Ciśnienie oleju podczas jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas prowadzenia auta ciśnienie oleju jest na w miare zadowalającym poziomie jednak na niskich obrotach spada w dół i utrzymuje się w dolnej granicy . Temperatura silnika jest w porządku. Jednak sam mój mechanik obawiał się czy wogóle dojade do Białegostoku i czy nie zagotuje silnika.

Kasy braknie w portfelu a jeść trza. Więc jaki olej polecacie tani i dobry, sprawdzony przez was do motoru 1300 z gazem Łada 2107
  
 
Vodz to niski poziom oleju czy masz tak niezaleznie od tego ?
Bo ja kiedy pojezdze troche na wyzszych obrotach albo jak np. jade jakis czas pod gore, a pozniej na luzie to wlasnie na wolnych obrotach mruga kontrolka cisnienia. I nie wiem z czego to - czy z pompa oleju cos nie tak, czy moze jakis inny problem.
  
 
U mnie olej jest na niskim poziomie ale coż zawiera się w skali pomiędzy max a min ;]. Napewno będe musiał go zmienić pytanie tylko na jaki bo nie widzi mi się wydawać 130 zeta na olej :/
  
 
Ja wlewam Lotosa 15W/40. Teraz zaczalem dolewac tez Lotosa tylko specjalnie dla aut z LPG.
  
 
Może cene pamiętasz?
  
 
Na stacji BP kosztule ok. 12 zł za litrowe opakowanie - ten zwykly 15W/40 jest w szarym opakowaniu, ten do LPG z tego co pamietam w zlotawym. W kazdym razie pisze na nim, ze jest specjalnie do instalacji gazowych.
Pytalem dosc szczegolowo przy ostatniej wymianie o oleje i gosc powiedzial, ze jak na ten przebieg (prawie 190 tys.) to taki olej jest OK - jesli przebieg nizszy to powinno wystarczyc 10W/40.
Natomiast jesli chodzi o marke oleju to jest to dobry i sprawdzony olej za rozsądną cene.
Pozdrawiam !
  
 
ja nalalem lubro i cisnienie jest duzo wyzsze niz na lotose nie lejcie lotosu to syf pozdrawiam ps teraz nawet jak mam niskie obroty wskaznik nie opada tak jak na lotosie do 0 tylko jes duzo wyzej a przy duzych obrotach jest na 4 wiec chyba oki
  
 
witam
ja rowniez zmienilem niedawno olej na Lotos Gas.jest okej,naprawde.jezeli chodzi o cene to w hipermarkecie Selgros zaplacilem za 5 litrow 45zl.
pozdrawiam.kaktus
  
 
Jak nie masz kasy to zalej nawet orlen-4 litry 15w40 to chyba 36 zł

jesli masz juz dośc długo nie wymieniany,to od tego tez mozesz miec słabe cisnienie

u mnie lampka sie zarzyła bardzo lekko-myslałem ze cos zepsute,ale przekroczyłem termin wymiany o tysiąc kilometrów

wymieniłem i jak reka odjał
jeździłem własnie na orlenie.
  
 
Olej jest wporządku dlateog nie za bardzo mi się uśmiecha wymiana całości. Niby wydatek niewielki ale od reki filtr oleju zabawy więcej niż przy jednym korku :> Słyszałem, że są też oleje które nie wchodzą w złą reakcje z innymi ktoś o takim cudzie słyszał ?
  
 
To jak masz dobry olej to dolej taki jaki jest zalany i po sprawie.
  
 
Cytat:
To jak masz dobry olej to dolej taki jaki jest zalany i po sprawie.


No wlasnie tak by bylo najoptymalniej.
Chociaz teraz generalnie oleje sa mieszalne.
  
 
Oleje są mieszalne w takich sytuacjach:

1. syntetyk z syntetykiem;
2. półsyntetyk z półsyntetykiem;
3. mineralny z mineralnym.

Nie można tych trzech grup mieszać ze sobą np. syntetyk z mineralnym.A polskie oleje są naprawde OK i za rozsądną cenę.
  
 
Cytat:
2005-01-16 12:54:58, Stoki_W-wa pisze:
Oleje są mieszalne w takich sytuacjach: 1. syntetyk z syntetykiem; 2. półsyntetyk z półsyntetykiem; 3. mineralny z mineralnym. Nie można tych trzech grup mieszać ze sobą np. syntetyk z mineralnym.A polskie oleje są naprawde OK i za rozsądną cenę.


czyli jesli mam olej lubro 20w/50 olej mineralny moge tak w malej ilosci dolac lubro gaz 15w /40?
chcialem dolac tego do gazu i zobaczyc czy to mi cos da bo na gazie duzo km robie..
???
  
 
Dzisiaj padło mi ciśnienie oleju
Zapaliła sie lampka i silnik zaczął głośniej chodzić.
Mam nadzieje, ze to tylko pompa lub zawór od pompy.
Choć panewki też sa możliwe, wkońcu troche maja przejechane.
Jeśli panewki to w sumie żadna strata, bo mam powód aby robić short roda
Szkoda tylko, że w przypadku panewek strace pewnie zlot wrześniowy. Póki co, jestem dobrej myśli, że to pompa.
I na koniec pytanie. Gdzie silnik może jeszcze tracic ciśnienie oleju?

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Cytat:
2005-07-17 21:25:44, Yanosik pisze:
[...]
I na koniec pytanie. Gdzie silnik może jeszcze tracic ciśnienie oleju?



Zastanówmy się...
Filtr oleju (to nie żart ), przytkane sitko smoka na pompie, panewki główne i korbowodowe, wypadnięta zaślepka technologiczna w wale, wałek rozrządu i/lub jego obudowa, wałek napędzający aparat zapłonowy i pompę oleju. Więcej grzechów nie pamiętam
Stało Ci się to nagle ? Kontrolka nie gaśnie nawet na wysokich obrotach ?
Jeśli to nagły przypadek, to wyjmij aparat zapłonowy i zębatkę napędzającą go. Sprawdź stan wieloklina wewnątrz tej zębatki. U mnie tak raz zjechało na gładko od strony pompy oleju. Jeśli to akurat zębatka, to masz do wymiany właśnie ją i komplet naprawczy pompy oleju.
Pompa i jej zaworek to ostatnia rzecz, którą podejrzewałbym o awarię w tym silniku.
Pozdro.
  
 
Nagle. Nie wiem tylko w którym momencie. Panewki mam nowe, co prawda wymienione bez szlifu. Ciśnienie oleju było dotychczas idealne. Silnik chodzi bez stukow, coprawda nieco głośniej.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
To zobacz najpierw tą zębatkę, o której pisałem.
U mnie dawało cośtam ciśnienia, że wskazówka drgnęła, ale kontrolka nie raczyła zgasnąć
Pozdro.
  
 
witam wszystkich klubowiczow mam maly problem, po nieudanej probie wymiany lancucha rozrzadu i kol zebatych oraz napinacza , plozy napinacza itd. po prostu nie moglem odkrecic nakretki kola pasowego) zrezygnowany stwierdzilem ze nic nie zrobie wiecej na ten czas zlozylem reszte (chlodnice) do kupy i wlalem z powrotem plyn do chlodnicy i nie tylko. Zagrzalem silnik, wszystko bylo w porzadku az do czasu jak stwierdzilem ze trza sie zbierac do domu , ale nie ujechalem moze 500 metrow i zaczela sie swiecic kontrolka cisnienia oleju i wskaznik cisnienia oleju stal caly czas na zero. co to moze byc? pompa oleju padla, zabatka napedzajaca pompe oleju sie zaswiecila, moze filtr oleju sie zatkal, moze wypadla zaslepka w wale korbowym? jak to sprawdzic w miare bezbolesnie i bez wiekszych ceregieli? pomocy jestem juz na skraju wyczerpania nerwowego i zrzygnowany (nie dosc ze 2 dni probowalem odkrecic nakretke kola pasowego bez skutku to jak w koncu zrezygnowalem z tego ipozbieralem wszystko do kupy jak bylo to nie ujechalem 500 metrow i sie cos podzialo z cisnieniem oleju a nie chcialem ryzykowac zatarcia silnika i nie jachalem dalej tylko sie wrocilem skad wyjechalem (
  
 
Cytat:
2005-07-19 00:43:23, Perzan pisze:
To zobacz najpierw tą zębatkę, o której pisałem. U mnie dawało cośtam ciśnienia, że wskazówka drgnęła, ale kontrolka nie raczyła zgasnąć Pozdro.


No i miałeś rację. Teraz tyklo pytanie, czy musze ściagać miske. Zębatke wymotnowałem po wyjeciu aparatu zapłonowego. Nie wiem tylko jak wyjąc ośkę od napędu pompy.


-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.

Własnie obejrzałem Knige o ładzie i wnioskuje, że ośke też da sie wyjąc od góry, inaczej musiałaby być trwale połaczona z kołem zębatym pompy. Z nadzieją, ze jest połaczone wieloklinem, ruszam do garażu ja wyjać. Zaopatrzyłem sie w wąskie szczypce


[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-07-20 14:03:33 ]