Czy komputer wykazałby uszkodzenie slinka krokowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Serdecznie!!!
Wiem że temat obrotów jak również silnika krokowego był wałkowany setki razy, ale przeglądam te tematy juz ładnych pare godzin i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie
Mianowicie ponad miesiąc temu zaczęło coś niepokojącego dziać się z obrotami w moim Escorciku 1,6 16V 96r. - zaczęły falować.
Pewnego dnia po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na chwilę i już nie mogłem zapalić ponownie samochodu. Po wielu próbach udało się, ale obroty spadały i silnik gasł. Po dojechaniu do mechanika poprawilo sie i wszystko chodziło ładnie. Podłączył go do komputera ( Serwis Boscha) okazało się, że wszystko gra. Zresetowali komputer i miesiąc było dobrze. Czasami ale bardzo sporadycznie obroty spadały do 700 ale to były dosłownie sekundy.
Dzisiaj znowu problem powrócił
Jak zapalam auto obroty spadaja i samochód gaśnie. Jesli je porządnie przygazuje 4500-5000 obrotów silnik już nie gaśnie, ale obroty spadaja bardzo powoli i utrzymują się na wysokości 900-950 czyli w normie.
Czy badanie komputerowe wykazałoby uszkodzenie w silkniku krokowym????????????????
Czy może to być również zanieczyszczony filtr paliwa??????
Czy po odłączeniu przepływomierza powietrza od filtr powietrza cos powinno sie dziać ??????

Pozdrawiam
Łukasz
  
 
1. nie jestem szpecem od elektroniki /hiehie - wogóle nie jestem elektronikiem/ ale wydaje mi się że komp nie wykaże tego

2. filtr paliwa zawsze warto wyminić jak jest stary /choć nie sądzę żeby to było przyczyną Twoich problemów/

3. no raczej powinno, inaczej nie montowali by tego ustrojstwa
  
 
Koledzy nikt z Was nie ma na ten temat opracowanej odpowiedzi??
  
 
wszystko zalezy czym była robiona diagnoza.Jesli WDS/FDS to diagnoza wiarygodna, jesli czymś innym, to nie zawsze.
Komp nie zawsze wykaże bład Zaworu wolnych obrotów.
Przyczyna mga byc zupełnie inne rzeczy.
  
 
Komp najczęściej wykryje usterki w połączeniach lub skrajnie odchylonych wartościach sygnału z danego czujnika.Awarie krokowca to najczęściej zawieszanie się go na skutek zacierania( lub brudu).Falowanie obrotów moze być spowodowane również zabrudzeniem przepływomierza....a spadek obrotów moze być również spowodowany np uszkodzeniem czujnika ciśnienia w układzie wspomagania lub przerwą w jego obwodzie.Przyczyn oczywiście może być wiele...to jest tylko przykład z życia wzięty.