie dizala zamykanie dodatkowej blokady od strony kierowcy , trzeba zamykac albo od pasazera albo klapa bagaznika .

malo osob wie o tej blokadzie , bynajmniej nikt z moich znajomych ktorzy posiadaja auta BMW z seryjnie montowanym centralnym zamkiem nie uzywalo tej dodatkowej opcji zabezpieczajacej. Ludzie przez centralny zamek rozumieja ryglowanie wszystkich drzwi + bagaznika, nie wykorzystuja oni dodatkowego zastosowania centralnego zamka .

PS: Jesli ktos nie wie o co kaman w skrocie powiem niech ktos wsiadzie do srodka auta a wy zamknijcie auto przekrecaja kluczem w pozycje 2 . jak na rysunku) Mosliwosc wyjscia jest tylko 1 !!!



  
 
dokładnie o tej funkcji pisze kturą ty odkryłeś. niestety co do bagażnika sie mylisz. rygluje sie go osobno wyciągając kluczyk poziomo. bagażnikiem też nie zaryglujesz dżwi, tylko możesz je zamknąć. sprubuj zrobić tak jak opisałem. nie musisz zamykać kolegi. wystarczy słuchać ile razy klepnie zamek.
  
 
Cytat:
2005-07-24 13:23:51, krzysiek77 pisze:
dokładnie o tej funkcji pisze kturą ty odkryłeś. niestety co do bagażnika sie mylisz. rygluje sie go osobno wyciągając kluczyk poziomo. bagażnikiem też nie zaryglujesz dżwi, tylko możesz je zamknąć. sprubuj zrobić tak jak opisałem. nie musisz zamykać kolegi. wystarczy słuchać ile razy klepnie zamek.




Zrobilem jak opisales i lipa z pewnoscia jakis kabelek sie musial odczepic, co do kolegi to nie wiezilem go w aucie tylko zalozylem sie z nim ze nie wyjdzie z auta, zaklad wygralem, ale co do tej blokady to nie mam pomyslu jak tu oszukac caly system .
  
 
jeśli nadal nie działa, to już musisz zdjąć tapicerke, i dostać sie do kostki na bembenku zamka lub okablowania tej kostki. tam szukaj przyczyny. na kostce są 3 mikrostyki. każdy do czegoś innego, do domykania szyb też. robota trudna i łatwiej coś zepsuć niż naprawic. sprawdz najpierw wszystkie wiązki w dżwiach.
  
 
Cytat:
2005-07-24 13:43:23, krzysiek77 pisze:
jeśli nadal nie działa, to już musisz zdjąć tapicerke, i dostać sie do kostki na bembenku zamka lub okablowania tej kostki. tam szukaj przyczyny. na kostce są 3 mikrostyki. każdy do czegoś innego, do domykania szyb też. robota trudna i łatwiej coś zepsuć niż naprawic. sprawdz najpierw wszystkie wiązki w dżwiach.




W ostatecznosci jak mowisz ze jest tam kostka to mam takiego pomysla aby przelozyc kostke z drzwi pasazera , bo i tak nie bede chodzil i zamykal naookolo zamek aby zablokowac auto, ale nie wiem czy tam z kolei jest inne zamykanie w lewo, a od kierowcy w prawo sie zamyka, nie wiem o co chodzi, ale nie obejdzie sie chociaz bez sciagniecia tapicerki i ogledzin oraz stwierdzenia na pierwszy rzut oka czy jakis kabel sie nei odczepil, ROZKRECIMY - ZOBACZYMY.


[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-07-24 13:53:11 ]
  
 
niestety może niepasować lewy na prawy i odwrotnie. obie strony mają rużne funkcie. lewa może mieć podgrzewanie bembenka, a prawa ma napewno awaryjne otwieranie i niestety moą niepasować.