MotoNews.pl
  

Skrzynie biegów w karetkach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.

mam pytanko. jakie były skrzynie biegów w DFach i PNach karetkach?? Czy miały seryjne przełożenia czy może jakieś inne. Szczególnie interesuje mnie V-ty bieg. Ostanio na forum FCT pojawił się wątek o skrzyni miejsko pozamiejskiej i tam klubowicz opisuje że wsadził V-tkę z fiata Kombi i teraz ma bardzo długi nadbieg.

Zastanawia mnie też inna kwestia że kiedyś w prywatnej rozmowie z Gifterem wspomniał że minęła go poldkaretka ze znaczną prędkością tak dużą że nie był w stanie za nią nadążyć swoim 1,4.

W związku z tym zastanawiam sie czy różnice wynikały z budowy skrzyń biegów czy może tylnego mostu.

mam już przełożenie 4,55 z trucka (narazie w pudelku) i chciałbym wsadzić maksymalnie długi piąty bieg żeby się nie męczyć przy tak krótkim moście.
  
 
hmmm o ile logika wskazywała by na dłuższe skrzynie (ze względu na stosowany początkowo most 4,55) o tyle wszelkie źródła milczą na ten temat,

wg. mnie były te same... w przeciwnym wypadku po założeniu do auta zwykłego mostu (co bardzo często miało miejsce) powstałby straszny muł...
  
 
Cytat:
2005-07-19 13:22:51, Bocian_s_313_PTK pisze:
mam już przełożenie 4,55 z trucka (narazie w pudelku) i chciałbym wsadzić maksymalnie długi piąty bieg żeby się nie męczyć przy tak krótkim moście.


Teraz to mozesz przede wszystkim wsadzic ladne duze oponki 14" albo 15" tylko trzeba przeliczyc proporcje, zeby nie zniwelowac efektu twojego mostu.
  
 
Dopiszę się tutaj, bo nie chcę zaczynać nowego podobnego wątku. Mam DF-a 1.5C z czterobiegową skrzynią i chciałbym ja wymienić na V-biegową. Słyszałem że trzeba wtedy wymieniać wał, bo skrzynia jest innej długości. Czy to prawda??
  
 
Cytat:
2005-07-19 14:14:49, Losiu pisze:
Dopiszę się tutaj, bo nie chcę zaczynać nowego podobnego wątku.


zasadniczo o tym poczytasz TUTAJ >>> i TUTAJ >>>
  
 
Cytat:
2005-07-19 14:00:50, Ambrosios pisze:
Teraz to mozesz przede wszystkim wsadzic ladne duze oponki 14" albo 15" tylko trzeba przeliczyc proporcje, zeby nie zniwelowac efektu twojego mostu.


weź najpierw kalkulator.
Żeby zniwelować takie przełozenie trzeba by było założyć np opony 195/70R14 - to bydle ma średnicę 624mm - ok 3.5cm wiecej niz seria. Ja ma zakładać inne opony to na cholerę mu zmiana przełożenia?
Bociek - fiacior w 1.4 ma też dyfer 4.55. Na małych oponkach 195/50R15 ma lepszego kopa, moze troche gorszą max. Zakładaj śmiało do seryjnych opon. BTW Nie wiem jakie masz obecnie - cały czas 185/60R14?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No wlasnie jestem za tym zeby zalozyl niewiele wieksze opony, takie na ktorych nie straci kopa, np. 185/65R14. Dzieki temu nie zniweluje roznicy przelozenia, a bedzie wiekszy komfort i pewnosc prowadzenia.
  
 
185/65R14 to akurat średnica na jaka poldek był projektowany.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
pytanie o felgi : Czy do polda moge załozyc felgi 14` od fiata sieny ?? wiem, ze rozstaw srub jest taki sam natomiast czy wejdze na piaste? czy otwor bedzie pasował i czy ET bedzie ok ?
pyta bo modge takie cakiem tanio wyrwac z oponami..
  
 
ET będzie mniejsze (siena chyba ma 37mm) Otwór centralny jest za mały o około 0.6mm - mozesz ew. rozpiłować.
Tak same z siebie pasować nie bedą. Jeśli rozpiłujesz centralny to założysz, jednak mozę troche wąsko wyglądać. Pomyśl czy nie kupić kół (skoro okazja), opchnać felgi i kupić np truckowskie i założyć tamte opony.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
Pomyśl czy nie kupić kół (skoro okazja), opchnać felgi i kupić np truckowskie i założyć tamte opony.


AHA . dzienx.. a gdzie w okolicach wrocławia jest jakis szrot z ktorego mazna w miare tanio wyrwac 14 od trucka ktore beda proste ?? hehe i czy na te 14 wejda opony 185/65 ??
  
 
wejdą. Mozesz też 175/65 lub 175/70 lub 185/60. Ale nic szerzej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
wejdą. Mozesz też 175/65 lub 175/70 lub 185/60. Ale nic szerzej.

no jezeli juz to 185/70 . dzienki
  
 
Cytat:
to 185/70

soooooooooooooooory
185 na 60. nie ten guzik nacisnołem na klawiturze hehehe
  
 
Cytat:
2005-07-19 18:13:02, OLO pisze:
Ale nic szerzej.



a 195/60/14 na trucka nie pasuje ??
  
 
Cytat:
2005-07-19 19:55:21, Nomad pisze:
a 195/60/14 na trucka nie pasuje ??

nomad, truckowskie felgi to tylko 5 cali szerokości, troche za wąsko jak na tą oponę. Znowu będziesz miął efekt balona, a w dodatku duże opory toczenia
  
 
Ehhh no to jeśli nie wykombinuję jakichś alu (14-15) to w następnym sezonie fiat będzie musiał się zadowolić max 185/65/14 bo obecne 165/80/13 to już tylko ten sezon przeżyją
(tylko czy w takim układzie jest sens zmieniać felgi zamiast brać 185/70/13 ??)

  
 
Myślałem nad tym w polonezie Nomad (dać 195/60/R14) ale rozważając koszt szerszych felg, możliwość ocierania o wahacz przy skręcie, duże opory na kierownicy (pytaj OLA) oraz większe prawdopodobieństwo poślizgu w deszczu + cenę opon, a ta już rośnie sporo w tym rozmiarze (nówki powyżej 200,-)....

Nie skuszę się. W naszym rozmiarze (185/70R13) mamy opony i felgi dostępne w każdym sklepie w miarę niskiej cenie. (ten towar to tylko nówki poproszę, a używki to mogę sprzedać - jeśli ktoś reflektuje). No i rozmiar opon zgadza się z danymi fabrycznymi, nie będzie mi się drogówka czepiać!!!



[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-07-19 22:05:38 ]
  
 
Cytat:
2005-07-19 13:22:51, Bocian_s_313_PTK pisze:
witam. mam pytanko. jakie były skrzynie biegów w DFach i PNach karetkach?? Czy miały seryjne przełożenia czy może jakieś inne. Szczególnie interesuje mnie V-ty bieg. Ostanio na forum FCT pojawił się wątek o skrzyni miejsko pozamiejskiej i tam klubowicz opisuje że wsadził V-tkę z fiata Kombi i teraz ma bardzo długi nadbieg. Zastanawia mnie też inna kwestia że kiedyś w prywatnej rozmowie z Gifterem wspomniał że minęła go poldkaretka ze znaczną prędkością tak dużą że nie był w stanie za nią nadążyć swoim 1,4. W związku z tym zastanawiam sie czy różnice wynikały z budowy skrzyń biegów czy może tylnego mostu. mam już przełożenie 4,55 z trucka (narazie w pudelku) i chciałbym wsadzić maksymalnie długi piąty bieg żeby się nie męczyć przy tak krótkim moście.


A moze to byla karetka 2.0 DOHC Fiata ? Biedny Gifter popadł w kompleksy a Wy tłuczecie o przełozeniach mostu i oponach
  
 
Cytat:
2005-07-19 21:45:39, Hubiszon pisze:
Myślałem nad tym w polonezie Nomad (dać 195/60/R14) ale rozważając koszt szerszych felg, możliwość ocierania o wahacz przy skręcie, duże opory na kierownicy (pytaj OLA) oraz większe prawdopodobieństwo poślizgu w deszczu + cenę opon, a ta już rośnie sporo w tym rozmiarze (nówki powyżej 200,-)....


Teraz jak będe kupował opony to wezmę 185/60R14 i na motylki Na 5.5 będzie OK. 185/70R13 za bardzo sie kiwa - nawet na 6" feldze. Wiecej nie ma sensu - za ślisko, za ciężko.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."