| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mariosomegos LOB MEMBER ![]() Omega-Monaro, Omega ... Parczew | 2005-08-19 12:13:04 60/640 nie zaduży nie za mały |
zupper LOB MEMBER BMW E39 528I Warszawa | 2005-08-19 12:23:37 A mnie nagabują na 72/680 - jak widac co warsztat to inne zdanie ![]() |
Zbynio wPiSdu | 2005-08-19 12:27:09 W zależności od wyposażenia montowano różne alternatory (od chyba 80A do 120A) i akumulatory. Jeśli masz alternator ponad 100A to spokojnie możesz założyć 70-75Ah. Jeśli o mniejszej mocy to 55-60Ah. Jak założysz duży aku do alernatora mniejszej mocy to aku będzie zawsze niedoładowany i szybko się zasiarczy. A odwrotnie to go zagotujesz. Moc alternatora jest na tabliczce znamionowej. Akumulatory 85Ah to już do diesla. U mnie jest alternator Bosh 120A i aku 72(?)Ah Banner bezobsługowy. Polecam bo jakość bardzo dobra.
WAŻNE: Jeśli kupisz aku bezobsługowy to nie wolno ich doładowywać zwykłą ładowarką tzn prądem 1/10 pojemności. Np aku 70Ah prąd ładowania 7A. Akumulatory bezobsługowe muszą być doładowywane prądem 1/20 czyli aku 70Ah to prąd ładowania 3,5A, stabilne napięcie ładowania 14,4V no i nie przekraczać czasu ładowania. Jeśli będzie inaczej to taki aku szlag trafi. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup specjalnej ładowarki np CTEK. Czasem są na Allegro. Ja mam Ctek Multi XS 3600. Tym cudem naładujesz każdy kwasowy aku 6V i 12V hermetyczne od UPS też. No i nie trzeba go wyłączać po określonym czasie. Sam się wyłączy. Można go zostawić podpiętego pod aku nawet na rok. Powodzenia z zakupem |