Czy to tylko moja przypadłość czy nie - na tylnych nadkolach wychodzi mi ruda - co tylko z nią robię (a robiłem już wszystko i to dokładnie) to po zimie wszystko wychodzi .
Autko nie było bite na 100% więc skąd ta rdza - jakoś nie zauważyłem jej w innych Accentach z tego okresu ???
Ostanio chodzi mi po głowie aby zamontować nakładki na nadkola (póki jest do czego ) - cena to 120 PLN za komplet (nierdzewa) - czy ktoś takie montował ???
nie tylko ty tak masz
niestety kupiles takie auto lub nie obserwowales tylnich nadkoli
ja powiem tak
accent kazdy po 3-4 latach a lepiej wczesniej nalezy (ja zrobilem to sam) troszke pozabezpieczac
tylnie ranty blotnikow lubia rdzewiec bo jest tam miejsce gdzie zbiera sie bloto, ziemia - syf i dlatego ja przy kazdym myciu czy to accent czy coupe plucze dokladnie wneki tych rantow (nadkoli) tak by bylo czysto
poza tym jak po 4 czy 5 latach zaczynaja pojawiac sie minimalne ciezkie do zauwazenia sladzy rdzy - biore np papier scierny lub cos czym mozna usunac te minmalne slady rdzy
nie na nadklach a na rantach tylnich blotnikow (czyli lakiernik nie jest jeszcze potrzebny) i po oczyszczeniu maluje np hammerightem (nie wiem na ile on cos da) dobranym do koloru lakieru (hammeright wystepuje w kilkudzisieciu odcieniach) np w zieleni sa 4-5 odcieni
i tyle
potem obserwuje czy za rok - po zimie znowu gdzes nie wychodzi rdza
podam wam miejsca gdzie w accencie 1 jesli ktos sam tego nie zabezpieczyl wczesniej wychodzi rdza na bank w zakeznosci od rocznika:
1) ranty tylnich botnikow - potem przechodzi juz na zewnatrz na nadkola
2) gorne ranty ramek od drzwi (lakier wyciera sie od uszczelki i ruda tam wchodzi ale bardzo wolno i dlugo)
3) pod uszczelka od komory bagaznika (mowa o 5D lub 3D) w sedanie nie wiem jak jest - sciagasz uszczelke i tam jak zwykle skosnookie nie dali lakieru zbyt duzo i ruda penetruje (co rok kontrolujcie to miejsce)
4) na laczeniu plastikowej nakladki nad tablica rejestracyjna z klapa bagaznika (nalezy rozebrac od wewnatrz plastiki pokrywy bagaznika odkrecic ten plastik w ktorym sa 2 lampki od podswietlenia tablicy zdrapac rdze i zabezpieczyc i pomalowac)
5) pod tylnia tablica rejestracyjna lub pod jej ramka - czasem tablica obija-ociera sie o blache i tam jest rdza
i najczesciej idioci z ASO dokrecaja ja na blachowkrety (co sami wariaci z ASO podkreslaja ze sa odporne na korozje) ale otwory ktore wierca w tylniej klapie nie zabezpieczja niczym i tam wchoidz ruda
mi tak zrobili ale zaraz po kupnie auta zabezpiezylem sam wywiercone przez nich otwory farba
co jeszcze jest tego troche
ja np zabezpieczam mieszanka tawotu i pokostu tak pokostu wnetrza drzwi - tam rdzewieje prawie wszystko (elementy wzmocnien drzwi i wewnetrzne konstrukcje nie sa fabrycznie lakierowane i rdza je trawi)
nalezy tak zabezpeczyc wnetrze drzwi by substancja wyplywala przez te otwory odprowadzaace wode w kazdym miejscu gdzie czlowiek zdola dosiegnac pedzlem (oczywiscie trzeba zdjac tapcerke i na czas operacji oderwac troche folie w drzwiach)
przy okazji nasmaruj linki od podnoszenia szyb np grafitem
mi juz jedna przerdzewiala i prawie pekla - trzeba bylo kupic caly mechanizm za 150 zł bo linek nie ma i raczej nikt ich nie wymienia w accencie)
moglbym podac jeszcze kilka miejsc ale nie pamietam teraz
-ranty progow od podnszenia autka na lewarkach,
- elementy zawiesznia, podwozia, miski olejowe i inne
Pozdrawiam
napisz jak sobie poradziles
[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2005-08-04 00:39:16 ]
we wszystkich hultayach zwracam uwagę na rdzę w miejscu łączenia przednich błotników z progami;
do profili zamkniętych i wnętrza polecam Tectyl ML, nie spotkałem nic lepszego
Rdza jest chyba największym wrogiem wszystkich aut marki Hyundai. W poniaczku jest to prawdziwa zmora, cos o tym wiem... na razie walke z nią wygralem ale pewnie do czasu...
Czy Accent nie jest w calosci ocynkowany ze ruda tak sie czepia? sądzilem ze w obecnych czasach juz wszystkie auta są cynkowane...