Pytanie o wypalanie zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jesli gaz jest ustawiony ubogo na jałowym 0V (przy równych, stabilnych obrotach), a powyzej 1000 obrotów wzbogaca do wartości 0,7-0,8V jakich konsekwencji mozna się spodziewac dla silnika?? Zakładając że silnik na jałowym pokonuje własne siły bezwładności i pracuje na minimalnych obrotach, nie grzeje się aż tak.
Praca przy normalnej jeżdzie w granicach 3000 efektuje Lambdą około 0,6V, a wdepniecie gazu powoduje wzrost napięcia na Lambdzie powyzej 0,6V. Instalacja na śrubę.
  
 
Ciekawe pytanie. Ja u siebie też mam ustawiona mieszanke uboga na wolnych obrotach , ale nie spada mi napięcei na 0 , mam tak około 0,2 V.

Nikt nie zna odpowiedzi na pytanie emika?
  
 
Witam. Coś jest nie tak, to pewne. Skoro to I gen. to moim zdaniem trzeba podregulować parownik i ewentualnie lekko skorygować na registrze, bo 0V to totalnie za ubogo - powinno być przynajmniej 0,3V. Tym bardziej, że raczej powinno być odwrotnie tzn. na jałowym troszeczkę za bogato, a dopiero na wysokich obrotach lekko uboższa mieszanka. Przynajmniej tak jest w dobrze wyregulowanej instalce I gen.
  
 
Jezeli silnik nie pracuje przez caly dzien na jałowych to nic mu chyba nie bedzie.Chyba masz malutki palnik w mixerku skoro na wolnych nie zasysa wiekszej dawki gazu.
  
 
Od roku jezdze na 0,1 - 0,15V, ciekawe jak dlugo jeszcze...?
  
 
Cytat:
2005-07-23 22:39:17, carinus pisze:
Jezeli silnik nie pracuje przez caly dzien na jałowych to nic mu chyba nie bedzie.Chyba masz malutki palnik w mixerku skoro na wolnych nie zasysa wiekszej dawki gazu.



Raczej ma za duzy mikser. Ciaśniejszy mikser spowodowałby większe podciśnienie i więcej gazu. Ale może być tak, że mikser ok ale na parowniku srubka od jałowych trzoszke za mocno zakręcona. Poluzuj zeby wzrosła lambda.

Pozatym to nie jest takie proste ustawić np. na 0,3 V bo charakterystyka lambdy jest bardzo stroma i wystarczy ze sie zatankuje innej jakosci gaz i juz nie bedzie 0,3 tylko np. 0 V. Ustaw sobie na ciut bogatszą mieszanke na jałowym.
  
 
Witam
Co do regulacji, miałem bogatszy bieg jałowy w granicach 0,6V, a pózniej, ze wzrostem obrotów, równiez w tych granicach. Z faktu że mam pełny wtrysk na Pb i grzany kolektor ssący wartosci lambdy na jałowym zmieniały sie znacznie, z tendencją do wzbogacania. Przy tego typu ustawieniach silnik miał muła przy przyspieszaniu (dziura) - gwałtowne zubozenie mieszanki, czy też zalewanie, zresztą obserwowane - lambda 0. Miał tez apetyt na LPG i śmierdziało siarkowodorem. Generalnie nie mam mozliwości ustawić instalki na trwale na wartość 0,5-0,2V. Uda mi się to na chwile, a pózniej wskazuje warosci zerowe. Nie posądzam uszkodzenia lambdy. Na Pb jej praca jest poprawna (szybkie zmiany z wartosci bogatych do niskich). Więc skoro silnik chodzi poprawnie, przy obecnych ustawieniach zbiera się, nie smierdzi gazem i zgniłymi jajami, mozna przyjąć że jest oki. A sam pomiar lambdy, błędny, czy też jej charakterystyka daje o sobie znac??
Mikser mam 32, przepływomierz klapowy oraz klape i antywybuch.
Moze ta całość w ukladzie dolotowym wpływa na brak mozliwosci ustawienia lambdy na "cymes"