[FOTO] Polonez z silnikiem Opla Vectry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otrzymałem zdjęcia poloneza z fabrycznie wstawionym silnikiem 2000 cm3 od Opla Vectry

Myślę że sam właściciel opiszę coś więcej o tym samochodzie






  
 
Brawo, kolejny rarytas .
Czekamy na konkrety....
  
 
.... nie wiem moze sie nie znam ale to mi bardziej wyglada na silnik od Rekorda, albo starej Asccony
  
 
to jest typowe oplowskie 2.0 na 8 zaworkach, bardzo miły silniczek
  
 
to ja już biegnę do warsztatu...



  
 
A to już kiedyś chyba pisał jakiś kolega że posiada takiego poloneza z fabrycznie wstawionym silnikiem oplowskim.
Całkiem miło się musi podróżować takim wózkiem a jeszcze milej ruszać spod świateł
  
 
...... ciekawe co na to Adamus??????
  
 
2.0 8v z vectry...

raczej z omegi...


[ wiadomość edytowana przez: Quattro dnia 2004-09-22 10:47:52 ]
  
 
Znany motor opla. Występował w Astrze, Astrze GSI, Vectrze,Calibrze, Omedze, i chyba juz w Asconie i Rekordzie. Przyjemny silnik, bezkolizyjny przy zerwaniu paska rozrządu, 115 KM. Kiedyś myślałem o wsadzeniu tego do polda, zwłaszcza w okresie kiedy kolega miał astrę z takim motorkiem, a ja możliwość wnikliwych ogledzin. Niemniej jednak odpusciłem bo nie chciało mi się rzeźbić flanszy do skrzyni. I jeszcze jedno - ten silnik jest tani bo realny koszt zakupu zaczyna sie od 1000 zł za sprawny silnik. A jeszcze jest wersja dohc 16v która w zalezności od wersji ma 135 lub 150 KM, a taka moc to już w poldku naprawdę coś.
  
 
co ty za pierdoly piszesz z astry do poldka toz to 1 ma naped na przod i jak sobie to wyobrazasz?
obroty walu to co? nie ma wplywu?inny kierunek ich obrotow jest w fwd.
quattro chyba o to chodzilo piszac ze raczej od omego bo ona ma rwd(silnik ten byl w vectrze ale zmieniony - przystosowany do fwd)
trza by z "pol silnika" zmienic by go przystosowac do rwd!

jak ktos wypisuje bzdety o silniku z fwd do rwd bez zmian chyba "arturw" upadles z dywanu na podlogo i potlukles sobie glowe.
  
 
VADER - silnik kręci się w tą samą stronę - co ma napęd do kierunku jego obrotów. Jednym z nielicznych silników kręcących się w lewo jest CC 700 i któraś zastawa (chyba 850) ale głowy nie dam
  
 
Cytat:
2004-09-22 11:48:13, LORD_VADER pisze:
jak ktos wypisuje bzdety o silniku z fwd do rwd bez zmian chyba "arturw" upadles z dywanu na podlogo i potlukles sobie glowe.


Moze sie nie znam ale roverki tez maja przedni naped a w Polonezach ten sam silnik napedza tylna os
  
 
azkad wiesz ze nic nie jest zmienione (wal)??
  
 
Cytat:
2004-09-22 11:56:05, LORD_VADER pisze:
azkad wiesz ze nic nie jest zmienione (wal)??


Nikt nigdy nic nie pisal(np Morawski) o specjalnych przystosowaniach silnika K16 do Poloneza. Zreszta Rover napewno by nie modyfikowal silnika dla FSO skoro kupowali pewnie grubo ponizej 10 000 szt na rok.
  
 
I dlatego kolektorki masz odwrócone... Ale to już fabryka zmieniała...

Co do tego silnika to na bank omega - jeszcze tylko rekord miał napęd na tył, ale jego 2,0 to stara baśń... 90KM

wersje były: c20ne - 115KM, c20se 129KM, gsi16v 150KM i ecotec16v 136KM. W omedze montowane były tylko c20ne i gsi16v, więc jest to wersja c20ne... Miałem w asconie dłubane gsi16v to był samolot a nie opel...
  
 
co do silnikow krecacych sie w lewo to byly tylko u wlochow w fiatach 850 i fiatach panorama z silnikem 900 ccm. A co do silnika ze napedza auto z przednim czy tylnim napedem to nie ma znaczenia bo kwestia jest zamontowanie skrzyni biegow.
  
 
lord, ale żeś teraz teksta zasunął.
  
 
Cytat:
2004-09-22 12:04:53, Jojo pisze:
lord, ale żeś teraz teksta zasunął.


którego
na powaznie sorki za wypisane teksty.
zle info Mi dano i tyle. niech nikt sie nie obraza zle informacje Otrzymalem.
  
 
Opamietajcie się panowie...
Każdu silnik "poprzeczny i prawoobrotowy" teoretycznie moze byc zamontowany do auta z układem napędowym klasycznym.
problem pojawia się zazwyczaj w takich niuansach jak brak możliwości przykrecenia poduszek silnika,aparat zapłonowy(wypadałby z tyłu silnika) itp.
Z tego powodu problematyczny jest montaż fiatowskich DOHC np.z bravo/brava i innych nowszych Fiatów.

Co do tego silnika - klasycznego Oplowskiego NE/SE,nie ważne z jakiego auta on pochodzi - Astra/Vectra/Omega - silnik jest ten sam,różni się jedynie kwestia jego usytuowania w aucie.


[ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2004-09-22 12:18:19 ]
  
 
Cytat:
2004-09-22 12:00:59, Quattro pisze:
I dlatego kolektorki masz odwrócone... Ale to już fabryka zmieniała... Co do tego silnika to na bank omega - jeszcze tylko rekord miał napęd na tył, ale jego 2,0 to stara baśń... 90KM wersje były: c20ne - 115KM, c20se 129KM, gsi16v 150KM i ecotec16v 136KM. W omedze montowane były tylko c20ne i gsi16v, więc jest to wersja c20ne... Miałem w asconie dłubane gsi16v to był samolot a nie opel...

Quattro niestety tez piszesz bzdury - w Omedze był ten sam silnik co w Vectrze/Astrze.Resztę napisałem wcześniej.
Silnik Rekorda to jeszcze OHV z żeliwną głowicą...Wygląda jak silnik Żuka