Jak sprawdzić prawdziwy przebieg?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam na oku mk6 z 94 roku 1.6 16v, sprowadzony z niemiec
właściciel twierdzi że ma 118 tys przebiegu, a ja chciałbym to jakoś sprawdzić, książka serwisiowa niby jest ale kolo coś kręci
pytałem o pasek rozrządu, to mi powiedział że markerem jest napisane 121 tys na obudowie i on twierdzi że właśnie wtedy trzeba go wymienić.

Jak sprawdzić czy nie robi mnie w wała?
Spotkał się ktoś z Was z takim napisem kiedyś??, moim zdaniem może on również oznaczać stan licznika podczas wymiany.
Co jeszcze można sprawdzić żeby upewnić się co do oryginalności przebiegu?
 
 
markerem pisane po obudowie?? mało profi, leci lipą
  
 
Witam
Sprawdź psychologicznie (ja tak robiłem kupując) - proponowałem odwiedzenie ASO. Gdy coś było "kombinowane" to sprzedawca "wymiękał". Inna sprawa, że nawet ASO nie wszystko sprawdzi. Oni robią tylko tzw. "ścieżkę", kontrola kompresji to płatne dodatkowo, tak samo geometria auta.
pozdrawiam
Arturek
  
 
A w książce serwisowej nie ma wpisu jaki był stan licznika przy odwiedzinach serwisu?! zawsze takie podstawowe rzeczy jak przetarcia siedzeń, kierownicy, dywaników możesz sprawdzić!
  
 
ja mam na swojej obudowie napisane chyba 96000 i to byl prawdopodobnie moment kiedy wymieniono pasek rozrzadu... teraz mam na liczniku 68000 wiec chyba czeka mnie wymiana tego paska...
  
 
to jest minus escortów, ze maja pięciocyfrowy licznik... Ja swojego (92r) kupilem z rzekomym przebiegiem 102tys km... na obudowie paska napisane było (na nalepce zwarsztatu) ze pasek wymieniono przy 95tyskm, bo tyle bylo na liczniku... ale ile bylo naprawde trudno ocenic.

Musisz sobie po stanie silnika, zawiechy i stanu ogólnego odpowiedziec...

118tys / 12lat wychodzi po 9,8tys/rok ; możliwy przebieg, znam takich co jeżdzą mniej niż to... ja robie 15-20tys/rok

Ale u mnie przeglądając środek można uwierzyć w 102tysiaki... po przednim zawieszeniu i wyrypanych popychaczach można mieć duże wątpliowści.
  
 
Jak jest autko z niemec to musza byc jakies dokumenty z TUV i tam na banka bedzie przebieg. U mnie w byly wszystkie papiery z CHECKHEFTU z kazdego przegladu do tego TUV i raprort z DEKRY przed wymeldowaniem. cos z taki dokumentow w autku z niemiec musi byc w koncu dokladne sa te prusaki a jak nie ma zadnych papierow to ja uwazalbym to za podejrzane...
  
 
mało prawdopodobne żeby 11 latni samochód miał taki mały przebieg. Przecież Niemcy nie sa aż tak biedni jak polacy i na benzynę ich stać, nie chce i się wierzyć że ktoś przejeżdżał średnio w roku około 10 000km
  
 
Kierownica mowi wiele o przebiegu.Jezeli masz nadruk(rowki) na kierownicy to moze byc autentyczny tzn 100-200tys.Jezeli jest gladka to autko ma przejechane.......?Gumy na pedalach tez powinny byc w idealnym stanie tak samo lewarek od zmiany biegow.Dywaniki niewytarte od butow itd.Sprawdz tez nr na szybach.Na kazdej powinien byc taki sam.Opony przynajmniej tyl powinien byc oryginalny(sprawdz date produkcji opon)Chyba ze gosc je wymienil ze starosci
  
 
lewarek i kierownica ? a jak gosc wyjezdzil te 118tys w miescie, krecac raz po raz kierownica i zmieniajac biegi
  
 
ASO chyba raczej odpada, muszę jakoś inaczej to sprawdzić

Jakie podzespoły przy takim przebiegu można wziąć pod uwagę, może niektóre mogą być jescze fabryczne??

Też mnie ten brzebieg troche dziwi, i gumki na pedałach oraz kierownica to nie zawsze działa, znajomy kupił A6 z 2001 roku, które praktycznie wygląda jak nówka a wnętrze to już nie wspomne, a na liczniku ma ponad 160 tys
 
 
ja mam na liczniku przeszlo 68tys i niedawno wymienialem wszystkie drazki i tuleje... zadna od nowosci nie byla wymieniana!!:/ tylko widzialem, ze stlumikami ktos juz kombinowal, bo byly spawane... amortyzatory chyba tez od nowosci nie wymieniane bo motocrafta i juz troche zuzyte... lewarek biegow mam wytarty a gumy na pedalach byly jak nowki!! kirownica tez nie wytarta..
  
 
Co ile kilometrów wymienia sie pasek rozrządu w 1.6 16v??

Czytam i czytam i nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a jak ktoś na pierwszej wymianie zmienił tylko pasek to na zużytych napinaczach szybciej trzeba go wymienić??

Serwis zaleca 90tys, tyle że słyszałęm coś takiego że te 90tys ma sie zrobić w ok 5 lat a jak auto ma ponad 10 i taki przebieg, to że trzeba wymienic go znacznie szybciej??

[ wiadomość edytowana przez: zajob dnia 2005-08-06 12:45:39 ]
 
 
Cytat:
2005-08-06 12:33:13, zajob pisze:
Co ile kilometrów wymienia sie pasek rozrządu w 1.6 16v?? Czytam i czytam i nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a jak ktoś na pierwszej wymianie zmienił tylko pasek to na zużytych napinaczach szybciej trzeba go wymienić?? Serwis zaleca 90tys, tyle że słyszałęm coś takiego że te 90tys ma sie zrobić w ok 5 lat a jak auto ma ponad 10 i taki przebieg, to że trzeba wymienic go znacznie szybciej?? [ wiadomość edytowana przez: zajob dnia 2005-08-06 12:45:39 ]



no pasek nie tylko sie zuzywa ale i starzeje wiec jesli nie byl wymieniany przez 10 lat to ja bym go wymienial jak najszybciej
a zalecane sa wymiany co 90k lub 120k (od ktoregos roku 120k jak dobrze pamietam)
  
 
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C406474

prawdziwy przebieg ok 180 tys, i daje mu jeszcze rok w krzakach pod domem, poza tym prawa strona jest cała zarysowana

paranoja, a niby solidne ogłoszenia internetowe

Dzięki za dobre rady
 
 
te z napisanymi markerem pod macha jakimis smiesznymi cyferkami i jakimis malo zrozumialymi slowami to na pewno auta brane hurtem przez jakiegos dystybutora wiec trzeba sprawdzac,ostatnio mialem vectre i mercedesa do roboty z malymi przebiegami a koszty remontu silnika wyszly nabywcow po 3000
  
 
Cytat:
2005-08-05 21:33:34, buksan pisze:
Kierownica mowi wiele o przebiegu.Jezeli masz nadruk(rowki) na kierownicy to moze byc autentyczny tzn 100-200tys.Jezeli jest gladka to autko ma przejechane.......?Gumy na pedalach tez powinny byc w idealnym stanie tak samo lewarek od zmiany biegow.Dywaniki niewytarte od butow itd.Sprawdz tez nr na szybach.Na kazdej powinien byc taki sam.Opony przynajmniej tyl powinien byc oryginalny(sprawdz date produkcji opon)Chyba ze gosc je wymienil ze starosci



kolego, dziwne masz metody sprawdzania przebiegu auta...
nie wiem kto na oponach robi przeszlo 100 tys, ja zmienialem po 80tys i to jest według mnie i tak bardzo dobrze, a pozatym kola sie zamienia tyl-przod, zeby zeby nie było tak ze komplet jest nierownomiernie zjezdzony, nie wiem co maja szyby do przebiegu?? a kierownice mam wytarta i mam przejechane 120, oryginalny fordowski dywanik tez lekko wytarty... a jesli chcesz powiedziec ze auto było ostro eksploatowane to sie mylisz, do silnika nikt sie jeszcze nie dotykał... a stan zewnetrzy widac na fotkach w profilu...

lepiej nie wprowadzaj ludzi w bład... szkoda ich czasu i twojego równiez...
  
 
kainek... co 120k to się wymienia łańcuszki rozrządu
pasek to raczej 50-60tys....
  
 
Cytat:
2005-08-07 19:08:25, mbanaszk pisze:
kainek... co 120k to się wymienia łańcuszki rozrządu pasek to raczej 50-60tys....


w książce gwarancyjnej stoi jak wół napisane, że pasek w Zetecach co 120kkm (instrukcja z '97). Ktoś tam gada, że trzeba wymieniać po 90kkm, jam się nie poddałdo końca i wymieniłem po 110kkm.
A co do wycierania kierownicy, to mam oryginalny przebieg 120kkm (pierwszy właściciel) i w jednym miejscu kiera wygłaskana że hej.
  
 
w książce WKŁ stoi że po 90 tys. Ani słowa o 120. Książka wydana w roku 2004.