| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Chrostek Miłośnik FSO ![]() BMW e34 525i/ FSO Wa ... Łomża | 2005-04-24 12:23:11 u kumpla oboty skakały jak mu lambda padła, i nie wysyłała sygnału o sładzie miesznki, może u Ciebie jest to samo? podjedz do jakiegos serwisu niech Ci sprawdzą komputer
ja mam na gazniku i mi gubi obroty, ale tylko na zimnym silniku, najprawdodpodobniej tak ma być |
kroppo Avensis 2,0TD wrocław | 2005-04-24 21:29:58 Wązne pytania, mój post faktyzcnie był neico lakoniczny.
Poldek ma monowtrysk, bo jest z roku `95. Nie ma sondy lambda, a zatem tę niedogodność diagnostyczną mamy z głowy. Na benzynie ten problem, wydaje się wcale nie wystepować, w kazdym zakresie obrotów i sytuacji operowania gazem. Co do generacji.....nei ma pojecia, ale marki BRC, jest pozbawiona komputera, i to chyba tyle, co o niej moge powiedzieć. Wielkie dzieki za diagnostyczną dociekliwość kroppo |
profil-usunięty | 2005-04-24 22:22:24
delikatnie powiedziane, ale miło, że to dostrzegłeś....
wiesz, dogodność niedogodność, mi tam ostatnio coraz bardziej się ona podoba i szczerze mówiąc każdemu GLE polecałbym instalację kolektora GSI, sondy lambda i przeróbkę instalacji na silnik krokowy - układ jest wtedy na bieżąco kontrolowany, a nie zależy od tego, jakiej konstrukcji masz parownik i mikser... a przechodząc do rzeczy
napisz jeśli możesz czy po czymś szczególnym coś takiego się stało? teoria do twojej usterki wygląda następująco - komputer ECM wersji AF ma ustalone pewne położenie silnika krokowego (plus minus pewien stopień regulacji w zależności od chwilowych parametrów otoczenia) dla którego ma powiedziane, że przeciętny silnik 1500 będzie miał właściwą prędkość wolnych obrotów. - parownik ma ustalone śrubą wstępne ugięcie membrany powodujące określony wypływ gazu pod wpływem pracy silnika na wolnych obrotach Przy właściwych warunkach pracy to "działa". Co może być u Ciebie? Efekt może być jak poniżej (pomóżcie proszę fachowcy od gaźników w sprawie oceny skutków przeciętnego wzbogacania mieszanki wolnych obrotów): - pierwsza i najistotniejsza przyczyna: silnik krokowy kanału obejściowego wolnych obrotów w urządzeniu wtryskowym (element modułu wtryskiwacza benzyny) nie może zamknąć się do końca, przez co jest za bardzo uchylony - wolne obroty są "naturalnie" wysokie, tak jakby była uchylona częściowo przepustnica (ale byłoby to wysoce nieprawdopodobne, albo inaczej mówiąc bardzo złośliwe rozwiązanie bo piszesz, że na benzynie takich problemów nie masz - ważne jest to byś sprawdził samochód na benzynie, bo powyższy przypadek jest najważniejszym do wyeliminowania, inaczej będziesz psuł dobrze wyregulowany parownik bez sensu) - druga, najłatwiejsza do sprawdzenia, choć być może zupełnie nieprawdziwa hipoteza (jest szansa na to że jest bzdurą!): zabrudzony filtr powietrza w stopniu powodującym występowanie podwyższonego podciśnienia w zespole przepustnicy powoduje nadmiernie wzbogaconie mieszanki, powodującej wchodzenie na obroty (nie mam na tyle doświadczenia by móc stwierdzić, że te słowa napewno nie są po prostu bzdurą, przez co nie jestem pewien czy takie coś jest możliwe). Komputer benzynowy ECM w tym scenariuszu zamknął silnik wolnych obrotów na tyle na ile algorytm mu pozwala i skończyła mu się dalej regulacja - ECM nigdy nie zamknie całego kanału wolnych obrotów, bo nie może sam swoimi poczynaniami zgasić pracującego silnika. - rozkręcona śruba regulacji składu wolnych obrotów w parowniku tak, że podnoszą się wolne obroty (wyjaśnienie analogiczne jak w poprzednim przypadku tyle że winnym nie jest filtr powietrza a rozregulowany parownik). - (hipoteza dodatkowej usterki) - może być jakieś powietrze zasysane "na lewo", które mieszając się z gazem powoduje wkręcanie się silnika na obroty - ... (w tej chwili nie mam więcej pomysłów na scenariusze prawdopodobne i sensowne) Jak bym to sprawdził: - dokładne testy na benzynie zachowania się silnika (by przeanalizować scenariusz numer 1) - zdjęcie urządzenia wtryskowego i obserwację zachowania się głowicy silnika krokowego wolnych obrotów po włączeniu zapłonu - ECM go zamyka maksymalnie i po chwili delikatnie cofa - przyjrzec sie czy zamknie sie caly - wymiana filtra powietrza - proba regulacji wolnych obrotow sruba na parowniku Nie polecalbym innej kolejnosci i polecam uważną regulację śruby skladu mieszanki wolnych obrotów w parowniku (sam rozebralem jeden parownik i przez zle wkrecona srube wolnych obrotow mialem ogromne klopoty z jego ponownym uruchomieniem - nie udało mi się to defacto do dziś wiec polecam ostrozne krecenie sruba na parowniku z zapisywaniem na kartce o ile i w ktora strone kreciles, by w razie czego moc wrocic do stanu sprzed prób regulacji)
Jak najbardziej jest to pierwsza generacja... w opinii jednego dobrze poinformowanego człowieka instalacja bardzo dobrej firmy!
Proszę, jeśli będziesz chciał skorzystać z tych rad UŻYWAJ GŁOWY we wszystkim co robić będziesz. Nie chciałbym usłyszeć potem, że coś przez moje rady popsułeś - wszystko co napisałem napisałem w dobrej wierze i mam nadzieję, że Ci to pomoże. Pozdrawiam. |